Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi har debutert i Lydighet!

Baby

Recommended Posts

Skrevet

Vi debuterte i Lydighet i går. Vi nullet i fellesdekk, som forventet egentlig, da vi havnet ved siden av ei tispe... :rolleyes: Hadde en stund et håp, men... han reiste seg rundt 10 sekunder før tiden var ute!

I en av øvelsene presterte jeg også å trampe på halen hans så etter det holdt han seg litt unna meg, noe som trakk ned litt.

Men vi endte opp med 122,5 poeng og alt i alt er jeg fornøyd med debyen. :huh:

Her er noen bilder:

Tannvisning på Rino

25September001-1.jpg

Fellesdekk med Rino i midten!

25September004.jpg

Irsk Ulvehund

25September010.jpg

25September013.jpg

Schæfer

25September018.jpg

*dele opp*

*Bilde for stort. Endret av mod Nirm*

Skrevet

Fellesdekk

25September046.jpg

Fri ved foten

25September061.jpg

Innkalling

25September063.jpg

Stå under marsj

25September068.jpg

Fritt hopp over hinder

25September076.jpg

Og til slutt, Rino og pokalen! :huh:

25September083.jpg

Skrevet

Så gøy :huh: (men det vet du jeg syns) :(

Bra at man også blir fornøyd så man bare vil fortsette med det :) Stå på, så satser vi på at fellesdekken går bedre nestegang :D

Skrevet

Hørtes ut som om dere hadde det kjempemorro, og gratulerer med så gode resultater tross alt :huh:

Gratulerer også Rino med den flotte plasseringen!

Flott jobba til alle fire, og lykke til videre :)

Skrevet

En fryd å se en cavalier på Lp banen!

Grattis! "Sofahunder" kan også!

Ikke sant. :huh:

Jeg har iallefall ikke kjøpt meg hunder for at de skal være sofahunder. :D Her skal de brukes. :)

Skrevet

Grattis med resultater. Moro å se litt annet enn bare border collier også.

Er det ikke en cavalier som har blitt N LCH forresten?

Skrevet

Grattis med resultater. Moro å se litt annet enn bare border collier også.

Takk for det. :)

Vet faktisk ikke noe om det, men det må jeg prøve å finne utav. :huh: Ble nysgjerrig på hvem det kan være nå. :D

Skrevet

Grattis Cavalita! Moro :huh:

Det har ikke jeg hørt noe om, ville tro sånt ville blitt skryti mye av i cavaliermiljøet..

Skrevet

Vi må vel ta med resultatet til Rino da (som fikk så fin pokal... :huh: ):

Klasse 1:

155 poeng

Nr 3 av 10

Besto alle øvelser - sølvmerke!

Jeg er i allefall kjempefornøyd! :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...