Gå til innhold
Hundesonen.no

Grøss & gru!

millis

Recommended Posts

Skrevet

Grøss og gru... blir kvalm bare av tanken ;)

Det ekleste jeg veit om er når jeg må ta opp ting av sluk! Særlig lange ekle hår som sitter langt ned i badekar/dusj sluket... blargh!

Hva syns du er ekkelt?

Skrevet

Syns det er forferdelig ekkelt med diverse bobler ;)

F.eks. skinke i boks. Når man åpner skinken ligger det gelè rundt, og i den gelèn er det små bobler. Får grøssninger bare av å tenke på det!! Vet det er sært, men syns det er så ekkelt!!

Skrevet

Alle ekle smådyr som kravler rundt deg eller PÅ deg!

Innpåslitne gutter, nesten som tuppetroll sa, som klår på deg!

Andres kroppshår, da særlig kjænnshår, her snakker vi på deg å dine ting da.

Skrevet

å plukke opp kald hundebæsj med pose. verste jeg vet.

Jah! Hva er det med det egentlig? Har tenkt over akkurat det selv, hvor ekkelt det er! Merkelig, det er jo bare blitt kaldt liksom ;)

Men i tillegg, det ekleste jeg vet er når pelsen har fått tak i en av kattene sin bæsj og driver sånn irriterende "leke kaste bæsj opp i luften" leken sin. Hvorpå han gjerne har da kommet seg inn i min seng.. Og i tillegg til "leke kaste bæsj opp i luften" leken, så legger han gjerne til "rulle seg rundt oppi bæsjen jeg nettopp kastet i luften" leken.. slik at jeg må kaste/brenne/vaske sengetøy pluss alt det evt. rene (tidligere altså) klærne som lå der...

ugg.... et under at han ikke er omplassert ;)

;)

Skrevet

Jah! Hva er det med det egentlig? Har tenkt over akkurat det selv, hvor ekkelt det er! Merkelig, det er jo bare blitt kaldt liksom ;)

Men i tillegg, det ekleste jeg vet er når pelsen har fått tak i en av kattene sin bæsj og driver sånn irriterende "leke kaste bæsj opp i luften" leken sin. Hvorpå han gjerne har da kommet seg inn i min seng.. Og i tillegg til "leke kaste bæsj opp i luften" leken, så legger han gjerne til "rulle seg rundt oppi bæsjen jeg nettopp kastet i luften" leken.. slik at jeg må kaste/brenne/vaske sengetøy pluss alt det evt. rene (tidligere altså) klærne som lå der...

ugg.... et under at han ikke er omplassert ;)

;)

Barrikader kattedoen!

Det ble jeg pent nødt til, den ble raidet hver gang man gikk ut av huset. Sett opp et stengsel av noe slag, og sørg for at katten har en "klatrerute" ved siden av, både på innsiden og utsiden, så kommer den seg inn, men ikke hunden.

Skrevet

Barrikader kattedoen!

Det ble jeg pent nødt til, den ble raidet hver gang man gikk ut av huset. Sett opp et stengsel av noe slag, og sørg for at katten har en "klatrerute" ved siden av, både på innsiden og utsiden, så kommer den seg inn, men ikke hunden.

*kremt* Vel, har egentlig gjort det ;)

Kattedoen står på innsiden av en skyvedør som er "hengslet" med en sånn eh.. "utedolås"? Du vet, en sånn liten pinne som går ned i en ring? (verdens dårligste forklaring...). Men Sofus har egentlig nå utviklet en teknikk for å åpne saken, så ja, jeg må nok gå i meg selv for å finne på en ny måte å "barrikadere" doen på ;)

Skrevet

Sett kattedoen på en hylle e.l. utenfor hundesnutens rekkevidde ;) Det funker her, ikke mere hund-leker-med-kattebæsj ;)

Må si meg enig med trådstarter, å grave hår og dritt ut av sluk er urk! Spesiellt å grave hår og dritt ut av et pottetett dusj-sluk i en leilighet du nettopp har flyttet inn i ;)

Skrevet

Når noen snøfter, eller hva det nå heter. Lager sånn ekkel lyd.

Trekker skikkelig inn, snørr og andre diversetig man har i nese ;);)

IJU!

