Gå til innhold
Hundesonen.no

Hun har kastet opp i 2 dager..


Recommended Posts

Chica har kastet opp i to dager nå, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. :D

Det begynte i går morges, og hun kastet vel opp 4-5 ganger til ut på ettermiddagen. De to siste gangene var oppkastet litt rødlig, men så ikke heller ut som blod. Siden allmenntilstanden hennes var helt fin, skulle vi se det an litt. Og hun kastet ikke opp mer. Hun fikk litt mat, som i dag tidlig skulle vise seg at ikke var så lurt. Da kastet hun opp igjen. Først all maten, og etterhvert slim.. Hun har vært litt slapp i dag, men ellers helt fin. Vi har ikke gitt henne noe mat, men fått i henne litt vann. Men så, i kveld, kastet hun opp igjen. Denne gangen var det skum og litt slim..

Hva skal jeg gjøre? Betyr skummet at det er tomt, og at hun ikke vil kaste opp mer?

Har lest at man bør gi hunden kokt ris i noen dager, før man forsiktig begynner å gi tørrfor igjen, stemmer dette?

Har og lest at oppkast være tegn på noe alvorlig, men at det også kan gå bort av seg selv.. Jeg tar visst dette her litt mer alvorlig enn foreldrene mine. Det er ikke normalt at hunden kaster opp i flere døgn?

Jeg trenger noen råd!

I tillegg skal egentlig Chica og jeg dra til Kongsvinger i morgen, for å delta på NKK utstillingen, sammen med noen venner.. Det blir vel kanskje ikke av det nå da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes du bør dra til vetrinæren. Hvor gammel er hunden din?

Søstra mi sin 9 år gamle hund begynte å kaste opp. det var kreft i magen.

Men renger ikke være tilffellet her! håper jeg ikke skremte deg nå!

Det er ganske vanlig at de kaster opp, men om det varer i flere dager så ville jeg kontakta dyrlegen.

Hvordan er avføringen? Og pass på at hunden får i seg nok væske!

(min ble dehydrert etter oppkast og diare i sommer)

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er 16 måneder..

Avføringen er helt fin, ikke for myk og ikke for hard, og har også riktig farge.

Vi passer på at hun får i seg væske, nettopp pågrunn av at hun ikke skal bli dehydrert.. Vi har til og med gitt henne vann via teskje.

Om det hadde vært noe alvorlig, som kreft, hadde ikke allmenntilstanden vært dårligere da?

Jeg har hele tiden hatt veldig lyst til å ta henne med til dyrlegen, men foreldrene mine ville drøye det litt, nettopp på grunn av at allmenntilstanden er bra... og nå er det jo for sent på dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt henne med til dyrlegen imorgen for å være på den sikre siden. Trenger ikke være noe alvorlig,men det kan være noe galt selvom allmentilstanden virker fin. Ville nok ikke tatt henne med på noen utstilling,kan jo være noe smittsomt også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solo var dårlig her i sommer. Det var nok bare en magesjau, men hun ble ikke frisk før hun hadde fått væske intravinøst noen timer + noen digre tabletter hos veterinæren. Selvom det hun var blitt syk av var ute av kroppen, var hun altså såpass redusert at hun trengte litt hjelp til å få stabilisert magen. Disse lettvekterne blir også fort dehydrerte! Lykke til og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timon kastet også opp og vi fikk bare beskjed om å faste han i noen dager og at han bare skulle drikke masse vann og slappe av.. hun kan ha fått i seg noen bakterier, spist på noe ute som gjør det.. vent en dag til og se om det går over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis foreldrene dine mener at dere burde vente litt med å dra til dyrlegen, så kan dere vel ihvertfall ringe? det ville jeg gjort! syns du skal ringe i morgen (i dag hvis man ser på klokka :D )

er nok ikke så lurt å dra til kongsvinger... snakk ihvertfall med dyrlegen først!

håper hun blir bedre snart! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Vi har ringt til dyrlegen nå, og skal til dyrlegen snart for en undersøkelse..

Vi skal prøve å gi henne ris, for å se om hun holder det i seg.

EDIT: Har vært hos dyrlegen nå, og hun trodde ikke at det var noe alvorlig, eller at hun hadde fått i seg noe fremmedlegeme, for da ville hun ha kastet opp mye mer. Om Chica fortsetter å kaste opp i dag, skal vi tilbake i morgen for å ta røngtenbilde av magen og tarmene.

Vi fikk med oss Zoolac, og skulle i tillegg gi henne små porsjoner med ris og cottagecheese..

Det blir desverre ikke noe Kongsvingertur på Chica i dag og i morgen, og jeg som hadde glemt meg så utrolig mye.. Men dersom hun holder seg bra, kan hun få stille på søndag!

Er glad for at det ikke var noe alvorlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...