Gå til innhold
Hundesonen.no

Grøss & gru!

millis

Recommended Posts

Skrevet

Grøss og gru... blir kvalm bare av tanken ;)

Det ekleste jeg veit om er når jeg må ta opp ting av sluk! Særlig lange ekle hår som sitter langt ned i badekar/dusj sluket... blargh!

Hva syns du er ekkelt?

Skrevet

Syns det er forferdelig ekkelt med diverse bobler ;)

F.eks. skinke i boks. Når man åpner skinken ligger det gelè rundt, og i den gelèn er det små bobler. Får grøssninger bare av å tenke på det!! Vet det er sært, men syns det er så ekkelt!!

Skrevet

Alle ekle smådyr som kravler rundt deg eller PÅ deg!

Innpåslitne gutter, nesten som tuppetroll sa, som klår på deg!

Andres kroppshår, da særlig kjænnshår, her snakker vi på deg å dine ting da.

Skrevet

å plukke opp kald hundebæsj med pose. verste jeg vet.

Jah! Hva er det med det egentlig? Har tenkt over akkurat det selv, hvor ekkelt det er! Merkelig, det er jo bare blitt kaldt liksom ;)

Men i tillegg, det ekleste jeg vet er når pelsen har fått tak i en av kattene sin bæsj og driver sånn irriterende "leke kaste bæsj opp i luften" leken sin. Hvorpå han gjerne har da kommet seg inn i min seng.. Og i tillegg til "leke kaste bæsj opp i luften" leken, så legger han gjerne til "rulle seg rundt oppi bæsjen jeg nettopp kastet i luften" leken.. slik at jeg må kaste/brenne/vaske sengetøy pluss alt det evt. rene (tidligere altså) klærne som lå der...

ugg.... et under at han ikke er omplassert ;)

;)

Skrevet

Jah! Hva er det med det egentlig? Har tenkt over akkurat det selv, hvor ekkelt det er! Merkelig, det er jo bare blitt kaldt liksom ;)

Men i tillegg, det ekleste jeg vet er når pelsen har fått tak i en av kattene sin bæsj og driver sånn irriterende "leke kaste bæsj opp i luften" leken sin. Hvorpå han gjerne har da kommet seg inn i min seng.. Og i tillegg til "leke kaste bæsj opp i luften" leken, så legger han gjerne til "rulle seg rundt oppi bæsjen jeg nettopp kastet i luften" leken.. slik at jeg må kaste/brenne/vaske sengetøy pluss alt det evt. rene (tidligere altså) klærne som lå der...

ugg.... et under at han ikke er omplassert ;)

;)

Barrikader kattedoen!

Det ble jeg pent nødt til, den ble raidet hver gang man gikk ut av huset. Sett opp et stengsel av noe slag, og sørg for at katten har en "klatrerute" ved siden av, både på innsiden og utsiden, så kommer den seg inn, men ikke hunden.

Skrevet

Barrikader kattedoen!

Det ble jeg pent nødt til, den ble raidet hver gang man gikk ut av huset. Sett opp et stengsel av noe slag, og sørg for at katten har en "klatrerute" ved siden av, både på innsiden og utsiden, så kommer den seg inn, men ikke hunden.

*kremt* Vel, har egentlig gjort det ;)

Kattedoen står på innsiden av en skyvedør som er "hengslet" med en sånn eh.. "utedolås"? Du vet, en sånn liten pinne som går ned i en ring? (verdens dårligste forklaring...). Men Sofus har egentlig nå utviklet en teknikk for å åpne saken, så ja, jeg må nok gå i meg selv for å finne på en ny måte å "barrikadere" doen på ;)

Skrevet

Sett kattedoen på en hylle e.l. utenfor hundesnutens rekkevidde ;) Det funker her, ikke mere hund-leker-med-kattebæsj ;)

Må si meg enig med trådstarter, å grave hår og dritt ut av sluk er urk! Spesiellt å grave hår og dritt ut av et pottetett dusj-sluk i en leilighet du nettopp har flyttet inn i ;)

Skrevet

Når noen snøfter, eller hva det nå heter. Lager sånn ekkel lyd.

