Gå til innhold
Hundesonen.no

Gå-gjengen på NKKU leir

Cavalier&Collie

Recommended Posts

Skrevet

Tenkte vi kunne ha en gå-gjeng

Så noen som vil være med - skriv gjerne hvilken rase dere skal ha også :wink:

- Aleksander M.

- Cavaliertispe  

- Lissi - 6 år  

- Farge=Black/Tan

1. Lydighet

2. Agility

Skrevet

Å la hundene gå på do sammen? :D Hehe, du vil nok ikke bli noen gå-gjeng når du finner ut hvordan alt foregår der;-) Her lufter alle hundene sine når de føler for det, og når noen slipper hunden sin på den lille plassen vi slapp de i fjor - så slipper alle de sammen.. det er liksom slik det fungerer :wink: Vanskelig å forklare, men liksom:P hehe

Skrevet

Surt - tenkte meg desverre at det var sånn :D

Mne fint med en egen innhegning, men må nok går med hun i bånd, fordi hun bare går inntil meg når jeg har henne løs med andre hunder :D

Skrevet
Surt - tenkte meg desverre at det var sånn :D  

Mne fint med en egen innhegning, men må nok går med hun i bånd, fordi hun bare går inntil meg når jeg har henne løs med andre hunder :D

Kanskje du kan bruke leiren som en mulighet tel å vise'a at det er greit å leke med andre hunder når'a er løs? :(

Skrevet

Jeg syns det er flott at hunden kan løpe løse! Det var kjempekjekt i fjor! Hehe, husker alle hundene løp i en klynge, og når salukien til Guro løp ut av klyngen løp border collien til Trine (Mira) bak henne og fikk gjetet henne tilbake til flokken :D (Zolla er litt redd andre hunder.. spesielt halen til cita :D )

Faktisk, så er det ikke en innhegning, men en åpen plass hvor hundene løper fritt hvor de vil...

Skrevet

Kanskje du kan bruke leiren som en mulighet tel å vise'a at det er greit å leke med andre hunder når'a er løs? :(

Hun er ikke leken :x

Men fikk vellfig mye skryt på rally-lydighets-treninga, da - han som har trent der i 2-3 år sa jeg kunne være med på stevne :oops: 8)

Skrevet

Hun er ikke leken :D

Men fikk vellfig mye skryt på rally-lydighets-treninga, da - han som har trent der i 2-3 år sa jeg kunne være med på stevne :oops: 8)

Kult 8)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Om kjøper har betalt full valpepris og hunden står registrert på valpekjøper, så eier denne alle rettigheter. Da er det normalt med en leasingavtale for kull hvor andre enn eier er oppdretter. Her vil nok avtalene være forskjellig, normalt sett leaser man for prisen av en valp eller en valp.  Hvilken avtale som gjøres er mellom partene selv.
    • Ser helt legit ut. De har organisasjonsnummer, masse info. Familien ser ut til på drive et konsern av nettbutikker.  https://skotner.net/ 
    • Noen som vet om netzoo.no er trygg? Står norsk butikk i Sandefjord ? Aldri hørt om før.
    • Kontakt raseklubben eller NKK for veiledning om dette. Det er ikke veldig vanlig, men det skjer at en oppdretter "leier" en tispe for et kull. De betaler da selvfølgelig alle utgifter i forbindelse med kullet,  men jeg er usikker på om de betaler noe mer enn det til eier, jeg mistenker det er tilsvarende prisen av en valp, evt. en av valpene. 
    • Spør for en jeg kjenner. Oppdretter ønsker at kjøper står som eier. Men vil ha ett kull på tispa. For vil ha genene videre. Hvordan foregår dette vs. forvert? Er ikke forvertavtale. Enten at kjøper har ett kull eller at oppdretter har kull der?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...