Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange ganger om dagen spiser du...

TineSimbaNana

Recommended Posts

Skrevet

Man skal jo spise 5 ganger om dagen, og i dagene etter 15. gjør jeg som regel det :P Hvor mye jeg bruker i måneden på mat? Det har jeg ikke tort å regne på, men jeg kjøper ganske billig mat da (bestiller ikke pizza fra peppes hele tiden liksom) så tror ikke det går så altfor mye mer enn budsjettert..

Skrevet

veeel.. :P

Jeg spiser vertfall 5 ganger om dagen, mye småspising.

Synes det er viktig at en spiser god mat og koser seg.

så av 6100 i mnd etter husleige, hundemat, og div. brukes resten av pengene på mat..

Skrevet

veeel.. :P

Jeg spiser vertfall 5 ganger om dagen, mye småspising.

Synes det er viktig at en spiser god mat og koser seg. så utenom husleige, hundemat, og div. brukes resten av pengene (som er 6100 i mnd) på mat..

Til sammenligning får jeg 6000 inn på konto hver måned - det er alt jeg har å leve for :P Så jeg bruker nok ca. 1800 - 2000 på mat i løpet av en måned..

Guest Christine
Skrevet

Før var det rundt 2 ganger om dagen. Bittelitt lunsj, og litt middag..

Får vel innrømme at det gikk dager hvor jeg ikke spiste også :P

Er ikke så veldig glad i mat jeg, så jeg glemmer og spise, eller så vil jeg bare ikke ha.

MEN! Nå i det siste har jeg vært RÅFLINK :P * skryte av seg selv*

I går så spiste jeg fruktsalat til frokost, to grove rundstykker med gullsalami og litt solsikkefrø til lunsj, et grovrundstykke med gullsalami når jeg kom hjem, 2 bananer, middag, 1 banan og litt solsikke frø.

Forbedring eller? :P

Må legges til at jeg ikke har spist så mye i dag da, hadde appelsin i fruktsalat, og det tåler jeg ikke så det ble litt mye dogåing :P

Skrevet

Her spiser jeg frokost og middag.. Da er jeg mett :P hehe.. Noen ganger blir det bare middag men i helgene når daniel er hjemme blir det frokost, middag og kveldsmat :P

Før brukte jeg absolutt ikke mye peger på mat,500 i mnd kanskje.. mens nå som jeg bor med Daniel så blir det mer penger på mat, ikke så mye mer for meg egentlig da men, han er glad i mat :P

Skrevet

Til sammenligning får jeg 6000 inn på konto hver måned - det er alt jeg har å leve for :P Så jeg bruker nok ca. 1800 - 2000 på mat i løpet av en måned..

Åj, ser det jeg skreiv ble feil. Får 6100 i mnd utbetalt eg og (lånekassen) og pengene eg har igjen etter husleige og diverse blir brukt til mat.

Så tror vi er i samme båt, hehe :P

Skrevet

jeg bor hjemme, så får ikke sgat hvor mye jeg bruker på mat, men tror det hadde hvert utrolig lite.

Jeg spiser 1-2 måltider, kan fort "glemme" å spise. Også blir det mye småspising av godis uteover kvelden.

Skrevet

Spiser frokost lunsj og middag til hverdags og kanskje kvelds. I helgene blir det ofte bare to måltider og litt sjokolade. Aldri på hverdagene :P !

Skrevet

Jeg er fryktelig dårlig på å fordele måltidene utover... :P

Spiser ikke alltid frokost (veldig b-menneske og småkvalm den første timen jeg er våken), men til gjengjeld gigantisk (varm)lunsj. Spiser også veldig mye til middag som regel, så prøver jeg å ta noe smått til kvelds... Liker egentlig varmmat myye bedre enn brødmat og sånt

Jeg kan spise enormt mye når jeg først spiser, men det er vel sjelden jeg har mer enn tre måltider pr dag.

Skrevet

Jeg spiser alltid frokost hver eneste morgen, og lunsj på skolen.

Når jeg kommer hjem er det middag i 4/5 tiden og så spiser jeg kveldsmat, når spørs litt på når jeg blir sulten.

Da er jeg god og mett hele dagen, selvfølgelig hender det jeg tar en frukt eller noe i tillegg også.