Trekker skikkelig inn, snørr og andre diversetig man har i nese ;);)

IJU!

Brekker meg hver gang noen lager en sånn lyd

Skrevet

Jeg er litt hysterisk på sånne ting.. Hmm.. At det lukter vondt, av en eller annen grunn, uryddig kjøleskap med gamle råtne ting bakerst, fluer, kyllingfilèt, i rå tilstand, spy, hår i sluk, matrester i kjøkkenvasken, biler som er skitne inni, trange busser, dårlig ånde..

Skrevet

Jeg er helt enig med ingvild!

Blant annet hater jeg lukten av sur oppvaskklut! :S

Edderkopper er skumle, men ikke elke i den forstand at jeg brekker meg.

Skrevet

Jeg tror jeg må være i absolutt mindretall, for jeg kommer ikke på noe i farta som virkelig får meg ut av balanse. Jeg tenker så det knaker, men... jo'a, hår og dritt som har samlet seg under sluk-rista i dusjen er faktisk ganske kvalmt. Og jeg vegrer meg mot å tørke hendene på håndklærne til en venninne av meg, for jeg vet at hun tørker seg rundt munnen med dem når hun pusser tennene. Håndklærne har faktisk blekede flekker etter tannkremen. Æsj!

Spyttklyser på bakken er også ganske kvalme, når jeg nå husket på det. Og våte sigarettstumper! ÆÆÆÆÆÆ!

En kamerat av meg fant engang et brukt plaster i maten sin på en velrenommert indisk restaurant. Gigamotbydelig! Men jeg spiste likevel opp min egen mat (som var en helt annen rett enn hans, heldigvis). Egentlig er jeg jublende glad for at jeg ikke vet hva som skjer på diverse restaurantkjøkken osv. Hadde jeg visst det hadde jeg neppe noensinne ville spise noe som var tilberedt av andre enn meg selv...

Skrevet

Har en "dille" som ikke er særlig mandig - kakkerlakker!

Er ikke redd dem, men blir skikkelig kvalm bare jeg ser en. Klarer ikke å spise noe på lenge om jeg har måttet feks plukke opp en og kaste. Var på en uterestaurant, og så sprang det en stor kakkerlakk under bordet - og da var måltidet over for min del - var bare såvidt begynt å spise, men det var bare å betale og stikke. Får bare lyst å spy. Jaja - har ihvertfall blitt litt bedre, for i sommer på sydentur fikset jeg de litt bedre. Vet ikke hvorfor jeg har en ting med akkurat sånne - for har ingenting i mot andre kryp - edderkopper og biller og slikt kan jeg sitte med i hånden, la dem krype over meg og sånt - er mer nysgjerrig på sånne.

Skrevet

Jeg har aldri taklet sener! Spesiellt de på foten (bak kneet!?). Får nesten brekninger, og vondt i tennene og fingrene. Klarer ikke å holde barn på sånn brude-bæring måte. De har så tynne bein, så da skjenner jeg senene borrer seg i nevene på meg.

Eller se folk løpe i shorts. uæææhh!!

Å jeg hater å gå på offentlige do, eller se ting i doen etter andre folk som ikke trekker ned :)

hmm...myglet mat. Er forferdelig å skjere seg skiver, for så å se etterpå at det er grønne duster på brødet.

Spyfluer er fæle! ;)

Skrevet

Det ekkleste må være legger. Jeg får helt noia om folk tar på leggene mine, dra blir jeg kvalmog får sånn oppkast følelse.. Æsj, jeg tenker på den ekle brusk kulen som svømmer rundt helt løs i leggen, og b are beveger seg om du er nær den, *Kast opp* æsj, blir kvalm bare av tanken... :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...