Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK øker prisene!


tuppetroll

Recommended Posts

Er det mulig? Enda en gang setter NKK opp prisene sånn at vi skal betale mer penger og få lite igjen. Verst er det med juniorhandling som har steget fra 100 til 120 kr, etter min mening får de absolutt ikke det de betaler for. Ag/lp/utstilling stiger til 290 kr. Synes dere andre det er greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jo ikke det var så forferdelig..? Uansett er det jo ikke selve deltageravgiften som koster uansett hva man driver med, det er jo alt som hører med: overnatting, mat, kjøring osv. En femtilapp fra eller til er ikke så mye synes jeg, i det store og hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er mye, men det skal de som arrangerer dette vil jo heller ikke gå i underskudd!

Tenk alt de må ordne av tjenester (dommere, lokale osv.) og andre utgifter...

Det også sånn som charlotte forteller- det er ikke selve deltageravgiften som koster, men alt det andre!

Uansett- hund er en dyr ting å drive med, men det er så helt klart verdt det :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å betale en tier ekstra for å delta i lp når den tid kommer, er noe jeg ikke har så mye imot, egentlig. At juniorhandlerne ikke får det de betaler for, det er selvsagt og en helt annen diskusjon - men en tjuekroning ekstra ruinerer ingen juniorhandlere heller.

Kanskje de ekstra kronene som ruller inn vil bli brukt til å få dyktigere dommere til å dømme? Dessuten taper vel NKK litt inntektskilder når omlegginga av klubbsystemet kommer, et sted må de jo tjene inn de kronene igjen også?

Og det er jo ikke pengene man bruker på påmeldingsavgiften som koster noe særlig - det er pengene til tog/bensin, hotell/overnatting, mat, klipp av hund (for de som stiller ut og har sånne hunder) og ikke minst alt man kjøper med seg på en utstilling. En tier eller tjuekroning ekstra spiller virkelig ikke så stor rolle i den store sammenhengen. Heller ikke om man deltar i flere ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å betale en tier ekstra for å delta i lp når den tid kommer, er noe jeg ikke har så mye imot, egentlig.

Er det ikke 30 kroner ekstra? Det blir jo 290 på web og 310, nå er det 260 på web og 280 på annen måte.

Er vel en av dem som synes det har en del å si. Har man flere bikkjer og konkurrerer/stiller ut en del i løpet av året, så blir det nåkk å runde tusen lappen hvert fall vil jeg tro. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generalforsamlingen på NKK (som består av representanter fra raseklubbene som igjen er valgt av medlemmene i klubben) ble det bestemt at prisene på aktiviteter går opp mens kontigenten går ned. Hensikten er vel at fler skal bli medlem i NKK og at utgiftene dekkes av de som bruker tjenestene til NKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de ekstra kronene som ruller inn vil bli brukt til å få dyktigere dommere til å dømme? Dessuten taper vel NKK litt inntektskilder når omlegginga av klubbsystemet kommer, et sted må de jo tjene inn de kronene igjen også?

Tror du virkelig det? Etter det jeg har sett den tiden jeg har vært med i hundemiljøet/utstillinger/ag osv. så er det uhyre sjelden jeg har sett at en prisøkning har medført noe bedre tilstander. Og sett fra en agilitydeltakers standpunkt så må jeg jo si at prisen til NKK iforhold til andre stevner i landet er mye dyrere, og premiene og gjennomføringen er mye dårligere enn de stevnene som arrangeres av samarbeidende klubber.

Derfor merker jeg at det irriterer meg endel med disse prisøkningene - jada, de er ikke store, men det er søren meg ikke mye mer enn et år siden sist gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg den aller største deltakeren på verken utstilling eller andre ting, men da vi deltok på valpeshow, holdt vi oss til de som fantes i nærheten. Jeg gidder ikke reise kjempelangt for å stille, og derfor blir utgifter til overnatting/reise osv ca null. Sjelden jeg kjøper meg noe også, så det at prisene øker, hadde jeg merket godt, og jeg synes ikke noe om det, så lenge det ikke fører til noe bedre. Når jeg kommer ut av utstillingsringen, syns jeg at den kritikken jeg fikk, skal være verdt 300. Noe jeg faktisk ikke syns. 300 x en sommer, blir ganske mye penger. Man skal bare delta på tre ting før det koster oppimot tusenlappen. Og det er dyrt, for å få hunden vurdert av noen som mener de kan det. Gjelder også ag. Det må være mye mer gøy og givende å stille i ag når man får like mye, om ikke mer, for pengene, som Tuppetroll skriver. Hva er vitsen, liksom, med mindre du MÅ ha certet, eller en eller annen ag/lp-premie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det blir sagt er du på en del stevner i løpet av et år, blir dette faktisk penger.

