Gå til innhold
Hundesonen.no

Veterinærstanden fra konseptene?


Lotta

Recommended Posts

Det er andre gang på svært kort tid jeg leser om vanvittig håndtering av folk og dyr pga "betalingsproblemer" på veterinærkontor. Sist var det vel en katt som måtte lide fordi eieren ikke hadde penger på seg da den trengte hjelp i Trondheim, nå er det altså en veterinær som oppfører seg som en uetisk bølle fordi han (etter tre telefoner - ingen regning, purring eller inkasso!) etter noen dager er lei av å ha et hundelik i fryseren og dumper det på trappa til det han tror muligens kan være eieren.

Er de blitt helt forrykte? Jeg håper han blir anmeldt!

Rødglødende arg,

Lotta

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=130937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 150
  • Created
  • Siste svar
Guest Belgerpia

Det er andre gang på svært kort tid jeg leser om vanvittig håndtering av folk og dyr pga "betalingsproblemer" på veterinærkontor. Sist var det vel en katt som måtte lide fordi eieren ikke hadde penger på seg da den trengte hjelp i Trondheim, nå er det altså en veterinær som oppfører seg som en uetisk bølle fordi han (etter tre telefoner - ingen regning, purring eller inkasso!) etter noen dager er lei av å ha et hundelik i fryseren og dumper det på trappa til det han tror muligens kan være eieren.

Er de blitt helt forrykte? Jeg håper han blir anmeldt!

Rødglødende arg,

Lotta

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=130937

Himmel...........

Er det mulig - dette er det mest hårreisende jeg har lest på lenge........ har de virkelig lov til å gjøre sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel...........

Er det mulig - dette er det mest hårreisende jeg har lest på lenge........ har de virkelig lov til å gjøre sånn?

I så fall er det noen manglende kapitler i lovverket vårt!

Tenk å bli uthengt av veterinæren sin i avisa for manglende betaling, dumpe et dødt dyr på trappa til et bolighus, og ikke engang klare å sende en regning i posten? Jeg er rystet og håper mattilsynet blir koblet inn i saken - samt veterinærforeningens etiske råd, om de nå har noe sånt!?

Det er visst ingen grenser lenger?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takke meg til veterinærer som faktisk har respekt for dyrene de behandler, uansett hvor lite de måtte like eieren. Mine (eller mine dyrs!) føtter skal aldri trå innenfor dørstokken hos dem.

Galskap.

I USA må man jo betale for sykehusopphold. Sett at noen dør, og i stedet for å vente på innbetalingen av regningen (som faktisk kan ta årevis, folk må ta opp lån grunnet prisene), så dumpet de liket frossent på trappa til (det de trodde var) familien. Men dette er jo "bare en hund", så det er visst helt ok. :wallbash:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett dette her, og det er galskap. De får gå til inkasso de som alle andre om de ikke får pengene sine.

Nei, takke meg til min vterinær som sa "betal når du føler for det du, det haster ikke..." da jeg avlivet Buffy.

Nja, jeg tror ikke det var helt slik det var. De faktiske forholdene var visst at hundeeieren hadde fått betalingsutsettelse, var blitt purret uten å gjøre opp for seg og før veterinæren dro hjem til vedkommende var vedkommende varslet slik at han kunne motta hunden slik at han kunne begrave den selv. Da ingen møtte veterinæren la han sekken med hundeliket der hvor han mente eieren hørte hjemme, men dessverre foran naboens inngang. Da veterinæren dro tilbake med uforrettet sak ble også lensmann varslet iflg lokalavisen. Det var vel ikke så mye pengene som var veterinærens problem, men kanskje mer spørsmålet om frysekapasitet og om det er veterinæren som skal betale for destruksjon av kundenes avlivede hunder.