(Eller snoker litt i skapet etter godteri, sjokolade eller kjeks, men prøver å være flink på å ikke gjøre det :P)

Men dere som spiser 5 ganger om dagen, når kommer det 5 måltidet inn?

Skrevet

Spiser frokost, lunch, middag og kvelds. Er helt naturlig for meg å gjøre det.. Frokost og middag er et MUST for meg! Det må jeg ha hver dag. Bruker ikke så lang tid på mat, spørs hva man skal lage. Men ja det går mye penger på det... Lønningsdag= løp på rema! :P

Skrevet

På hverdagene spiser jeg frokost og middag fast. Lunsjen er avhengig av hvor lang skoledag jeg har og kveldsmaten om jeg orker å lage. I helgene spier jeg middag og kveldsmat, av og til frokost.

Skrevet

Jeg spiser frokost, formiddagsmat og middag. Spiser som oftest et eller annet når jeg kommer hjem fra skolen (frukt, knekkebrød osv). Kommer an på når vi spiser middag og når jeg slutter (vi spiser som oftest i fem-sekstiden, så jeg tar noe etter skolen nesten hver dag). Kveldsmat spiser jeg ikke på hverdagene... Jeg blir som oftest ikke sulten før etter elleve-tolv når jeg spiser middag til vanlig tid, og da ser jeg ikke poenget i å spise kveldsmat når jeg er på vei til å legge meg.

Skrevet

Frokost, lunch, middag og kveldsmat. Før gikk jeg ofte å småspiste innimellom, men jeg bestemte meg bare plutselig for å slutte helt å spise godteri utenom lørdager og helger. Så stolt av meg selv vettu! :P Blir ofte litt frukt eller grønnsaker hvis det blir lenge mellom måltidene. Skjønner ikke at folk klarer å spise bare to ganger om dagen og sånt. Hvis jeg ikke får mat hver 4-5 time blir jeg ikke særlig grei å bo i hus med. :P

Skrevet

frokost, lønsj og middag + småspising :P

innimellom spiser jeg bare frokost og litt på kvelden, sliter med selvtilliten når jeg spiser "mye" >_<

Skrevet

Frokost + noen ganger lunsj + middag/kvelds . Noen dager blir det bare frokost og kvelds (dvs middag om kvelden), andre dager blir det over fem måltid. Er gift, og vi to bruker vel ca 3000 kr mnd på mat. I alle fall sist vi sjekket for tre år siden.. :P

Skrevet

Spiser Lunsj,middag og kvelds mat... Og kanskje litt til om jeg er på cafe eller er ute å spiser med venner :P Har vel ca 6000 i mnd 4000 til husleige og strøm og telefon, så jeg har vel 1000 å leve for samt så får jeg penger av min samboer/kjæreste :P

Skrevet

Jeg spiser frokost, noen ganger lunch, middag og kvelds.

Er ikke sikker på hvor mye penger jeg bruker på mat, men bruker nok kanskje 500kr+ i uken, spørs om jeg får gjester eller ikke.

Skrevet

På hverdager spiser jeg frokost, lunsj, middag og kvelds + et par små måltider mellom (frukt eller noe).

I helgene går det som oftest litt lenge mellom måltidene...

Men om det går vel lenge mellom måltidene merker jeg fort at jeg får mindre energi og blir trøttere. Men hvis jeg spiser en frukt eller noe da hjelper det godt.

Skrevet

Spiser ikke alltid frokost, er dårlig til det.. Men spiser alltid sånn i tolv-ett-tida, uansett om jeg har spist forkost eller ikke. Så spiser jeg alltid middag. Egentlig trives jeg best med å spise fem, seks ganger om dagen, men det er lettere for meg å begrense måltider enn å begrense hvor mye jeg spiser når jeg først spiser, såå :P

Skrevet

På hverdager spiser jeg frokost, lunsj, middag og kvelds + et par små måltider mellom (frukt eller noe).

I helgene går det som oftest litt lenge mellom måltidene...

Men om det går vel lenge mellom måltidene merker jeg fort at jeg får mindre energi og blir trøttere. Men hvis jeg spiser en frukt eller noe da hjelper det godt.

Oi! Du høres sunn ut! :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...