Gå til innhold
Hundesonen.no

Nesbyen

Jeampi

Recommended Posts

Skrevet

Heisann!

Hvem er det her som skal til Nesbyen 6-7 august?

Og hva skal dere stille?

Jeg skal stille Cavalier King Charles Spaniel

Skrevet
Heisann!

Hvem er det her som skal til Nesbyen 6-7 august?

Og hva skal dere stille?

Jeg skal stille Cavalier King Charles Spaniel

Jeg skal dit. :D

5-7 August da for jeg skal stille valp på fredagen også. :D

Og jeg stiller også Cavalier. :(

Skrevet
Så stilig - hvilken farge?

Jeg skal ikke dit, da det er maaaaaaange timers kjøring :D

Jeg må kjøre i maaaange timer jeg også.. :D 10-12 timer eller noe sånt... :roll:

Skrevet
Så stilig - hvilken farge?

Jeg skal ikke dit, da det er maaaaaaange timers kjøring :D

Ruby eller B&T...Er ikke sikker enda :wink:

Ja det er vel en 5-6 timer for oss :D Koselig syns jeg! Elsker å reise

Skrevet
Hvor er det egentlig? Sikkert laaangt fra meg... :S

Ja, det er langt fra deg... :D

Er borte ved Hallingdal mener jeg. :wink:

Skrevet

Jeg skal dit. :D

5-7 August da for jeg skal stille valp på fredagen også. :D

Og jeg stiller også Cavalier. :(

Kult! Hvilke klasse skal du stille i?

Skrevet

Kult! Hvilke klasse skal du stille i?

Valpeshow på fredag og unghundklassen, hannhund de andre dagene. :D

Du da?

Guest Vicky
Skrevet

husk å ikke la bikkjene stå i bilen i nesbyen! det er reine kokegryta... husker sist jeg var der : tre hunder døde iløped av en dag inni biler..... :D

Skrevet
husk å ikke la bikkjene stå i bilen i nesbyen! det er reine kokegryta... husker sist jeg var der : tre hunder døde iløped av en dag inni biler.....  :D

Huff, nei. Lar aldri hundene mine være i bilen alene. Og sånn som det er nå så hadde det nok ikke tatt lang tid før de hadde fått heteslag eller verre... :D

Guest Vicky
Skrevet

det er så sørgelig.... tenk hvordan disse hundene har måttet lide :D jeg lar ikke en gang hundene stå i bilen når vi drar med båt...

Skrevet
husk å ikke la bikkjene stå i bilen i nesbyen! det er reine kokegryta... husker sist jeg var der : tre hunder døde iløped av en dag inni biler.....  :D

I fjor døde det elleve bikkjer i Nesbyen. :D Har jeg iallefall hørt..Det var maaaange som ble ropt opp med bil nr pga varm hund i bilen. At folk kan klare å la hunden stå i bil i slik varme! Det var godt over 25 grader de dagene (tror det var oppe i 30 også)!!!!

At folk kan være så hensynsløse!!!! SKAMME SEG!!

Guest Vicky
Skrevet

ja, enkelte er kjempe hensynsløse....... de bare putter bikkjene i billen mens de stiller de andre.... :D :evil: syke mennesker... skulle vært skutt!

Skrevet

Det finnes TUSEN andre alternativer enn å sitte hunden i bilen!

-De kan ha med seg nok folk til å passe på alle hundene

-De MÅ ikke ha med seg så mange hunder at de ikke kan holde styr på alle

-Skaffe seg et mega stort bur eller flere litt mindre.

-De kan DRITE i å dra på akkurat den utstillingen hvis de ikke har anledning til å ta vare på hundene!

Håper virkelig at de LIDER de som tok liv av bikkja si ved å sette den i bilen!!!!! :D:D

Guest Vicky
Skrevet

hunder skal ikke stå i bil i sola.... :D det er utrolig mange hunder som har dødd på parkerings plassene i nesbyen...

Skrevet

Grusomme sjebner til de stakkars små...

Men det er jo faktisk ikke såå lenge siden det faktisk ble lov å ha med hunder som ikke skal utstilles inn på utstillingsområdet.

Dette var noe NKK nektet i mange år, så folk som hadde flere hunder ble tvunget til å ha dem i biler o.l under utstillingene. Vet om ei tispe som nettop hadde fått valper (og som derfor selvfølgelig ikke skulle stilles) som døde sammen med tre av valpene sine... to av dem overlevde... stakar små.. (Det er jo egentlig ganske idiotisk å ha med nyfødte valper og mor på kjøretur uansett... menmen)

Heldigvis har NKK snudd på flisa nå...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...