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg tror ikke det var helt slik det var. De faktiske forholdene var visst at hundeeieren hadde fått betalingsutsettelse, var blitt purret uten å gjøre opp for seg og før veterinæren dro hjem til vedkommende var vedkommende varslet slik at han kunne motta hunden slik at han kunne begrave den selv. Da ingen møtte veterinæren la han sekken med hundeliket der hvor han mente eieren hørte hjemme, men dessverre foran naboens inngang. Da veterinæren dro tilbake med uforrettet sak ble også lensmann varslet iflg lokalavisen. Det var vel ikke så mye pengene som var veterinærens problem, men kanskje mer spørsmålet om frysekapasitet og om det er veterinæren som skal betale for destruksjon av kundenes avlivede hunder.

--

Per Olav

At media vrir og vender på enhver sak og prøver å lage mest mulig sensasjon, er vel ikke akkurat noe nytt. At man derimot gjør det mulig for dem ved å etterlate en død hund på noens trapp, er i beste fall uproft. Sånt skal ikke skje, og en eller annen plass har noe sviktet når sånt skjer. Huff!

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg tror ikke det var helt slik det var. De faktiske forholdene var visst at hundeeieren hadde fått betalingsutsettelse, var blitt purret uten å gjøre opp for seg og før veterinæren dro hjem til vedkommende var vedkommende varslet slik at han kunne motta hunden slik at han kunne begrave den selv. Da ingen møtte veterinæren la han sekken med hundeliket der hvor han mente eieren hørte hjemme, men dessverre foran naboens inngang. Da veterinæren dro tilbake med uforrettet sak ble også lensmann varslet iflg lokalavisen. Det var vel ikke så mye pengene som var veterinærens problem, men kanskje mer spørsmålet om frysekapasitet og om det er veterinæren som skal betale for destruksjon av kundenes avlivede hunder.

--

Per Olav

Nei, da er det jo greit da. "Hundeeieren" har fått betalingsutsettelse i 7 dager etter at hunden ble avlivet, og når han ikke kommer ned og betaler så dumper man kadaveret (riktignok i frossen tilstand) på trappa til naboen. Det kan umulig være i konflikt med en eneste lov, og jeg regner med at samme praksis nå vil gjøre seg gjeldende hos alle landets begravelsesbyråer...

Rent bortsett fra at det er under pari, tyder på komplett manglende gangsyn, null etikette og intelligens, elendig forretningsskikk, totalt fraværende yrkesetikk og en oppsiktsvekkende liten respekt for taushetsplikt og sekretess - så er et altså ULOVLIG å strø rundt døde dyr på trappa til folk.

Enhver forretningsdrivende må regne med svinn - og lære seg å takle det. Men veterinærene er snart like grådige som fastlegene har blitt - de vil helst ha betalt før de gjør noe i det hele tatt, ikke sant. Som en ledende klinikkeier sa det så vakkert i vårt distrikt nylig: vi ser helst at dyret er forsikret før vi begynner, så vi kan få tatt altslags tester og prøver som finnes... (og være sikre på å få betalt, selvsagt...).

Fysjom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da er det jo greit da. "Hundeeieren" har fått betalingsutsettelse i 7 dager etter at hunden ble avlivet, og når han ikke kommer ned og betaler så dumper man kadaveret (riktignok i frossen tilstand) på trappa til naboen. Det kan umulig være i konflikt med en eneste lov, og jeg regner med at samme praksis nå vil gjøre seg gjeldende hos alle landets begravelsesbyråer...

Rent bortsett fra at det er under pari, tyder på komplett manglende gangsyn, null etikette og intelligens, elendig forretningsskikk, totalt fraværende yrkesetikk og en oppsiktsvekkende liten respekt for taushetsplikt og sekretess - så er et altså ULOVLIG å strø rundt døde dyr på trappa til folk.