Skal vi se på rask regning!

Hittil i år har Aris vært på 16 utstillinger.

Dette kostet oss 4480,- (Ikke vise til mamma :rolleyes: )

Med en økning på 30kr pr gang vil dette tilsvare en 500lapp ekstra, og dette er EN hund!

Tenk på de som stiller eks 3 stk da, 1500 ekstra. Kanskje de også går LP/AG 3000ekstra i året.

Ikke si det ikke blir penger ut av dette altså!

Syntes det er utrolig teit, syntes prisene var høye nok fra før.... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er synd at hundeaktiviteter må være så utrolig dyre, ja. Men 30 kroner er ikke en betydelig sum for meg som stiller maks 1 gang i måneden. I og med at NKK faktisk har økt prisene betyr det vel at de trenger mer penger til ett eller annet. Så for meg er ikke dette noe problem. Som Renate sier, dropp sjokoladen i stedet for.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er synd at hundeaktiviteter må være så utrolig dyre, ja. Men 30 kroner er ikke en betydelig sum for meg som stiller maks 1 gang i måneden. I og med at NKK faktisk har økt prisene betyr det vel at de trenger mer penger til ett eller annet. Så for meg er ikke dette noe problem. Som Renate sier, dropp sjokoladen i stedet for.. :)

Da er det jo greit Maria, men for oss som er litt konkurranse gale da? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke konkurrert noe selv ennå, men en vakker dag kommer vel tilogmed jeg til å begynne også. Og for min lommebok så vil det si at jeg ikke vil ha råd til å være med på mange stevner. Dyrt har det kanskje alltid hvert (de må jo tjene noe på det, fult forståelig), men å legge ennå mer på prisen?!? :) nei syns det blir for drøyt. og Det er jo såpass mange som stiller ut utrolig mye, har flere hunder, og for disse er dette veldig merkbart. Det klarer tilogmed jeg som ikke stiller eller konkurrerer å tenke meg ut til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det hadde vært akseptabelt om de la på en 10'er, men 30,- er faktisk en økning på over 10%.

På mine gjennomsnittlige NKK utstillinger vil dette medføre 300,- mer til NKK. Hvis dette er innført for å finansiere den nye organisasjonsformen, synes jeg "kontingenten" til NKK begynner å bli ganske drøy...

Og klubbene vil helt sikkert følge opp! Noe som gjør at NKK får enda mer penger!

Vil nok bli mer selektiv på å plukke utstillinger etter dommere i fremtiden. Eller prioritere klubber som velger å IKKE følge prisgalloppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som slenger med en hund i ny og ne, så har jo ikke prisøkningene så mye å si. Men for de som stiller mye og flere hunder, så er jo det en stor merutgift for de. Ganske mange sjokolader man ikke bør kjøpe da :huh: (Og plutselig ble alle hundefolk supersunne.... :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Letohallen 28-29 oktober tar de kr 200 for valper, og det gis IKKE rabatt på 50 % for den 3 hunden på samme eier hva valper angår. Når jeg da meldte på 2 stk voksne (a kr 280- de har ennå ikke tatt med prisøkningen) og 2 valper ble dette den nette sum av kr 1920 for en helg (to dager) kun i på meldingsavgifter.

Så ja; Det å stille ut er dyrt, selvom jeg ikke tror at den ekstra tieren betyr allverdens.

Dyrt er det lell, dessverre.

