Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp!


Kristinh

Recommended Posts

Hei sann alle der ute.

Jeg trenger hjelp til å finne navn til mine valper som er nå 1 uke som de skal hete på stamtavlen.

Og da er det Ringerensherre navn jeg skal bruke.

Kullet består av 2 tisper og 5 hannhunder. Så nå må dere hjelpe meg, jeg står helt fast.

Jeg har brukt disse på andre kull så de kan jeg ikke bruke i gjenn.

Frodo, Gandalf, Erond, Legolas, Glorfindel, Eomer, Faramiir,Gimli,Eowyn,Arwen,Galadriell,Pippin,Theoden,Valgar,Elrohir,Hildigard,Kamelia,Angelica.

Det skal bare være fra snille folk i fra filmen/bøkene.

Hadde blitt kjemepe gald om noen kan hjelpe. Vet d er mange der ute som er fans av Ringerensherre. Så trå till nå, kanskje det navnet blir på stamtavlen til en av valpene;)

Ha en flott dag

klem

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann alle der ute.

Jeg trenger hjelp til å finne navn til mine valper som er nå 1 uke som de skal hete på stamtavlen.

Og da er det Ringerensherre navn jeg skal bruke.

Kullet består av 2 tisper og 5 hannhunder. Så nå må dere hjelpe meg, jeg står helt fast.

Jeg har brukt disse på andre kull så de kan jeg ikke bruke i gjenn.

Frodo, Gandalf, Erond, Legolas, Glorfindel, Eomer, Faramiir,Gimli,Eowyn,Arwen,Galadriell,Pippin,Theoden,Valgar,Elrohir,Hildigard,Kamelia,Angelica.

Det skal bare være fra snille folk i fra filmen/bøkene.

Hadde blitt kjemepe gald om noen kan hjelpe. Vet d er mange der ute som er fans av Ringerensherre. Så trå till nå, kanskje det navnet blir på stamtavlen til en av valpene;)

Ha en flott dag

klem

Kristin

Aragorn, Lúthien, Celeborn, Eärendil, Elladan, Elrohir, Melian, Haldir, Silmarien, Elentári, Fëanor, Elendil, Gildor, Nienna, Olórin, Tilion, Tinúviel, Yavanna.

De fleste er tatt fra "Silmarillion". Vil du ha betydninger også, send meg en PM ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aragorn - Vidvandre/Konge

Arwen - Undómiel/Aftenstjerne

Bilbo - Lommetyv/Ringfinner/tønnerider

Boromir -

Elrond - Peredhil, Halvalv

Frodo - 9finger, ringbærer

Galadriel - Skogens frue

Gandalv - Grå/Mithrandir/Olórin/Stormkråke

Glorfindel - Alvefyrste

Gwaihir - Ørnefyrsten

Isildur

Radagast - Brune

Rosi -

Sam - Samvis, Borgermester

Sarumann - Curunir/Curumo/den listige

Sauron - Mørkets fyrste

Sméagol - Smyagol/Gollum

Personer fra Hobbiten

Bilbo - Lommetyv, Ringfinner, tønnerider

Gandalv - Grå/Mithrandir/Olórin/Stormkråke

Smaug - drage av Erebor

Klippet fra et nettsted. ( http://www.tolkiens.net/ )

Edit:

Whippetene dine er helt nydelige! Herlige valper ;)

Liker nå den rasen, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Narya

Manwë, Ulmo, Aulë, Oromë, Mandos, Irmo, Tulkas

Varda, Yavanna, Nienna, Estë, Vaire, Vana, Nessa.

Eller Vardas andre navn: Elbereth, Gilthoniel

Elanor - blomsten og Sams datter

Beren og Luthien!

Amroth og Nimrodel

Quickbeam eller Treebeard

Strider

Bombadil

Imrahil

Huan - alven Celegorm sin snakkende hund

Har masse, hehe. Gikk gjennom alle Tolkien bøkene mine på jakt etter min valp sitt navn. Mange av forslagene er tatt fra andre bøker, du ville kanskje kun ha fra Ringenes herre?

(Endte selv opp med Laurië tatt fra Laurelin, gulltreet i Valinor ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hmmm..... jeg er litt rar jeg tror jeg........ men jeg kan ikke for mitt bare liv forestille meg en whippet ved navn Frodo eller Gandalv........... det er jo helt feil...

Frodo - det er en lapphund, en Boston terrier, en Fransk Bulldog eller kanskje også en Engelsk Bulldogg, liten og stutt i alle fall. Gandalv - en eller annen grå hund - om på mynde - en Irsk Ulvehund eller en skotte........

Aragorn, Boromir - sett filmene eller?

Jeg mener - kjekke, staute menn med pondus og muskler - ikke akkurat myndeaktige noen av dem *ler*

Jovisst Ringenes herre er fullstappet med kule navn................ massevis........ - men skal ikke navn passe til hunden også? ;)

Pokoli kommer med flotte navn - litt mer myndeaktig synes jeg - myke navn som passer ....... flink du Pokoli :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Munti(adok) ikke glem den siste hobbiten her da :P

Litt enig med belgerpia da :P Men motsetningen av at en liten whippet heter aragorn, er jo egentlig ganske tøf! :P

skuespillerne har forresten en del fine navn de og altså..:P;)

-domenick(skrives kanskje ikke sånn..)