Enhver forretningsdrivende må regne med svinn - og lære seg å takle det. Men veterinærene er snart like grådige som fastlegene har blitt - de vil helst ha betalt før de gjør noe i det hele tatt, ikke sant. Som en ledende klinikkeier sa det så vakkert i vårt distrikt nylig: vi ser helst at dyret er forsikret før vi begynner, så vi kan få tatt altslags tester og prøver som finnes... (og være sikre på å få betalt, selvsagt...).

Fysjom.

Nja, jeg tror forsatt at det ikke var riktig slik det var. Man hadde vistnok kommet til enighet om å møtes ved hundeierens hjem for overlevering av hundeliket. At eieren ikke møter opp kan veterinæren neppe lastes for. Men du vet best, selvfølgelig.

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent bortsett fra at det er under pari, tyder på komplett manglende gangsyn, null etikette og intelligens, elendig forretningsskikk, totalt fraværende yrkesetikk og en oppsiktsvekkende liten respekt for taushetsplikt og sekretess - så er et altså ULOVLIG å strø rundt døde dyr på trappa til folk.

For ikke å snakke om manglende respekt for både det døde dyret, og den som har mistet sin kjære hund. Å miste en hund er en tøff prosess, tviler på at man lettere kommer igjennom den om dyret blir dumpet i frossen tilstand på trappa til naboen...

Forøvrig helt enig i alt du skriver om denne saken.

Nja, jeg tror forsatt at det ikke var riktig slik det var. Man hadde vistnok kommet til enighet om å møtes ved hundeierens hjem for overlevering av hundeliket. At eieren ikke møter opp kan veterinæren neppe lastes for. Men du vet best, selvfølgelig.

--

Per Olav

Så - når eieren svikter og ikke møter, så er det liksom greit at veterinæren dumper hundeliket på trappa til naboen? Vet ikke helt hvem som vet best, og hva som er rett osv - men det er ihvertfall ikke rett å gjøre det på den måten, uansett! Veterinæren kan ikke lastes for at eier ikke møter opp, men han kan lastes for å da velge den enkle løsningen og bare dumpe liket der han tror det hører hjemme, istedet for å enten kontakte eier pr telefon, eller ta med hundeliket tilbake til klinikken til han evt får kontakt med eier igjen. Dette er han i sin fulle rett til å fakturere for også, og det sier jeg ikke noe på, men løsningen han valgte var respektløs, makaber og uproffesjonell.

*dobbelpost, endret av mod. Charleen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om manglende respekt for både det døde dyret, og den som har mistet sin kjære hund. Å miste en hund er en tøff prosess, tviler på at man lettere kommer igjennom den om dyret blir dumpet i frossen tilstand på trappa til naboen...

Forøvrig helt enig i alt du skriver om denne saken.

Jeg vet ikke hvem som viser manglende respekt, jeg, HeliX, hundeeieren som lar være å møte opp til avtalt tid, eller veterinæren som etterlot hundeliket der de hadde avtalt å møtes. At historien ikke er særlig vakker kan jeg være enig i, men å laste veterinæren for at hundeeieren ikke gidder møte opp????

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle saker har to sider, som det ser ut til at denne også har.

Hvis eier ikke var der så ville jeg tatt med meg dyret tilbake og planlagt ny "levering"

En annen ting man skal vite er at folk har ofte MYE penge problemer og man opplever veldig ofte i service bransjer at folk ikke kan betale for seg og ber om regninger som deretter ikke blir betalt.

Jeg kan skjønne at det er fustrerende for vetrinæren også, man må da ha råd til å ta hunden sin til dyrlegen uten at dyrlegen skal lastes for at kunden er pengelens, eller er jeg forferdelig firkantet nå?

Jeg har buffer konto til Chicka i banken, der står det penger så jeg har i tilfelle det skulle skje noe forutsett.

