Gå til innhold
Hundesonen.no

Tidsfordriv på skolen


HHC

Recommended Posts

Nå lurer jeg på hva andre gjør / gjorde i kjedelige skoletimer?

Alle har vel tegnet eller hørt på musikk en gang?

Klassen vår har nå startet en helt ny trend, alle tysk timer spiller vi klespoker, kanskje ikke helt normalt men ;) Vi er 5 stk som spiller hver gang, det praktiske er at med gjemming av kort hver gang lærern kommer å og følge med liitt, så rekker vi akurat å komme til grensa for hvor mye vi kler oss av i klasserommet, seom ov kom over i dag da :rolleyes: haha

Men hva gjør dere, kanskje jeg får plukket opp noen tips til neste tysk time! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å ha med meg terminlisten for utstillinger og stevner på skolen, og planla året. Når jeg var ferdig med det latet jeg som jeg fulgte med i 2-3 minutter, for så å sette opp treningsplaner for Mia & Minnies trening ;) Det må tilføyes at dette var bare i timer der jeg ikke hadde noe særlig å tilføre timen - eksempelvis Fransk, rettslære og geografi.

Navnet Ace ble pønsket ut i en usedvanlig kjedelig historietime i 2.klasse på videregående, forøvrig - jeg tror jeg hadde en liste på 200 navn da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegge treninger, liste opp så mange hunderaser man kom på i forskjellige systemer, skrive ned navn og rase på alle hundene jeg kjente, skrive ned stamtavler og blodslinjer på schäferhund, lister med hundenavn jeg syntes var fine, tegne, skrive brev, lese (ikke skolebøker vel å merke), prate med sidemannen. Ja, og sove... Men det ble det alltid så mye oppstyr av...

På høyskolen så brukte jeg laptop på skolen, og da er det jo ufattelig mange muligheter for hva man kan gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Vel, vi sitter og tegner ting på hverandre, hører på musikk, tar bilder, sitter og snakker om diverse ting, sier at vi skal på do, så tar vi bare og utløser brannalarmen og mye mer :rolleyes:

Djevelske ting gjør vi mot vikarer.... ;)

Men ja..Om dere kjeder dere? Er det friminutt rett før timen? Lat som dere glemte tiden ullstendig ut og kom mot slutten på timen?

Vet ikke jeg altså? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, seff. Sier til alle lærerne i løpet av dagen at jeg skal på do, selv om jeg aldri går på do på skolen (æsj!)

Tegne på hverandre, har et søtt bilde av meg med 2 poter på puppene, de var litt søte da ;)

Tar bilder gjør vi mye av å ;)

Har også sittet å skrevet stamtavler å sånn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Vi gjør så mye morsomt. Hele klassen har lært seg tegnspråk alfabetet,s å vi prater med hverandre hele tiden. Ellers stiller vi om mange unødvendige spørsmål om det lærern prater om ;) Ellers hører vi på musikk, tegner, tar bilder, danser (!) og synger. Jeg starter omtrent alltid å synge i timene og får alle de andre med! hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På høyskolen så brukte jeg laptop på skolen, og da er det jo ufattelig mange muligheter for hva man kan gjøre ;)

Gud, den fella der går jeg i hver gang. Sitter og surfer på nett på forelesningene istedenfor å følge med...

Å! Vi gjør så mye morsomt. Hele klassen har lært seg tegnspråk alfabetet,s å vi prater med hverandre hele tiden. Ellers stiller vi om mange unødvendige spørsmål om det lærern prater om ;) Ellers hører vi på musikk, tegner, tar bilder, danser (!) og synger. Jeg starter omtrent alltid å synge i timene og får alle de andre med! hehe ;)

Jeg er veldig glad for at jeg ikke er lærern deres - det må tilføyes at jeg fulgte med samtidig som jeg gjorde andre ting. Jeg er jente vøtt - vi klarer å gjøre flere ting på en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Vi gjør så mye morsomt. Hele klassen har lært seg tegnspråk alfabetet,s å vi prater med hverandre hele tiden. Ellers stiller vi om mange unødvendige spørsmål om det lærern prater om ;) Ellers hører vi på musikk, tegner, tar bilder, danser (!) og synger. Jeg starter omtrent alltid å synge i timene og får alle de andre med! hehe ;)

Den der skal jeg også få klassen med på!

