Gå til innhold
Hundesonen.no

Registreringsnr


Synne N

Recommended Posts

På stamtavla til Kali så står det navnet på slekten og registreringsnummeret; som vanligvis er feks 08500/00, men på en av hundene står dette NKKRBC00110/80.

Er det noen som vet hva det betyr?

Og på 3 stk begynner det med ISDS.. feks ISDS200136, jeg vet at disse er fra skottland, men hva betyr det, har alle hundene fra skottland disse bokstavene foran liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På stamtavla til Kali så står det navnet på slekten og registreringsnummeret; som vanligvis er feks 08500/00, men på en av hundene står dette C

Er det noen som vet hva det betyr?

Og på 3 stk begynner det med ISDS.. feks ISDS200136, jeg vet at disse er fra skottland, men hva betyr det, har alle hundene fra skottland disse bokstavene foran liksom?

Hei.

NKKRBC ble brukt i det gamle systemet i norge(hvis jeg ikke husker helt galt) ofte står det bare BC først også.

ISDS(International Sheep Dog Society) er et sentralregister for alle gjeterhunder i Storbritania(England, Wales, Skottland, Nord- og Sør Irland).

Håper dette klarte litt opp i ting. :)

Svenskene har noe annet, KRV og noen ganger V og noen ganger er det ennå fler bokstaver, husker ikke helt hva det var i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...