Jeg vet at ikke alle har råd til å legge av mye penger i mnd (ikke jeg heller, går på attføring), MEN det skal da ikke være andres (her. dyrlegens) problemer at kunden har dårlig råd og ikke kan betale servicen dem får gjort på dyret sitt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvem som viser manglende respekt, jeg, HeliX, hundeeieren som lar være å møte opp til avtalt tid, eller veterinæren som etterlot hundeliket der de hadde avtalt å møtes. At historien ikke er særlig vakker kan jeg være enig i, men å laste veterinæren for at hundeeieren ikke gidder møte opp????

--

Per Olav

Selvsagt laster jeg ikke veterinæren for at hundeeieren ikke møter opp - jeg laster veterinæren for den lettvindte løsningen på problemet. I det man som veterinær står der, kan man ikke vite hvorfor hundeeier ikke har møtt opp - kan det skyldes en missforståelse om tidspunkt, kan det ha skjedd noe uforutsett - alt fra ulykke til flatt batteri på bilen, står han kanskje i en trafikkork? Man kan ikke vite grunnen, og å da løse det med å legge hundeliket der, mener ihvertfall jeg blir helt feil. Jeg mener sånt ikke skal skje, uansett grunn. Hadde en av mine ansatte gjort et tilnærmet grovt overtramp mot en kunde, så hadde h*n i beste fall fått en skriftlig advarsel. Veterinæren ber jo faktisk om ufordelaktig omtale i avisene ved å opptre på denne måten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I realiteten var den eneste feilen her at veterinæren la hunden ved feil dør, ikke sant?

Hvis han hadde en avtale med eieren for å levere den døde hunden hos eieren (bortser nå fra penger hit/dit) - så hadde det jo vært helt greit om han hadde truffet riktig dør.

Jeg oppfatter det ikke som om han bare slang fra seg hundeliket (nærmest i fart) på første og beste trapp - men et (meget) uheldig uhell. Og kan selvsagt være enig med nabo'n om at det ikke var noen hyggelig overraskelse på trappen.

Personlig tror jeg ikke jeg hadde giddet kontakte avisen av den grunn, da..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke det å snu saken helt på hodet da, HeliX?

Det burde vel være den som ikke møtte opp som skulle melde forsinkelse eller avbud, ikke veterinæren som faktisk fulgte avtalen?

Sånn litt inside info: Veterinæren det handler om driver stedets mest anerkjente dyreklinkkk. Han og hans stab er kjent for på en utmerket måte å ta vare på og følge opp kundene sine og dyra deres, det være seg "vanlige" folk, hundeklubben eller oppdrettere og det har aldri vært nei m h t å akseptere betalingsutsettelse dersom noen har hatt "pekuniære" vansker. På klinikkens kontor henger store plakater med bilder av eiere med hunder, katter, kaniner - you name it - med "takksigelser" for fagmessig godt utført arbeid. Å henge ut denne mannen i media og på dette forum fordi en f h v hundeeier ikke gadd følge de vanligste reglene for vanlig folkeskikk synes jeg er blodig urettferdig, spesielt når man her baserer seg på noe så løselig som en salgsfremmende avisartikkel.

Hvordan jeg vet det?

Denne veterinæren og hans stab har på en fagmessig dyktig, profesjonell og dyrevennlig måte tatt vare på og fulgt opp alle dyra mine de noenogtretti årene jeg har bodd her.

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært meg, som kom hjem fra jobb og finner noe på trappa som jeg ikke vet hva er. Å- gøy! gave! tenker jeg, som kanskje er en evig optimist, og åpner posen for å finne ut hva som er inni. Hadde jeg da funnet ett syv dager gammelt frossent hundelik hadde jeg ringt politiet, brannmannen, sykehuset, kjæresten min og mamma på en gang, fått helt sjokk, og gått inn og grått vilt.

Hadde jeg funnet ut hvem som hadde lagt denne gaven på trappa mi hadde jeg ringt og skjelt vedkommende ut, anmeldt og hatet mens jeg gråt.

Og ja, jeg hadde nok hatt mareritt i lange tider etterpå.