-sean

-billy

-elijah

-Ian

-orlando :P

-viggo

jaujau :P stedsnavnene i LOTR har du jo fått en del fra, mye kult der også, men lite som egner seg som navn egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..... jeg er litt rar jeg tror jeg........ men jeg kan ikke for mitt bare liv forestille meg en whippet ved navn Frodo eller Gandalv........... det er jo helt feil...

Frodo - det er en lapphund, en Boston terrier, en Fransk Bulldog eller kanskje også en Engelsk Bulldogg, liten og stutt i alle fall. Gandalv - en eller annen grå hund - om på mynde - en Irsk Ulvehund eller en skotte........

Aragorn, Boromir - sett filmene eller?

Jeg mener - kjekke, staute menn med pondus og muskler - ikke akkurat myndeaktige noen av dem *ler*

Jovisst Ringenes herre er fullstappet med kule navn................ massevis........ - men skal ikke navn passe til hunden også? ;)

Pokoli kommer med flotte navn - litt mer myndeaktig synes jeg - myke navn som passer ....... flink du Pokoli :P

Nei, men alver er jo lange, slanke og elegante! De fleste forslagene mine var ihvertfall alviske :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..... jeg er litt rar jeg tror jeg........ men jeg kan ikke for mitt bare liv forestille meg en whippet ved navn Frodo eller Gandalv........... det er jo helt feil...

Frodo - det er en lapphund, en Boston terrier, en Fransk Bulldog eller kanskje også en Engelsk Bulldogg, liten og stutt i alle fall. Gandalv - en eller annen grå hund - om på mynde - en Irsk Ulvehund eller en skotte........

Aragorn, Boromir - sett filmene eller?

Jeg mener - kjekke, staute menn med pondus og muskler - ikke akkurat myndeaktige noen av dem *ler*

Jovisst Ringenes herre er fullstappet med kule navn................ massevis........ - men skal ikke navn passe til hunden også? ;)

Pokoli kommer med flotte navn - litt mer myndeaktig synes jeg - myke navn som passer ....... flink du Pokoli :P

He, he jo faktsik hvist du ser på hjemmesiden min så er det faktsik en som heter både Frodo og Gandalf og de bærer navnet sitt med med stil...

Tusen takk till alle sammen med kjempe forslag på navn. Her har det kommet mange flotte:)

Klem

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig belgerpia, det må nesten passe hunden litt. Enten det eller total kontrast så det blir morsomt. Jeg ville egentlig ha alvisk navn, men alle vet at cockere er hundens svar på hobbiter så det hadde blitt galt :P

Og takk for skryt, jeg visste min lidenskap for LOTR kom til å lønne seg en vakker dag :P

Haldir er flott synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilige navn dere endte opp med da ;) Bruker dere kallenavn til far og mor foran? Har nemlig tenkt på noe ala det samme selv på mine :)

Ja ikke sant, var de ikke fine da ;)

Tusen takk for hjelpa, du er en knupp altså.

Navnene foran er etter faren han heter Carry On Diesel Dream og da fant jeg ut at jeg bruker begge navnene for jeg syns d ble litt hevy med Diesel foran tispene så da ble de å hete Dream istede. Smart ikke sant.. for jeg bruker alltid noe fra faren sånn at at de vet hvem de er etter.

God klem

fra

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant, var de ikke fine da ;)

Tusen takk for hjelpa, du er en knupp altså.

Navnene foran er etter faren han heter Carry On Diesel Dream og da fant jeg ut at jeg bruker begge navnene for jeg syns d ble litt hevy med Diesel foran tispene så da ble de å hete Dream istede. Smart ikke sant.. for jeg bruker alltid noe fra faren sånn at at de vet hvem de er etter.

God klem

fra

Kristin

Kjempesmart det der ja, har lurt på noe av det samme selv nemlig :)

Blir spennende å se når jeg får mitt neste kull, hva jeg bestemmer meg for. Håper jeg rekker å få godkjent kennelnavn før da også, nå har jeg endelig bestemt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hei hei :D

syns det er kjempetøft når navnet står til kontrast med hunden! Selv har jeg en nyyydelig :( liten Italiener-gutt som stolt bærer navnet Rex Rambo ;) Kaller han bare Rex da, veldig greit, kort og presist navn! Jeg tror han liker det ;) hihi

hilsen Tina og Rex Rambo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

None Folk :

Da kan det jo være:

Elvis .

Orlando.

Robbie.

Dolly.

Eller vet ikke helt;P

Kjente hunder kan det jo være: hehe... Eller hunder fra tv ellr Film:..)

Lassie.

Rex.

Jerry Lee.

King.

Beethoven.

Missy.

Leo.

Jølle.

Skrev bare for gøy;P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare svare på denne da!

Jeg er selv så heldig å ha to whippet gutter fra Kristin, og begge bærer sine Ringenes herre navn med stil!!

Faramiir og Elrohir!!

Har faktisk fått mange positive komentarer til navnene, de er jo spesielle, akkurat som disse vakre hundene!!

Jeg kunne nok aldri tenke meg å kalle min whippet for Rex, King, rusk, peik osv. men hver sin smak...

tror nok de fleste finner kallenavn på sine hunder, som de selv synes passer! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...