Gå til innhold
Hundesonen.no

tips i sommervarmen

WheatenMali

Recommended Posts

Skrevet
Ja det syns jeg og. Ho drikker mer til vanlig, men når det blir ganske varmt ute, drikker hun ikke. Gir henne isbiter og da spiser hun en-to stykker. Idag har hun nesten ikke drukket siden imorres :?

Hmm, det hørtes ikke bra ut. Er jo veldig viktig å få i seg nok væske når det er varmt. Jaja, jeg vet ikke hva du kan gjøre. Må vel bare sørge for at hun har friskt vann hele tiden, og skygge. Det er vel lett at hun blir dehydrert hvis hun ikke drikker nok i varmen.

Skrevet

Har du snakka med vet'n eller?

Kan være lurt å kjøpe en vifte da, hvis hun blir veldig varm. Men dobbiser har jo veldig lite pels, så det er kanskje ikke så ille.

Guest Vicky
Skrevet

det blir varmet opp. Per Kirkevold, Landslags trener i agility sa dette, så jeg tror han snakker sanr :D

Skrevet

Kobra er heller ikke spesielt interessert i vann eller mat om dagen! Det er liksom akuratt når jeg har fylt på nytt at hun slurper i seg litt! Rart, men de drikker vel hvis de er tørste :?

Skrevet
ta potene i vann, husk å aldri ta vann på hodet til hunden i varmen! [-X  dette fører som regel til heteslag!

OI, dette visste jeg ikke... :-o

Skrevet
nei hva skal vetten gjøre med det? men uansett. ho har vært sånn hele tiden. drukket lite. Ja heldigvis har ho lite pels som er bra på sommeren.

Neida, de kan vel ikke gjøre noe.. Tenkte bare sånn for å høre om det var normalt.. Men hvis hunden ser fin ut, så er det sikkert greit :D

Skrevet

Ang dobermannen som ikke drikker så tviler jeg på at en hund dør av heteslag foran drikkeskålen..Bare hun har drikke tilgjengelig så tror jeg det går bra. Jeg vet iallefall at man ALDRI skal tvinge i en hund med heteslag vann. Vet ikke hvordan det er ellers...

Skrevet

Kjempe smart med den isbiten :wink: Har ikke prøvd ennå (pisseregn her nå..) Men er sikker på at det kommer til å bli suksess!! :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...