Gå til innhold
Hundesonen.no

Billige tøybur

Recommended Posts

Skrevet

Noen som vet om noen butikker som har billige tøybur, evt nettbutikker som har kjent for å ikke bruke flere mnd å å levere? Eller kanskje noen som skal selge?

Jeg må ha str som passer en bc (han er 57cm høy ca).

(ikke det på plantasjen, syns det virka litt lite, dessuten likte jeg ikke at det var sånn netting mesteparten av buret.

Skrevet

Ellos hadde iallefall bur, men finner det ikke nå. Sjekk i katalogen.

Edit: Ser ut som om de er utsolgt, det er på side 528 i katalogen, men er ikke tilgjengelig står det :D

Edit2: Tror det på plantasjen bør passe, og du kan jo sy et trekk til å henge over, med lommer til hundeutstyr osv ;)

Skrevet

Om det ikke haster veldig, ville jeg ventet til Hundelivsmessa 11-12 november. I hvert fall i fjor var det massevis av stander som hadde tilbud på tøybur. I alle varianter...

Skrevet

Ellos hadde iallefall bur, men finner det ikke nå. Sjekk i katalogen.

Edit: Ser ut som om de er utsolgt, det er på side 528 i katalogen, men er ikke tilgjengelig står det :P

Edit2: Tror det på plantasjen bør passe, og du kan jo sy et trekk til å henge over, med lommer til hundeutstyr osv :P

Mamma hadde tenkt å bestille derifra for en mnd siden, og de var utsolgt. :P

Og syns det på plantasjen kan blir litt for lite til Rex.

Om det ikke haster veldig, ville jeg ventet til Hundelivsmessa 11-12 november. I hvert fall i fjor var det massevis av stander som hadde tilbud på tøybur. I alle varianter...

Jeg skulle hatt det til NKK Hamar, om det blit til at jeg tar med hund. Og det er vel helga etter om jeg ikke husker helt feil. Så det kan jo gå. Men pleier det å være veldig mye avslag? jeg betaler ikke over 1000 kr for et tøy bur :P

Skrevet

Ei veninne av meg med Aussi kjøpte et kjempe fint et til 500:)

Det har de her nede faktisk til 499 også...

tror de hat det bilig på Dyrehuset

Edit: gikk in å sjekke på linke... de har tilbud på det nå :P

Skrevet

Jeg skulle hatt det til NKK Hamar, om det blit til at jeg tar med hund. Og det er vel helga etter om jeg ikke husker helt feil. Så det kan jo gå. Men pleier det å være veldig mye avslag? jeg betaler ikke over 1000 kr for et tøy bur :P

Aner ikke prisen, men det er godt utvalg og mange forhandlere i hvert fall, så jeg tror du skal slite med å finne det billigere på nettet. Da må det i såfall gå utover kvaliteten vil jeg tro...

Skrevet

Der jeg har tenkt på å bestille fra, men det blir så mistenksomt at man må betale før man får det tilsendt. Men vet ikke jeg :P

Skrevet

Ellos har ikke tøybur mer. Se på en velutstyrt Rema, eller hvis du har Nøsen i nærheten av deg. Begge selger til 500 kr, og i grei størrelse. Europris kommer til å få etterhvert, etter hint fra meg.. :P

Skrevet

oi, de var billige også! Tror dere str. M vil passe for en toller-hann? Eller trenger jeg L? Tror jeg må slå til på dette, altså. Eneste tøyburene jeg har sett har kostet oppimot tusenlappen...

Skrevet

Der jeg har tenkt på å bestille fra, men det blir så mistenksomt at man må betale før man får det tilsendt. Men vet ikke jeg :P

De holder til ikke langt herifra, men har snakka med folk om har bestilt derifra og tror det har gått bra

Skrevet

Ellos har ikke tøybur mer. Se på en velutstyrt Rema, eller hvis du har Nøsen i nærheten av deg. Begge selger til 500 kr, og i grei størrelse. Europris kommer til å få etterhvert, etter hint fra meg.. :P

Skal jeg huske på :P er ikke helt sikker om jeg vil bestille fra et sted som krever at man MÅ betale før varen blir sendt. Virker litt rart.

Så tror jeg bare skal holde øynene oppe, og finnr jeg ikke så blir det nok til at jeg følger rådet ditt molly :P

(det blir jo vel i siste lita, men regner med at jeg skal finne noe der)

Takk for hjelpen.

• 4 weeks later...
Guest Gråtass
Skrevet

Så at det var en "gammel" tråd, men tenkte at den fortsatt kanskje var aktuell. Her hvor vi bor er det en butikkjede som heter Ting & Tang, de har alt inkl stoffbur til under 500 kr. Mener jeg betalte 429,- i høst. Jeg husker ikke helt, finner ikke kvitteringen, men det var under 500-lappen ihvertfall. Det er et helt ok stoffbur, mørk blå, med puse-stoff i bunnen, følger med bæreveske. Passer til schäfer (tispe). Send meg en PM hvis jeg skal hjelpe deg med å skaffe et :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...