Tør ikke forestille meg scenen hadde jeg hatt tre barn på slep, men uansett hvilken annen side av saken som eksisterer så skal man være helt j**la sikker på at man leverer slike pakker på riktig dør. Og han burde hatt nok omløp i hodet sitt til at han ikke bare legger den utfor en dør, med 25% sjanse for at det er riktig dør.

Og sånne pakker bør vel ikke bare dumpes utenfor uansett. Fysjom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg tror forsatt at det ikke var riktig slik det var. Man hadde vistnok kommet til enighet om å møtes ved hundeierens hjem for overlevering av hundeliket. At eieren ikke møter opp kan veterinæren neppe lastes for. Men du vet best, selvfølgelig.

--

Per Olav

Selvfølgelig. Det er mulig du har brukt denne veterinæren i fjørti år - det forhindrer ikke at han og hans medarbeidere må være "bortreist" på dagen når de finner det betimelig å legge et kadaver på trappa til folk de ikke engang vet hvem er.

Blir ikke det å snu saken helt på hodet da, HeliX?

Det burde vel være den som ikke møtte opp som skulle melde forsinkelse eller avbud, ikke veterinæren som faktisk fulgte avtalen?

Kanskje vi kan starte snikinnføring av sharialover i Eidsvoll - da får man jaggu som fortjent for å ikke "holde avtaler" eller for å ta seg til rette. Av med hånda for tyver og kjeltringer, stein utro kvinner (eller de som bare er blitt voldtatt) - og sett fram gapestokken på torget for dem som har sovna i kjerka. Glimrende ide!

Sånn litt inside info: Veterinæren det handler om driver stedets mest anerkjente dyreklinkkk. Han og hans stab er kjent for på en utmerket måte å ta vare på og følge opp kundene sine og dyra deres, det være seg "vanlige" folk, hundeklubben eller oppdrettere og det har aldri vært nei m h t å akseptere betalingsutsettelse dersom noen har hatt "pekuniære" vansker.

Åhnå - så han tåler at folk ikke kan betale, gir gjerne betalingsutsettelse og har ingen problemer med å takle slikt - men gud nåde den som bryter en avtale om å møte mannen? (Og just for the record, hvor mange "dyreklinikker" kan det være på dette stedet, egentlig?)

På klinikkens kontor henger store plakater med bilder av eiere med hunder, katter, kaniner - you name it - med "takksigelser" for fagmessig godt utført arbeid. Å henge ut denne mannen i media og på dette forum fordi en f h v hundeeier ikke gadd følge de vanligste reglene for vanlig folkeskikk synes jeg er blodig urettferdig, spesielt når man her baserer seg på noe så løselig som en salgsfremmende avisartikkel.

Nå er det ikke første gangen at jeg synes du ramler ned på feil side av gjerdet i moralske og etiske spørsmål som diskuteres på internett eller hvor nettet brukes for å "henge ut" folk...

Finner du ikke den du har avtalt å møte så tar du "godset" med deg tilbake igjen - du slenger det ikke fra deg og later som ingenting. Du driter heller ikke ut kundene dine med navn og nummer i VGs nettavis, og du vet hvordan du skriver en regning.

Det finnes selvsagt INGEN unnskyldning for dette her - og de burde lagt seg flate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i servicebransjen i 8 år, og kan ikke huske at sånn behandling av kunder var ønskelig, samme hva.. Det er dårlig reklame, ufint, uprofesjonelt, respektløst og tåpelig..

Og ja, PO - jeg veit denne dyreklinikken har et godt rykte.. Eller hadde, kanskje? En sånn kundebehandling er ikke ønskelig samme hvordan kunden oppfører seg, og 1 negativ hendelse både fortelles oftere og huskes bedre enn 10 positive.. Noe dette veterinærkontoret burde tenkt over, for i dag dukker nye klinikker opp som paddehatter, og folk har valgmuligheter i mye større grad selv når det gjelder veterinærtjenester, og da er det veldig dumt å erte på seg potensielle inntektskilder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i servicebransjen i 8 år, og kan ikke huske at sånn behandling av kunder var ønskelig, samme hva.. Det er dårlig reklame, ufint, uprofesjonelt, respektløst og tåpelig..

