Gå til innhold
Hundesonen.no

Swimzys akvarie

swimzy

Recommended Posts

her er det bilder av akvariet mitt! Har hatt akvariet siden 2001, koselig med akvarium! skulle bare ønske jeg hadde mer tid til å virkelig gjøre det skikkelig flott!

Jeg har bare ett lite akvarie på 70 Liter, men ikke så altfor mange fisker...noen neon tetra, noen sugemaller, sneglespiser, scalarer, og noen til jeg rett å slett ikke vet navnene på...her er bilde av akvariet... skal ta bedre bilde senere:

akvarietdb9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fint akvarium!

Så bra bildene dine ble av fiskene, di ser ordntlig fine ut :)

He,he,he forventa meg egentlig en katt eller 6 som satt å fiska på bildene :D Di får være i fred for katter altså? Jeg syns akvarier er kjempe koselig selv, små vurderer til tider å ta i mot gamle akvariet til svigers som di har spurt om vi vil ha en del ganger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er koselig med akvarium! joda...jeg skal love deg at kattene er veldig nyskjerrige på fiskene...bare sjekk her:

Frøya er veldig nysgjerrig på akvariet:

dsc00304vj0.jpg

ble visst med en fisk til:

dsc00305hl8.jpg

dsc00306ve0.jpg

Snoopy:

15okt05143ek1.jpg

15okt05144zl4.jpg

15okt05142ai9.jpg

Frøya fisker i det lille hullet:

15okt05151qi7.jpg

Så er akvariet perfekt å sove på:

24okt05167sh4.jpg

Så kattene elsker akvariet...det er dems tv...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 10 months later...
Kjempeflott akvarie, men jeg bare må spørre hvorfor du har en skje med agurkbit på? ;)

det var som Cavalita sa, det er ekstra godbit til fiskene!

agurk eller squasje er utrolig nøringsrikt for akvariefisker og de simpelt hen elsker det! mallene får ekstra mye næring av dem og vokser seg utrolig fort store på agurk eller squasj!! Så t-skjen er til for å holde biten nedi akvariet slik at ikke biten flyter mot overflaten.

du burde prøve det til dine fisker, det er virkelig å anbefale!! :) Som du ser på mine bilder så elsker mine det...bitene som er borte fra agurken har fiskene selv gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

agurk eller squasje er utrolig nøringsrikt for akvariefisker og de simpelt hen elsker det! mallene får ekstra mye næring av dem og vokser seg utrolig fort store på agurk eller squasj! Så t-skjen er til for å holde biten nedi akvariet slik at ikke biten flyter mot overflaten.

du burde prøve det til dine fisker, det er virkelig å anbefale! :icon_redface: Som du ser på mine bilder så elsker mine det...bitene som er borte fra agurken har fiskene selv gjort!

Morsomt, det visste jeg ikke. :P Jeg har ikke fisker akkurat nå da, men skal kanskje få snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 months later...

agurk eller squasje er utrolig nøringsrikt for akvariefisker og de simpelt hen elsker det! mallene får ekstra mye næring av dem og vokser seg utrolig fort store på agurk eller squasj! Så t-skjen er til for å holde biten nedi akvariet slik at ikke biten flyter mot overflaten.

du burde prøve det til dine fisker, det er virkelig å anbefale! ;) Som du ser på mine bilder så elsker mine det...bitene som er borte fra agurken har fiskene selv gjort!

Det må jeg prøve :) Men jeg har et spørsmål, hvordan får du skjeen opp igjen ? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Okei da så ;) Det er jo ikke så ille det da, kunne jo vært værre, hehe :)

Gleder meg til og prøve det ;) Spiser de opp agurken veldig fort ?

Det er ikke alle fisk som tar agurk, men maller er veldig glad i det. Skjær en litt tynnere bit først, hvis den blir liggende for lenge så er ikke det helt bra heller. Hvis, mot formodning, den ikke skulle vært spist opp etter et drøyt døgn så tar jeg den bestandig ut, men nå har jeg mye maller og snegler da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle fisk som tar agurk, men maller er veldig glad i det. Skjær en litt tynnere bit først, hvis den blir liggende for lenge så er ikke det helt bra heller. Hvis, mot formodning, den ikke skulle vært spist opp etter et drøyt døgn så tar jeg den bestandig ut, men nå har jeg mye maller og snegler da ;)

Oja, tror du platyer liker det? ;) Ja det er vell trygges og ta den ut etter et døgn, så det ikke

blir forgiftning? Eller kan det ikke bli det siden det er agruk?

Kan ikke så betydelig mye om fisk, som du kanskje merker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oja, tror du platyer liker det? ;) Ja det er vell trygges og ta den ut etter et døgn, så det ikke

blir forgiftning? Eller kan det ikke bli det siden det er agruk?

Kan ikke så betydelig mye om fisk, som du kanskje merker :)

Hehe, et sted må man jo begynne ;) Men ja vannet kan bli litt ekkelt, så det er best å ta den ut. Om Platyer spiser agurk, det vet jeg ikke, har ikke Platyer og har ikke hatt det på 10 år eller noe ;) Men det er jo bare å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, et sted må man jo begynne ;) Men ja vannet kan bli litt ekkelt, så det er best å ta den ut. Om Platyer spiser agurk, det vet jeg ikke, har ikke Platyer og har ikke hatt det på 10 år eller noe :P Men det er jo bare å prøve.

Ja det er sant ;) Jeg får bare prøve meg fram og håpe på det beste ;)

Uansett har jeg jo lært mye nytt i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...