Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange ganger om dagen spiser du...


TineSimbaNana

Recommended Posts

Man skal jo spise 5 ganger om dagen, og i dagene etter 15. gjør jeg som regel det :P Hvor mye jeg bruker i måneden på mat? Det har jeg ikke tort å regne på, men jeg kjøper ganske billig mat da (bestiller ikke pizza fra peppes hele tiden liksom) så tror ikke det går så altfor mye mer enn budsjettert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veeel.. :P

Jeg spiser vertfall 5 ganger om dagen, mye småspising.

Synes det er viktig at en spiser god mat og koser seg. så utenom husleige, hundemat, og div. brukes resten av pengene (som er 6100 i mnd) på mat..

Til sammenligning får jeg 6000 inn på konto hver måned - det er alt jeg har å leve for :P Så jeg bruker nok ca. 1800 - 2000 på mat i løpet av en måned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Før var det rundt 2 ganger om dagen. Bittelitt lunsj, og litt middag..

Får vel innrømme at det gikk dager hvor jeg ikke spiste også :P

Er ikke så veldig glad i mat jeg, så jeg glemmer og spise, eller så vil jeg bare ikke ha.

MEN! Nå i det siste har jeg vært RÅFLINK :P * skryte av seg selv*

I går så spiste jeg fruktsalat til frokost, to grove rundstykker med gullsalami og litt solsikkefrø til lunsj, et grovrundstykke med gullsalami når jeg kom hjem, 2 bananer, middag, 1 banan og litt solsikke frø.

Forbedring eller? :P

Må legges til at jeg ikke har spist så mye i dag da, hadde appelsin i fruktsalat, og det tåler jeg ikke så det ble litt mye dogåing :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her spiser jeg frokost og middag.. Da er jeg mett :P hehe.. Noen ganger blir det bare middag men i helgene når daniel er hjemme blir det frokost, middag og kveldsmat :P

Før brukte jeg absolutt ikke mye peger på mat,500 i mnd kanskje.. mens nå som jeg bor med Daniel så blir det mer penger på mat, ikke så mye mer for meg egentlig da men, han er glad i mat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sammenligning får jeg 6000 inn på konto hver måned - det er alt jeg har å leve for :P Så jeg bruker nok ca. 1800 - 2000 på mat i løpet av en måned..

Åj, ser det jeg skreiv ble feil. Får 6100 i mnd utbetalt eg og (lånekassen) og pengene eg har igjen etter husleige og diverse blir brukt til mat.

Så tror vi er i samme båt, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fryktelig dårlig på å fordele måltidene utover... :P

Spiser ikke alltid frokost (veldig b-menneske og småkvalm den første timen jeg er våken), men til gjengjeld gigantisk (varm)lunsj. Spiser også veldig mye til middag som regel, så prøver jeg å ta noe smått til kvelds... Liker egentlig varmmat myye bedre enn brødmat og sånt

Jeg kan spise enormt mye når jeg først spiser, men det er vel sjelden jeg har mer enn tre måltider pr dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser alltid frokost hver eneste morgen, og lunsj på skolen.

Når jeg kommer hjem er det middag i 4/5 tiden og så spiser jeg kveldsmat, når spørs litt på når jeg blir sulten.

Da er jeg god og mett hele dagen, selvfølgelig hender det jeg tar en frukt eller noe i tillegg også.

(Eller snoker litt i skapet etter godteri, sjokolade eller kjeks, men prøver å være flink på å ikke gjøre det :P)

Men dere som spiser 5 ganger om dagen, når kommer det 5 måltidet inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser frokost, formiddagsmat og middag. Spiser som oftest et eller annet når jeg kommer hjem fra skolen (frukt, knekkebrød osv). Kommer an på når vi spiser middag og når jeg slutter (vi spiser som oftest i fem-sekstiden, så jeg tar noe etter skolen nesten hver dag). Kveldsmat spiser jeg ikke på hverdagene... Jeg blir som oftest ikke sulten før etter elleve-tolv når jeg spiser middag til vanlig tid, og da ser jeg ikke poenget i å spise kveldsmat når jeg er på vei til å legge meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost, lunch, middag og kveldsmat. Før gikk jeg ofte å småspiste innimellom, men jeg bestemte meg bare plutselig for å slutte helt å spise godteri utenom lørdager og helger. Så stolt av meg selv vettu! :P Blir ofte litt frukt eller grønnsaker hvis det blir lenge mellom måltidene. Skjønner ikke at folk klarer å spise bare to ganger om dagen og sånt. Hvis jeg ikke får mat hver 4-5 time blir jeg ikke særlig grei å bo i hus med. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost + noen ganger lunsj + middag/kvelds . Noen dager blir det bare frokost og kvelds (dvs middag om kvelden), andre dager blir det over fem måltid. Er gift, og vi to bruker vel ca 3000 kr mnd på mat. I alle fall sist vi sjekket for tre år siden.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser Lunsj,middag og kvelds mat... Og kanskje litt til om jeg er på cafe eller er ute å spiser med venner :P Har vel ca 6000 i mnd 4000 til husleige og strøm og telefon, så jeg har vel 1000 å leve for samt så får jeg penger av min samboer/kjæreste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hverdager spiser jeg frokost, lunsj, middag og kvelds + et par små måltider mellom (frukt eller noe).

I helgene går det som oftest litt lenge mellom måltidene...

Men om det går vel lenge mellom måltidene merker jeg fort at jeg får mindre energi og blir trøttere. Men hvis jeg spiser en frukt eller noe da hjelper det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ikke alltid frokost, er dårlig til det.. Men spiser alltid sånn i tolv-ett-tida, uansett om jeg har spist forkost eller ikke. Så spiser jeg alltid middag. Egentlig trives jeg best med å spise fem, seks ganger om dagen, men det er lettere for meg å begrense måltider enn å begrense hvor mye jeg spiser når jeg først spiser, såå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hverdager spiser jeg frokost, lunsj, middag og kvelds + et par små måltider mellom (frukt eller noe).

I helgene går det som oftest litt lenge mellom måltidene...

Men om det går vel lenge mellom måltidene merker jeg fort at jeg får mindre energi og blir trøttere. Men hvis jeg spiser en frukt eller noe da hjelper det godt.

Oi! Du høres sunn ut! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...