Norge er heller ikke de værste hva utstillingsavgifter angår. Har hørt at den i Finland skal være oppe i nærmere 500 kr om man er sen med å melde på? Noen som vet sikkert? (De har iallefall et slikt system som sier at jo tidligere du melder på jo rimligere blir det)

Verden går framover. Lønningene blir større, og prisene økes:)

Hadde gjerne sett at krones-isen fortsatt kostet en krone, jeg, men tror ikke produksjonen hadde blitt særlig lønnsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville heller ikke solgt til deg. Har selv sittet med usolgte valper noen uker, i tillegg til 3-4 voksne. Aldri mer. Og vi var  to om å dele på jobben.  
    • Kloa til hunden min knakk/løsnet i dag. Han haltet ikke før i dag bare irriterte seg litt men i sta løp han og klarte og løsne den mere og nå er han halt😱 han har lagt seg og vasker ikke på det og oppfører seg normalt så venter til i morgen med dyrlegen men har så vondt i skjela over dette. Noen tips i hva jeg kan gjøre? Har just flyttet og ikke fått med meg noe rens enda 
    • Gode poeng, setter pris på innspill @simira :)!  Jeg forstår utgangspunktet ditt, og hvorfor du tenker det ja - og jeg er ikke uenig rent objektivt sett basert på det jeg har skrevet i innlegget. Jeg mener basert på samtalene jeg har hatt med de, og observasjon av valpen - at det virker som om de har gjort en grei jobb med valpen altså, men litt dessverre snevert i forhold til sosialisering i miljø utenom der valpen er vokset opp og særlig på det å være alene. Noe de selv åpent sier. De skulle absolutt ha trent med den alene ja. De hadde tiltenkt at den skulle bli værende på gården, også ble det ikke slik - dessverre. Den er vane med bilkjøring, kloklipp, børsting, dusj/vask, mennesker som kommer og går på gården etc. Verken valpen eller andre hundene markerte ikke noe på at jeg kom og de var egentlig bare mest gira på at det kom en ny person der. Ingen bjeffing i det hele. Mammahunden på gården var litt skeptisk en liten time før hun ble kompis. Svaret er nok et direkte nei. Derfor må jeg har hunden med på jobb, noe som heldigvis går greit i mitt tilfelle. Tenker en uke der det blir mest meg å hunden på hjemmekontor, dersom hun kommer seg til rette så går vi over i kontor-hund noen mnd der vi jobber sakte over tid med å bli mer selvstendig. Jeg er klar for at hunden blir litt jobb, men på sikt håper jeg at hun blir en grei selvstendig nok hund da jeg også driver litt reising i ny og ne. Har to turer der jeg blir borte totalt to uker resten av året, så håper at denne fasen skal gå greit for henne.  Det er snakk om en schæfer som har brukshund gener ja, men ikke ren bruksschæfer. Har ingen planer om bruk utenom å la henne drive søk for morro. Har hatt store hunder før slik som Bernersennen og labdrador men de har blitt adoptert i voksen alder, og ville derfor høre litt ang det å hente henne inn når jeg ser at hun har litt angst.  Slik det ser ut nå er nok ikke det en mulighet dessverre. Mulig at noe kan ordnes med søsterhunden, men det å ha ansvar for to brukschæfer-valper alene blir kanskje litt ekstremt.
    • Jeg ville droppet det. Ikke på grunn av separasjonsangsten og at det kan bli en utfordring å overkomme, men fordi situasjonen tyder på at eier ikke har lagt nevneverdig grunnarbeid i valpen. Uavhengig av om det var planen å beholde valpen eller ikke hadde den hatt fordel av alenetid og alenetrening. Hva annet av grunnleggende trening mangler, tenker jeg. Har hunden kjørt bil noe særlig? Opplevd ulike miljøer, underlag, møtt ulike mennesker, hunder og dyr utenfor husholdningen, osv.? Er hun trent på å være alene i det hele tatt, om enn sammen med de andre hundene? Du må ihvertfall være klar over at her tar du potensielt på deg et prosjekt med en valp som ikke nødvendigvis har fått grunntrening som det er en fordel å få inn de første månedene. Hvis du først skal gå for det, og har tid til prosjektet, så ville jeg hentet henne så raskt som mulig. Om du vil gjøre overgangen lettere ville jeg heller lånt med mor eller søster i starten, og jobbet MYE med valpen alene for å knytte bånd til deg. Uansett vil hunden være disponert for separasjonsangst og alenetrening vil ta mye tid, samt alt av annet som potensielt ikke er jobbet med fra starten. Særlig hvis det er snakk om en bruksschæfer, som er rasen i profilen din, og du har planer for bruk, så ville jeg nok gått for en hund med litt tryggere bakgrunn enn dette.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...