Jump to content
Hundesonen.no

Jeg skal slutte og røyke.

Ulvinne

Recommended Posts

Ja, nå skal jeg slutte og røyke. Har ikke røyka siden 1 tida eller noe i natt. Og det går egentlig greit, men jeg skulle absolutt ha noe og henge finga i!

Noen tips? Noen her som har slutta og røyke som kan fortelle litt om hvordan dere klarte det?

Spis et salatblad eller et eller annet (sunt, kjedelig noe) hver gang lysten melder seg? Eller gå en gang rundt huset? Legge en kabal? Passe på å IKKE spise sjokolade og sånt, er da man legger på seg av å slutte, man erstatter røyken med 'trøstespising'...

...sier hun som aldri har slutta å røyke men...

Kjempebra, kjempeflott! Skulle ønske sambo hadde samme innstilling <_< Som Maria sier, prøv å erstatte røyksuget med noe knask. Ha alltid oppskjærte grønnsaker og frukt liggende i vann i kjøleskapet. Legg inn litt mer fysisk mosjon i timeplanen enn vanlig. Kutt over tvert- jeg tror faktisk at sånn nedtrapping ofte er mye vanskeligere enn å kutte tvert. Du får tre, fire grusomme dager, men så går det mye lettere.. Nikotintyggis kan også hjelpe. Papp slutta på dagen etter å ha røykt masse i 20 år, og sier at det bare er viljestyrken det kommer ann på:o Stå på, vær flink, hold ut!

Lykke til

Les boken "Endelig ikke røyker" av Alan Carr..

Så slutter du å røyke hvis du vil, ikke fordi du føler at andre vil.. det viktigste er at du gjør det av egen vilje!

Lykke til!

Den er GENIAL!! Jeg sluttet med den 5 desember, så jeg har vært røykfri i snart et år! :o :o Og det har ikke vært vanskelig heller! To dager som en ikke-røyker så var jeg med 2 venninner ut, de tok seg en røyk og det plagde meg ikke en gang! B)

Men jeg vil fraråde deg til å erstatte røyken med noe annet å putte i munnen, uansett hvor sundt det nå en gang er! ;)

Lykke til! Jeg har troa på at du klarer det! :o

• 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...