Gå til innhold
Hundesonen.no

Swimzys akvarie

swimzy

Recommended Posts

Skrevet

her er det bilder av akvariet mitt! Har hatt akvariet siden 2001, koselig med akvarium! skulle bare ønske jeg hadde mer tid til å virkelig gjøre det skikkelig flott!

Jeg har bare ett lite akvarie på 70 Liter, men ikke så altfor mange fisker...noen neon tetra, noen sugemaller, sneglespiser, scalarer, og noen til jeg rett å slett ikke vet navnene på...her er bilde av akvariet... skal ta bedre bilde senere:

akvarietdb9.jpg

Skrevet

Kjempe fint akvarium!

Så bra bildene dine ble av fiskene, di ser ordntlig fine ut :)

He,he,he forventa meg egentlig en katt eller 6 som satt å fiska på bildene :D Di får være i fred for katter altså? Jeg syns akvarier er kjempe koselig selv, små vurderer til tider å ta i mot gamle akvariet til svigers som di har spurt om vi vil ha en del ganger :D

Skrevet

ja, det er koselig med akvarium! joda...jeg skal love deg at kattene er veldig nyskjerrige på fiskene...bare sjekk her:

Frøya er veldig nysgjerrig på akvariet:

dsc00304vj0.jpg

ble visst med en fisk til:

dsc00305hl8.jpg

dsc00306ve0.jpg

Snoopy:

15okt05143ek1.jpg

15okt05144zl4.jpg

15okt05142ai9.jpg

Frøya fisker i det lille hullet:

15okt05151qi7.jpg

Så er akvariet perfekt å sove på:

24okt05167sh4.jpg

Så kattene elsker akvariet...det er dems tv...hehe

• 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 10 months later...
Skrevet

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert bilder her på tråden min, så siden jeg ahr fått ordent litt i akvariet og fått noen nye fisker så legger jeg ut noen bilder

2003587099115291619_rs.jpg

2003538785306419488_rs.jpg

2006280883891692886_rs.jpg

2006269912254445633_rs.jpg

2003549146001010540_rs.jpg

2003515256696491392_rs.jpg

2003551838724382446_rs.jpg

2006203380080151474_rs.jpg

2003194440044356732_rs.jpg

Skrevet

Veldig flott akvarie du har. :)

Kjempeflott akvarie, men jeg bare må spørre hvorfor du har en skje med agurkbit på? ;)

Det er mat til fiskene...

Skrevet
Kjempeflott akvarie, men jeg bare må spørre hvorfor du har en skje med agurkbit på? ;)

det var som Cavalita sa, det er ekstra godbit til fiskene!

agurk eller squasje er utrolig nøringsrikt for akvariefisker og de simpelt hen elsker det! mallene får ekstra mye næring av dem og vokser seg utrolig fort store på agurk eller squasj!! Så t-skjen er til for å holde biten nedi akvariet slik at ikke biten flyter mot overflaten.

du burde prøve det til dine fisker, det er virkelig å anbefale!! :) Som du ser på mine bilder så elsker mine det...bitene som er borte fra agurken har fiskene selv gjort!

Skrevet

agurk eller squasje er utrolig nøringsrikt for akvariefisker og de simpelt hen elsker det! mallene får ekstra mye næring av dem og vokser seg utrolig fort store på agurk eller squasj! Så t-skjen er til for å holde biten nedi akvariet slik at ikke biten flyter mot overflaten.

du burde prøve det til dine fisker, det er virkelig å anbefale! :icon_redface: Som du ser på mine bilder så elsker mine det...bitene som er borte fra agurken har fiskene selv gjort!

Morsomt, det visste jeg ikke. :P Jeg har ikke fisker akkurat nå da, men skal kanskje få snart.

• 10 months later...
Skrevet

agurk eller squasje er utrolig nøringsrikt for akvariefisker og de simpelt hen elsker det! mallene får ekstra mye næring av dem og vokser seg utrolig fort store på agurk eller squasj! Så t-skjen er til for å holde biten nedi akvariet slik at ikke biten flyter mot overflaten.

du burde prøve det til dine fisker, det er virkelig å anbefale! ;) Som du ser på mine bilder så elsker mine det...bitene som er borte fra agurken har fiskene selv gjort!

Det må jeg prøve :) Men jeg har et spørsmål, hvordan får du skjeen opp igjen ? :rolleyes:

Skrevet
Stapper hånden oppi og tar den opp ;)

Haha, Okei da så ;) Det er jo ikke så ille det da, kunne jo vært værre, hehe :)

Gleder meg til og prøve det ;) Spiser de opp agurken veldig fort ?

Skrevet
Haha, Okei da så ;) Det er jo ikke så ille det da, kunne jo vært værre, hehe :)

Gleder meg til og prøve det ;) Spiser de opp agurken veldig fort ?

Det er ikke alle fisk som tar agurk, men maller er veldig glad i det. Skjær en litt tynnere bit først, hvis den blir liggende for lenge så er ikke det helt bra heller. Hvis, mot formodning, den ikke skulle vært spist opp etter et drøyt døgn så tar jeg den bestandig ut, men nå har jeg mye maller og snegler da ;)

Skrevet
Det er ikke alle fisk som tar agurk, men maller er veldig glad i det. Skjær en litt tynnere bit først, hvis den blir liggende for lenge så er ikke det helt bra heller. Hvis, mot formodning, den ikke skulle vært spist opp etter et drøyt døgn så tar jeg den bestandig ut, men nå har jeg mye maller og snegler da ;)

Oja, tror du platyer liker det? ;) Ja det er vell trygges og ta den ut etter et døgn, så det ikke

blir forgiftning? Eller kan det ikke bli det siden det er agruk?

Kan ikke så betydelig mye om fisk, som du kanskje merker :)

Skrevet
Oja, tror du platyer liker det? ;) Ja det er vell trygges og ta den ut etter et døgn, så det ikke

blir forgiftning? Eller kan det ikke bli det siden det er agruk?

Kan ikke så betydelig mye om fisk, som du kanskje merker :)

Hehe, et sted må man jo begynne ;) Men ja vannet kan bli litt ekkelt, så det er best å ta den ut. Om Platyer spiser agurk, det vet jeg ikke, har ikke Platyer og har ikke hatt det på 10 år eller noe ;) Men det er jo bare å prøve.

Skrevet
Hehe, et sted må man jo begynne ;) Men ja vannet kan bli litt ekkelt, så det er best å ta den ut. Om Platyer spiser agurk, det vet jeg ikke, har ikke Platyer og har ikke hatt det på 10 år eller noe :P Men det er jo bare å prøve.

Ja det er sant ;) Jeg får bare prøve meg fram og håpe på det beste ;)

Uansett har jeg jo lært mye nytt i dag :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...