Brekker meg hver gang noen lager en sånn lyd

Skrevet

Jeg er litt hysterisk på sånne ting.. Hmm.. At det lukter vondt, av en eller annen grunn, uryddig kjøleskap med gamle råtne ting bakerst, fluer, kyllingfilèt, i rå tilstand, spy, hår i sluk, matrester i kjøkkenvasken, biler som er skitne inni, trange busser, dårlig ånde..

Skrevet

Jeg er helt enig med ingvild!

Blant annet hater jeg lukten av sur oppvaskklut! :S

Edderkopper er skumle, men ikke elke i den forstand at jeg brekker meg.

Skrevet

Jeg tror jeg må være i absolutt mindretall, for jeg kommer ikke på noe i farta som virkelig får meg ut av balanse. Jeg tenker så det knaker, men... jo'a, hår og dritt som har samlet seg under sluk-rista i dusjen er faktisk ganske kvalmt. Og jeg vegrer meg mot å tørke hendene på håndklærne til en venninne av meg, for jeg vet at hun tørker seg rundt munnen med dem når hun pusser tennene. Håndklærne har faktisk blekede flekker etter tannkremen. Æsj!

Spyttklyser på bakken er også ganske kvalme, når jeg nå husket på det. Og våte sigarettstumper! ÆÆÆÆÆÆ!

En kamerat av meg fant engang et brukt plaster i maten sin på en velrenommert indisk restaurant. Gigamotbydelig! Men jeg spiste likevel opp min egen mat (som var en helt annen rett enn hans, heldigvis). Egentlig er jeg jublende glad for at jeg ikke vet hva som skjer på diverse restaurantkjøkken osv. Hadde jeg visst det hadde jeg neppe noensinne ville spise noe som var tilberedt av andre enn meg selv...

Skrevet

Har en "dille" som ikke er særlig mandig - kakkerlakker!

Er ikke redd dem, men blir skikkelig kvalm bare jeg ser en. Klarer ikke å spise noe på lenge om jeg har måttet feks plukke opp en og kaste. Var på en uterestaurant, og så sprang det en stor kakkerlakk under bordet - og da var måltidet over for min del - var bare såvidt begynt å spise, men det var bare å betale og stikke. Får bare lyst å spy. Jaja - har ihvertfall blitt litt bedre, for i sommer på sydentur fikset jeg de litt bedre. Vet ikke hvorfor jeg har en ting med akkurat sånne - for har ingenting i mot andre kryp - edderkopper og biller og slikt kan jeg sitte med i hånden, la dem krype over meg og sånt - er mer nysgjerrig på sånne.

Skrevet

Jeg har aldri taklet sener! Spesiellt de på foten (bak kneet!?). Får nesten brekninger, og vondt i tennene og fingrene. Klarer ikke å holde barn på sånn brude-bæring måte. De har så tynne bein, så da skjenner jeg senene borrer seg i nevene på meg.

Eller se folk løpe i shorts. uæææhh!!

Å jeg hater å gå på offentlige do, eller se ting i doen etter andre folk som ikke trekker ned :)

hmm...myglet mat. Er forferdelig å skjere seg skiver, for så å se etterpå at det er grønne duster på brødet.

Spyfluer er fæle! ;)

Skrevet

Det ekkleste må være legger. Jeg får helt noia om folk tar på leggene mine, dra blir jeg kvalmog får sånn oppkast følelse.. Æsj, jeg tenker på den ekle brusk kulen som svømmer rundt helt løs i leggen, og b are beveger seg om du er nær den, *Kast opp* æsj, blir kvalm bare av tanken... :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har noen til å passe inni,men ikke noe fast. Jeg jobber skift, og hunden har noen å være med når jeg jobber natt. Han har også noen å være med litt på kvelden når jeg jobber ettermiddag. Det er de dagene jeg jobber dag som er problemet. Det er ikke sånn at jeg ikke har tenkt på at det er ansvar med hund. Men jo, jeg trodde han var klar for å være alene nå.. Oppdretter sa valpene klarte det greit etter ca 12 uker...med trening så klart. Mulig jeg ikke har trent godt nok..har jo aldri dratt lenge fra han. 
    • Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...