Og ja, PO - jeg veit denne dyreklinikken har et godt rykte.. Eller hadde, kanskje? En sånn kundebehandling er ikke ønskelig samme hvordan kunden oppfører seg, og 1 negativ hendelse både fortelles oftere og huskes bedre enn 10 positive.. Noe dette veterinærkontoret burde tenkt over, for i dag dukker nye klinikker opp som paddehatter, og folk har valgmuligheter i mye større grad selv når det gjelder veterinærtjenester, og da er det veldig dumt å erte på seg potensielle inntektskilder..

Ja, det er et godt poeng - veterinærer her i distriktet forteller at det er tøff kamp om kundene - og at det antagelig ikke blir plass til alle som vil etablere seg etterhvert. Selv byttet jeg nylig klinikk fordi jeg ikke var fornøyd med hverken service eller pris og kompetanse der jeg har pleid å gå (og kjører heller litt lengre for å komme til en veterinær som selvsagt behandler meg ordentlig, har tid til å svare, og har omsorg for dyra jeg tar med meg.)

Men uansett konkurransesituasjon - rekk opp hånda den som kunne oppføre seg slik for å slippe å tape max 1300 kroner? ... 1300...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt kunne jo veterinæren tydd til den andre "grusomheten": ingen penger- ingen behandling. Men DA skulle du hørt på hylekor! Tenk, veterinæren er så frekk at h*n vil ha betalt for jobben sin! Det er det da ingen andre som vil, hæ?

Enkelte prøver å snike seg unna alt her i verden og jeg tipper denne vet'n kjente denne spesielle lusa på gangen (bare gjetting- men det kan være rett nok, det).

Synes forresten det av over all forventning mht service: liket ble til og med kjørt hjem til eier som da sparte seg bryet med henting.

Enig med Per Olav her, jeg...

OT om tilbakrlevering: septiktanken ble full med påfølgende problemer. Ringte kommunen som vi jo betaler for å ta seg av slikt. De kunne komme etter påske.... De fikk da beskjed om at siden vi regna innholdet i tanken for å være deres ansvar, så skulle vi sørge for levering på rådhustrappa snarest... De kom samme dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt kunne jo veterinæren tydd til den andre "grusomheten": ingen penger- ingen behandling. Men DA skulle du hørt på hylekor! Tenk, veterinæren er så frekk at h*n vil ha betalt for jobben sin! Det er det da ingen andre som vil, hæ?

Enkelte prøver å snike seg unna alt her i verden og jeg tipper denne vet'n kjente denne spesielle lusa på gangen (bare gjetting- men det kan være rett nok, det).

Synes forresten det av over all forventning mht service: liket ble til og med kjørt hjem til eier som da sparte seg bryet med henting.

Enig med Per Olav her, jeg...

OT om tilbakrlevering: septiktanken ble full med påfølgende problemer. Ringte kommunen som vi jo betaler for å ta seg av slikt. De kunne komme etter påske.... De fikk da beskjed om at siden vi regna innholdet i tanken for å være deres ansvar, så skulle vi sørge for levering på rådhustrappa snarest... De kom samme dag...

Men kjære deg - det er da ingen som ikke mener at veterinæren skal ha betalt for jobben sin? - Og hvis logikken om "å levere varen tilbake" til eier skulle holde for septiktømminga, så var det vel ikke akkurat på RÅDHUSTRAPPA den skulle havnet, kanskje?

