Gå til innhold
Hundesonen.no

Påkjørte katter


millis

Recommended Posts

Skrevet

I dag da jeg kjørte hjemmefra, lå det en død overkjørt katt midt i den andre kjørefila. Jeg snudde og dro tilbake å fant meg ei busslomme. Lot barna bli i bilen og jogga frem til den stakkars pusen. Jeg orka ikke se noe særlig på den, for det var langt i fra et pent syn! Jeg dro den over sidestripa slik at ingen fler ville kjøre over den, men den vil fremdeles være synlig så ev eier eller noen andre kanskje kjenner igjen katten.

Nå sitter jeg å er sinna på alle som kjører på katter og bare lar dem ligge!

Syns det er hjerteløst å gjøre slikt. Hadde jeg vært så uheldig å kjøre over en katt hadde jeg vært helt knust. Hadde stoppa så fort som mulig for å flytte den vekk.

Hadde katten vært i live,hadde jeg selvfølgelig tatt den med til dyrlege.

Vet mannen min flere ganger har flytta katter ut av veien også...

Hva er deres tanker/meninger om dette?

Skrevet

I dag da jeg kjørte hjemmefra, lå det en død overkjørt katt midt i den andre kjørefila. Jeg snudde og dro tilbake å fant meg ei busslomme. Lot barna bli i bilen og jogga frem til den stakkars pusen. Jeg orka ikke se noe særlig på den, for det var langt i fra et pent syn! Jeg dro den over sidestripa slik at ingen fler ville kjøre over den, men den vil fremdeles være synlig så ev eier eller noen andre kanskje kjenner igjen katten.

Nå sitter jeg å er sinna på alle som kjører på katter og bare lar dem ligge!

Syns det er hjerteløst å gjøre slikt. Hadde jeg vært så uheldig å kjøre over en katt hadde jeg vært helt knust. Hadde stoppa så fort som mulig for å flytte den vekk.

Hadde katten vært i live,hadde jeg selvfølgelig tatt den med til dyrlege.

Vet mannen min flere ganger har flytta katter ut av veien også...

Hva er deres tanker/meninger om dette?

Mine tanker er at om man kjører på en katt eller noe annet som kan minne om et husdyr, så ville jeg tatt den med til en veterinær uansett. Kanskje den er ID merket og da får i det minste eieren vite hva som har skjedd!

Skrevet

uff...skjønner ikke hvordan folk kan kjøre på en levende ting og så bare kjøre videre :) hadde jeg sett en katt i veikanten hadde jeg tatt den med til dyrlegen...man vet aldri om den er idmerket eller chipet...da får ivhertfall eieren vite hva som har skjedd, selv om det er fælt!! :)

Skrevet

Man bør stoppe å ta den med til dyrlegen mener jeg.

Jeg stoppet og tok med katten til eieren en gang jeg..

Jeg mistet hunden min på samme måte for et år siden, ingen stoppet, så jeg vet hvor trist det er.

Skrevet

Jeg har heldigvis aldri kjørt på noe dyr. Men, jeg har plukket med meg enormt mange påkjørte katter og ildere. Samtlige har jeg tatt inn i bilen uansett om de er i live eller ei. Og levert til en dyrlege. Dette fordi jeg ikke har noen avleser hos meg, og hvis dyret er merket-så får eier beskjed.

Synes det er fryktelig at folk ikke "rydder opp" etter seg!

Skrevet

Jeg kjørte forbi ulykkes stedet i dag også, men nå var den borte...

Jeg skal holde øya oppe etter ev oppslag eller avis innlegg etter forsvunnet katt, i tilfelle eieren ikke veit at katten er død.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...