Gå til innhold
Hundesonen.no

Ligge ute.


Tiv

Recommended Posts

Han er nå 10 uker, og jeg vil at han skal være mest mulig ute når han blir voksen. Hvor tidlig kan jeg venne ham til dette? Vi startet litt i dag, han lå på trappa og sov en times tid før han kom inn igjen. Han er jo liten, og valper føler seg fort utrygge når de hører fremmede lyder, så jeg vet ikke når jeg kan begynne å forvente at han skal klare seg ute halve dagen eller så? Har et hundehus, men skal lage et annet på verandaen, nært døren. Han får ikke være ute om ingen er hjemme!

De andre hundene er inne, de har for lite pels til å oppholde seg i ro ute. Han derimot, har mye pels og plages tydelig når det nærmer seg tyve grader inne. Om natten er han på soverommet i 2-3 varmegrader, og da liker han seg. Har vinduet åpent alltid, og om vinteren blir det fort minus 15 over dyna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår samojed liker å ligge ute dersom det bare er en hjemme. Dersom hele familien er hjemme har hun ikke lyst til å være borte fra oss. Skal nevnes at vi har en skikkelig kosete hund som elsker å være der vi er. Hun har vært sånn siden hun var liten. Hun kommer fra en kennel som bare har utehunder og driver med trekkhunder.

Usikker på hvordan venne hunden til å være mest mulig ute. Han bør få komme inn om han vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han er egentlig veldig knyttet til folk, og han ville nok helst vært limt fast til meg, om han kunne. Går noenlunde greit å ha ham alene hjemme en times tid på morgenen. Født i krepsen, og ifølge hundeastrologien hater han å bli forlatt. Vet ikke om jeg tror på sånt, men akkurat dèt punktet ser ut til å stemme ganske bra..Samojeder vil vel helst å være sammen med flokken, og vi må nok bruke tid på å venne ham til å stå ute litt. Onkelen hans bor på trappa, der ser han ut til å trives, men han er jo inne noen runder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...