Gå til innhold
Hundesonen.no

trenger html hjemmeside hjelp..


Sfs

Recommended Posts

Jeg får server plass hos min bror så jeg tenkte jeg skulle begynne å lage meg en hjemmeside. Men jeg har jo da ikke peiling så jeg begynte å lese på denne siden for å sette meg litt inn i det: http://www.w3schools.com/html/html_links.asp

Men er det ikke en lettere måte å gjøre det på helt i begynnelsen så kan jeg heller lære meg html kodene etter hvert? jeg har hørt snakk om Frontpage, hva går det ut på og kan man laste det ned gratis??

Ps: jeg trenger alt inn med teskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes FrontPage er genialt! Jeg begynte der og har nå avansert over til å kode html for hånd og CSS-koder for hånd. Jeg har nå også en egen side basert på php (et annet kodespråk igjen).

Ja, FP lager en del snodige koder som fører til litt krøll når man blir flinkere til å kode når man ska spesialtilpase siden. Det er derimot en stund til du er der, og FP er en kjapp og enkel måte å få en fin og velfungerende html-side på. Kombinert med "FrontPage for DUMMIES" så kan du ikke gå feil!

Et litt mer avansert alternativ, som ikke lager disse forstyrrende ekstrakodene, er DreamWeaver. Derfår man sikkert også en "For DUMMIES", men jeg har ikke brukt programmet, selv om jeg har det. Jeg gikk bare over til å kode alt i CSS for hånd og html i FP og nesten bare bruke FP som en fremviser for hvordan det ble.

FrontPage må man kjøpe, og det koster penger, med mindre man gjør ulovlige ting... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg har lastet ned html-kit nå, så da får vi se om jeg blir noe klokere! :) Jeg har også lastet ned Nvu, ett program som lager hjemmesiden, noen som har erfaring med det?? Sliter litt med å lage en "tabell" øverst hvor menyen skal være........... Gjerne om noen kan forklare hvordan jeg gjør det i html-kit også :)

Mye å sette seg inn i gitt, men jeg skal klare det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HTML-kit er bare en tekst editor som har noen smarte funksjoner.

<table></table>
Lager en tabell uten noenting

<table>

	<tr>

	</tr>

</table>

Lager en tabell med en rad, fortsatt ingenting, du skal ikke skrive inn noe mellom tr taggene.

<table>

	<tr>

		 <td>

			 Test

		 </td>

	</tr>

</table>

Lager en tabell med 1 rad og 1 data celle, denne vise Test på siden

<table>

	<tr>

		 <td>

			 Test

		 </td>

		 <td>

			  Test2

		 </td>

	</tr>

</table>

Denne tabell viser Test og under vil Test 2 være.

<table>

	<tr>

		 <td>

			 Test1

		 </td>

		 <td>

			  Test2

		 </td>

	</tr>

	<tr>

		 <td>

			 Test4

		 </td>

		 <td>

			  Test4

		 </td>

	</tr>

</table>

Her har vi en tabell med 4 dataceller.

Vil se omtrent slik ut:

Test1 Test2

Test3 Test4

Yngvil, HTML/xHTML er ikke et programmeringsspråk, det er et scriptspråk. Mens PHP er et nesten fullverdig objekt orientert programmeringsspråk.

Skal man lære HTML, så lærer man mye fortere ved å prøve selv hva de forskjellige tagene gjøre, enn å se på hva en generator lager. På under 10 timer kan man lære HTML hvis man prøver og feiler litt selv (dette var jeg nødt til å gjøre for å fullfløre en innlevering for ett halvt år siden. Da brukte jeg KUN HTML-kit).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...