Vi må sitte en og en vi=( :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh...m.. Jeg sov jeg B)

Dro capsen langt ned støtta hue med arma og Zzzz...

Da jeg fikk spørsmål fra læreren så ble mitt standard svar: "Hæææ...?"

Når jeg var våken så sendte jeg selvfølgelig lapper og satt der å tegna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre... Hva gjør dere på skolen når dere ikke følger med på undervisningen? Hvorfor ikke skulke, da slipper dere å ødelegge med å snakke og bråke for de som faktisk intresserer seg for faget(har erfaring med akkurat det, og det er grusomt irriterende og forstyrrende)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre... Hva gjør dere på skolen når dere ikke følger med på undervisningen? Hvorfor ikke skulke, da slipper dere å ødelegge med å snakke og bråke for de som faktisk intresserer seg for faget(har erfaring med akkurat det, og det er grusomt irriterende og forstyrrende)?

Det er i de mest kjedelige timene, og dessuten tror jeg nesten ingen av oss gjør det hele tiden ;) Vi gjør iallefall ikke det, men det er jo morsomt å få med alle på en allsang en gang i blant eller spørre læreren om spm. som ikke har noe med saken bare for å sette han ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre... Hva gjør dere på skolen når dere ikke følger med på undervisningen? Hvorfor ikke skulke, da slipper dere å ødelegge med å snakke og bråke for de som faktisk intresserer seg for faget(har erfaring med akkurat det, og det er grusomt irriterende og forstyrrende)?

Kommer helt ann på læreren og faget! ;)

Særlig gjelder dette f.eks TYSK!

Jeg følger ikke med i så mange timer, men har da 5 i de fleste fag forde, så det funker helt fint, uten å gjør stort hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje engasjere seg litt for å gjøre timen mer intressant?

Godt forslag! Man kan for eksempel finne noen spørsmål på forhånd å prøve å sette fast læreren. Da tror h*n at du er veldig interessert i faget og man kan få høyere karakter. (dette er da ikke smisk!)

Fulgte med og gjorde lekser jeg, så slapp jeg gjøre dem hjemme og kunne bruke mer tid på bikkjer, trening og venner. Slapp som regel lese til prøver på den måten også, dillig og masse fritid man ellers ikke hadde hatt.

Fulgte med jeg og! Helt enig, for da får man med seg det man skal uten å måtte lese så mye etterpå.

På ungdomsskolen spilte vi mye knokepoker. Vi hadde også egne "brevbøker". Vi skrev brev til hverandre i en egen kladderbok eller lagde en historie og lot kladderboka gå på rundgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i de mest kjedelige timene, og dessuten tror jeg nesten ingen av oss gjør det hele tiden ;) Vi gjør iallefall ikke det, men det er jo morsomt å få med alle på en allsang en gang i blant eller spørre læreren om spm. som ikke har noe med saken bare for å sette han ut!

Hva med å engasjere seg i faget, gjøre det spennende? Jeg hatet norsk, det var gørr kjedelig. Men jeg bestemte meg at jeg ville gjøre det bra i faget, satte meg delmål, spurte læreren og gjorde det intressant(må takke læreren for at jeg fikk lov til å gjøre det intressant). Det samme med tysk, det kan være er herk, men jeg bestemte meg der også at jeg ville gjøre tysk til noe artig. Jeg satte meg inn i stoffet, begynte å skjønne mer av gramatikken og da steg intressen gradvis den også. Tro det eller ei, i år savner jeg tysken.

Kommer helt ann på læreren og faget! ;)

Særlig gjelder dette f.eks TYSK!

Jeg følger ikke med i så mange timer, men har da 5 i de fleste fag forde, så det funker helt fint, uten å gjør stort hjemme.

Tenkt hvis du hadde fulgt med, da hadde 6'ern vært i boks ;)

Godt forslag! Man kan for eksempel finne noen spørsmål på forhånd å prøve å sette fast læreren. Da tror h*n at du er veldig interessert i faget og man kan få høyere karakter. (dette er da ikke smisk!)

Det er ikke smisk, det er taktikk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å engasjere seg i faget, gjøre det spennende? Jeg hatet norsk, det var gørr kjedelig. Men jeg bestemte meg at jeg ville gjøre det bra i faget, satte meg delmål, spurte læreren og gjorde det intressant(må takke læreren for at jeg fikk lov til å gjøre det intressant). Det samme med tysk, det kan være er herk, men jeg bestemte meg der også at jeg ville gjøre tysk til noe artig. Jeg satte meg inn i stoffet, begynte å skjønne mer av gramatikken og da steg intressen gradvis den også. Tro det eller ei, i år savner jeg tysken.