Ja - selvsagt ville det blitt ramaskrik om en veterinær nektet å behandle (el avlive dersom det var alternativet) fordi han var redd for ikke å få betalt - en veterinær, på lik linje med en lege - er lovpålagt å gi dyr (alt mennesker) behandling NÅR DE TRENGER DET. Ellers finnes det greie lover i Norge som regulerer betalingsinnkreving og håndtering av døde dyr. En normalt utrustet veterinær burde være istand til å sende en regning til folk. Det er utilgivelig, helt enkelt, å dumpe dyrelik på trappa til en tilfeldig utvalgt husstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre finnes det ikke lover som regulerer hvor mye drittsekk det er lov og være, og jeg har en stooor mistanke om at denne eieren er en slik. lover som regulerer hva lovlydige mennesker kan/bør gjøre finnes det jo nok av. jeg regner glatt med at denne veteriæren rett og slett hadde fått nok av å legge ting til rette og bli lurt, gang etter gang... Forkastelig at liket havnet hos feil person, men bortsett fra det: helt greit! Er du drittsekk, så kan du vel ikke bli forundra om du blir behandla slik??

og...Vi hadde betalt for at teknisk etat skulle tømme tanken når den var full- ergo var det teknisk etat sitt tankinnhold, og de holder til på rådhuset.. vi var da snill som tilbød oss å kjøre dritten til dem- ville spart dem for flere mil kjøring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre finnes det ikke lover som regulerer hvor mye drittsekk det er lov og være, og jeg har en stooor mistanke om at denne eieren er en slik. lover som regulerer hva lovlydige mennesker kan/bør gjøre finnes det jo nok av. jeg regner glatt med at denne veteriæren rett og slett hadde fått nok av å legge ting til rette og bli lurt, gang etter gang... Forkastelig at liket havnet hos feil person, men bortsett fra det: helt greit! Er du drittsekk, så kan du vel ikke bli forundra om du blir behandla slik??

Hva som er en "drittsekk" er et definisjonsspørsmål - og selvsagt kan man ikke oppføre seg som man vil selv om man "tror man kjenner lusa på gangen" - ikke liker noen, eller har motforestillinger mot betalingsviljen en kunde viser. Det er derfor vi har lover - og regner oss som et noenlunde sivilisert land.

Hvordan skulle det ta seg ut om en lege du treffer på din vei ikke "liker" deg, synes du er "dum og ekkel", misliker framtoningen din, har "hørt noe om deg", eller bare generelt ikke "liker deg" - skal han da få oppføre seg som han vil, eller er det greit at loven gjelder også for ham, synes du?

og...Vi hadde betalt for at teknisk etat skulle tømme tanken når den var full- ergo var det teknisk etat sitt tankinnhold, og de holder til på rådhuset.. vi var da snill som tilbød oss å kjøre dritten til dem- ville spart dem for flere mil kjøring...

Jeg synes dere var snille som i utganspunktet solgte en tank med dritt for en slikk og ingenting, jeg... Hva er de kommunale avgiftene for septiktømming nå for tida? 1500-2000 i kvartalet... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det ikke! Jeg skjønner bare ikke at det er folk som går ut og forsvarer denne klinikken. Kanskje er det bare feberen som gjør at ting går litt tregere rundt enn ellers, men det er forbi min fatteevne akkurat nå. Om vi fjerner alt snikk-snakket i denne saken - snikk-snakk som kan være medieskapt, og står igjen med kun ett faktum; Dyreliket ble lagt igjen på trappa av veterinæren, så mener jeg fremdeles det mildt sagt er ekstremt kritikkverdig. Dyreklinikken kan normalt sett være verdens beste, hundeeieren kan være verdens største drittsekk, men i denne saken var det dyreklinikken som gjorde "biiig booboo", de oppførte seg meget dumt, de driter seg ut og havner i avisen for det i meget negative ordelag - og så dummer de seg ut igjen ved å prøve å skylde på kunden istedet for å legge seg flate. (Uansett hvem som ikke møtte hvor osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...