Gå til innhold
Hundesonen.no

IPO

Taran

Recommended Posts

Skrevet

Ey, har du gått figurantkurs? Fortell fortell!

Har ikke gått figurantkurs enda, men har lyst å gå et med tider :)

Fikk være figurant på Nkku leiren da vi hadde besøk av to som drev med Ipo og hold foredrag.. :)

Skrevet

Hvis du skal på treningen på torsdag så kan du ta på deg den armen og se litt morsom ut he he..Loke vil ELSKE deg :) Han har ikke helt skjønt at det er di røde korthårede belgerene som skal leke IPO *ler*

Det ser utrolig morro ut å være figurant! Nesten så man kunne begynne å vurdere å bytte hundesport.. (og belgervariant?)

Skrevet

Hvis du skal på treningen på torsdag så kan du ta på deg den armen og se litt morsom ut he he..Loke vil ELSKE deg :) Han har ikke helt skjønt at det er di røde korthårede belgerene som skal leke IPO *ler*

Det ser utrolig morro ut å være figurant! Nesten så man kunne begynne å vurdere å bytte hundesport.. (og belgervariant?)

Høh.. Nå må du ikke bli heeeelt "gamle gutta i skauen" her da, er bikkja brukandes, så er den vel det selv om den har lang pels og er svart? :)

Du har nå ihvertfall fra "rett kennel" du, om ikke noe annet.. Så kan vi andre med hunder fra utstillingslinjer leke amatører med "wannabe"-brukshundene våre vi.. :):)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
    • Kan jeg spørre om hvilke hunderaser som har minst jaktinstinkt? Er det kun selskapshundene?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...