Er det mulig, du kan overta for meg, GRATIS! ;)

Jeg er virkelig lat på skolen da, så 6ere ekke akkurat meg, men ska skjerpe meg litt i år i og med at det er siste året, må jo søke med denna dritten :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre... Hva gjør dere på skolen når dere ikke følger med på undervisningen? Hvorfor ikke skulke, da slipper dere å ødelegge med å snakke og bråke for de som faktisk intresserer seg for faget(har erfaring med akkurat det, og det er grusomt irriterende og forstyrrende)?

så enig, så enig Har det sånn nå, at alle skriker og fjaser HELE tia. Læreren blir sur og det går utover alle. tilog med de som sitter og jobber. Jeg liker å få ting gjort på skolen så jeg slipper masse lekser. Men kan innrømme at jeg kan hviske litt til sidemann, eller sende lapper. Og skriver ofte meld. men får med meg hva læreren sier også¨.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å engasjere seg i faget, gjøre det spennende? Jeg hatet norsk, det var gørr kjedelig. Men jeg bestemte meg at jeg ville gjøre det bra i faget, satte meg delmål, spurte læreren og gjorde det intressant(må takke læreren for at jeg fikk lov til å gjøre det intressant). Det samme med tysk, det kan være er herk, men jeg bestemte meg der også at jeg ville gjøre tysk til noe artig. Jeg satte meg inn i stoffet, begynte å skjønne mer av gramatikken og da steg intressen gradvis den også. Tro det eller ei, i år savner jeg tysken.

Tenkt hvis du hadde fulgt med, da hadde 6'ern vært i boks ;)

Det er ikke smisk, det er taktikk ;)

Jeg er egentlig ikke så ille tror jeg, jeg følger med..det jeg snakket om i sta var bare noen timer ;) Jeg vet hvordan det er at noen absolutt ikke vil følge med, f.eks. guttene i klassen kaster hviskelær og læreren sier ifra og de fortsetter, det er helt bak mål! Men jeg må innrømme at det er litt gøy en gang i blant å tulle litt med læreren, han synes jeg er ganske morsom til tider han også. Eng gang fikk jeg han til å lete etter bøkene mine som jeg hadde glemt, fordi jeg sa at jeg måtte til tannlegen, etter frimuttet så han meg, jeg hadde bare lurt han ..da sa han at jeg passet til å bli en svindler. I 9'nde klasse hadde jeg en kosekrok, sammen med en annen jente iklassen..Lærerene kalte det kosekroken fordi det var helt bakerst i klasserommet og fordi vi alltid pratet og lo. En gang pratet jeg med sidemannen min og lo og fortalte..Plutselig ble hun helt stille, alle i klassen satt å så på meg inkludert lærer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan det bli timer som er litt kjedelige i lengden - dobbelttime naturfag (kjemi) på engelsk er ikke det første man har lyst til å gjøre de to siste timene på en fredag. Men ærlig talt, man bør ha såpass respekt for både lærere og medelever at man holder kjeft og er rolig selv om det er kjedelig!

Hvis jeg syns tida går ekstremt sakte en time, så tegner jeg bare litt i skriveboka mi mens jeg hører etter hva som blir sagt. Forøvrig syns jeg ikke skole er så aller verst, eller det er i alle fall ikke det nå. Har kommet i en klasse med mange flinke elever, og da blir det litt mer utfordrende enn hva det var på ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner på alt mulig jeg..Noen ganger tar jeg opp en blokk også starter jeg en "blokk-samtale" på gruppa mi. Veldig mange ganger har vi sendt den rundt til hverandre og sagt så mye rart at vi har fått latterkrampe ;)

Vi har faktisk stiftet sammen klærne våre, litt dumt var det da vi måtte begynne å skrive..Ooogså har vi snakket en god del, fått fullstendig latterkrampe, sovet, tegnet og sånt.. Men jeg følger med i veldig mange timer da. Har allerede fått 5- på min første prøve, noe som er veldig ulikt meg. Jeg var IKKE no skolelys på ungdomskola, men her på vgs helse og sosial har ting endret seg ganske så mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...