Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange ganger om dagen spiser du...

TineSimbaNana

Recommended Posts

Man skal jo spise 5 ganger om dagen, og i dagene etter 15. gjør jeg som regel det :P Hvor mye jeg bruker i måneden på mat? Det har jeg ikke tort å regne på, men jeg kjøper ganske billig mat da (bestiller ikke pizza fra peppes hele tiden liksom) så tror ikke det går så altfor mye mer enn budsjettert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veeel.. :P

Jeg spiser vertfall 5 ganger om dagen, mye småspising.

Synes det er viktig at en spiser god mat og koser seg. så utenom husleige, hundemat, og div. brukes resten av pengene (som er 6100 i mnd) på mat..

Til sammenligning får jeg 6000 inn på konto hver måned - det er alt jeg har å leve for :P Så jeg bruker nok ca. 1800 - 2000 på mat i løpet av en måned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Før var det rundt 2 ganger om dagen. Bittelitt lunsj, og litt middag..

Får vel innrømme at det gikk dager hvor jeg ikke spiste også :P

Er ikke så veldig glad i mat jeg, så jeg glemmer og spise, eller så vil jeg bare ikke ha.

MEN! Nå i det siste har jeg vært RÅFLINK :P * skryte av seg selv*

I går så spiste jeg fruktsalat til frokost, to grove rundstykker med gullsalami og litt solsikkefrø til lunsj, et grovrundstykke med gullsalami når jeg kom hjem, 2 bananer, middag, 1 banan og litt solsikke frø.

Forbedring eller? :P

Må legges til at jeg ikke har spist så mye i dag da, hadde appelsin i fruktsalat, og det tåler jeg ikke så det ble litt mye dogåing :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her spiser jeg frokost og middag.. Da er jeg mett :P hehe.. Noen ganger blir det bare middag men i helgene når daniel er hjemme blir det frokost, middag og kveldsmat :P

Før brukte jeg absolutt ikke mye peger på mat,500 i mnd kanskje.. mens nå som jeg bor med Daniel så blir det mer penger på mat, ikke så mye mer for meg egentlig da men, han er glad i mat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sammenligning får jeg 6000 inn på konto hver måned - det er alt jeg har å leve for :P Så jeg bruker nok ca. 1800 - 2000 på mat i løpet av en måned..

Åj, ser det jeg skreiv ble feil. Får 6100 i mnd utbetalt eg og (lånekassen) og pengene eg har igjen etter husleige og diverse blir brukt til mat.

Så tror vi er i samme båt, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fryktelig dårlig på å fordele måltidene utover... :P

Spiser ikke alltid frokost (veldig b-menneske og småkvalm den første timen jeg er våken), men til gjengjeld gigantisk (varm)lunsj. Spiser også veldig mye til middag som regel, så prøver jeg å ta noe smått til kvelds... Liker egentlig varmmat myye bedre enn brødmat og sånt

Jeg kan spise enormt mye når jeg først spiser, men det er vel sjelden jeg har mer enn tre måltider pr dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser alltid frokost hver eneste morgen, og lunsj på skolen.

Når jeg kommer hjem er det middag i 4/5 tiden og så spiser jeg kveldsmat, når spørs litt på når jeg blir sulten.

Da er jeg god og mett hele dagen, selvfølgelig hender det jeg tar en frukt eller noe i tillegg også.

(Eller snoker litt i skapet etter godteri, sjokolade eller kjeks, men prøver å være flink på å ikke gjøre det :P)

Men dere som spiser 5 ganger om dagen, når kommer det 5 måltidet inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser frokost, formiddagsmat og middag. Spiser som oftest et eller annet når jeg kommer hjem fra skolen (frukt, knekkebrød osv). Kommer an på når vi spiser middag og når jeg slutter (vi spiser som oftest i fem-sekstiden, så jeg tar noe etter skolen nesten hver dag). Kveldsmat spiser jeg ikke på hverdagene... Jeg blir som oftest ikke sulten før etter elleve-tolv når jeg spiser middag til vanlig tid, og da ser jeg ikke poenget i å spise kveldsmat når jeg er på vei til å legge meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost, lunch, middag og kveldsmat. Før gikk jeg ofte å småspiste innimellom, men jeg bestemte meg bare plutselig for å slutte helt å spise godteri utenom lørdager og helger. Så stolt av meg selv vettu! :P Blir ofte litt frukt eller grønnsaker hvis det blir lenge mellom måltidene. Skjønner ikke at folk klarer å spise bare to ganger om dagen og sånt. Hvis jeg ikke får mat hver 4-5 time blir jeg ikke særlig grei å bo i hus med. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost + noen ganger lunsj + middag/kvelds . Noen dager blir det bare frokost og kvelds (dvs middag om kvelden), andre dager blir det over fem måltid. Er gift, og vi to bruker vel ca 3000 kr mnd på mat. I alle fall sist vi sjekket for tre år siden.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser Lunsj,middag og kvelds mat... Og kanskje litt til om jeg er på cafe eller er ute å spiser med venner :P Har vel ca 6000 i mnd 4000 til husleige og strøm og telefon, så jeg har vel 1000 å leve for samt så får jeg penger av min samboer/kjæreste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hverdager spiser jeg frokost, lunsj, middag og kvelds + et par små måltider mellom (frukt eller noe).

I helgene går det som oftest litt lenge mellom måltidene...

Men om det går vel lenge mellom måltidene merker jeg fort at jeg får mindre energi og blir trøttere. Men hvis jeg spiser en frukt eller noe da hjelper det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ikke alltid frokost, er dårlig til det.. Men spiser alltid sånn i tolv-ett-tida, uansett om jeg har spist forkost eller ikke. Så spiser jeg alltid middag. Egentlig trives jeg best med å spise fem, seks ganger om dagen, men det er lettere for meg å begrense måltider enn å begrense hvor mye jeg spiser når jeg først spiser, såå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hverdager spiser jeg frokost, lunsj, middag og kvelds + et par små måltider mellom (frukt eller noe).

I helgene går det som oftest litt lenge mellom måltidene...

Men om det går vel lenge mellom måltidene merker jeg fort at jeg får mindre energi og blir trøttere. Men hvis jeg spiser en frukt eller noe da hjelper det godt.

Oi! Du høres sunn ut! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...