Gå til innhold
Hundesonen.no

Vibrihalsbåndfarger til svart hund

Ingvild

Recommended Posts

Skrevet

Hver måned lodder ViBri ut et halsbånd til en person som har kjøpt halsbånd fra dem, og jeg ble vinneren i september!

Så nå skal jeg velge ut farger til et nytt halsbånd til Tinka. Hun kler rødt veldig godt, så det jeg kjøpte har rød fleece, svart bånd, sølvfarga refleks, også står det "Tinka" med rød skrift. Jeg kan liksom ikke velge de samme fargene nå, syns jeg - så jeg trenger litt tips til hvilke farger jeg bør velge. Tinka ser slik ut:

IMG_0388.jpg

_IGP0858.jpg

Fargekombinasjoner på bånd, skrift, fleece osv finner dere her - http://www.vibri.com/fargprover_visa.asp. Jeg får kun velge mellom skrifttype A og B, og jeg vil også høre om dere syns jeg skal skrive bare Tinka på dette halsbåndet også. Hva annet kan jeg evt. skrive? Jeg vil bare ha vanlig fleece.

Skrevet

Blå? Grønn? Rosa?

Det er jo kjempemasse som kler en svart hund! :P Casper hadde blått halsbånd, men jeg er jo helt opphengt i det da.. Tinka hviska meg i øret og sa hun ville ha knall-rosa halsbånd.. og så skulle det stå babe på.. *knis*

Skrevet

Jeg syns lilla er fint på svarte hunder og siden hun er en jente så passer det bra :P

Om du får velge kunstskinn så hadde det rosa vært knall-tøft :P

Skrevet

Rødt kler henne, ja - men det jeg kjøpte er rødt og svart, og jeg vil ikke ha prikk likedan. Den eneste fargen det er aktuelt å bytte ut det svarte med er grønt, men jeg vil ikke ha noe julebånd heller.

Rosa er heller ikke særlig aktuelt, hehe.

Jeg tror jeg står igjen med enten oransje bånd, svart fleece og svart skrift - slik (passende at det var en svart labrador som hadde prikk lik i galleriet):

Silas.jpg

Eller grønt bånd, lilla-blå eller brun fleece og gråbeige, lysebrun eller lysegrønn tekst.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...