Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundens øyne


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Etter og ha sett igjennom gamle og nye bilder av hunden min har jeg lagt merke til noe.

Han har som oftest en rund, grå flekk på høyre øyet, men sjeldent på venstre.

Har liksom ikke sett dette på andre hunder, og iogmed at det kommer på en del bilder ble jeg litt engstelig :P:rolleyes:

Får liksom ikke til og beskrive hvordan det ser ut, men har iallefall ikke sett det på andre hundebilder. Dessuten er det som oftest bare på høyre øyet..

Kan det være no galt med høyre øyet(øyene) eller kan det bare være kameraet mitt som fikser og mikser det?! :P

Edit: Jada..Kan godt være noe med lyset..Men det øyet er også mindre enn det venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter og ha sett igjennom gamle og nye bilder av hunden min har jeg lagt merke til noe.

Han har som oftest en rund, grå flekk på høyre øyet, men sjeldent på venstre.

Har liksom ikke sett dette på andre hunder, og iogmed at det kommer på en del bilder ble jeg litt engstelig :P:rolleyes:

Får liksom ikke til og beskrive hvordan det ser ut, men har iallefall ikke sett det på andre hundebilder. Dessuten er det som oftest bare på høyre øyet..

Kan det være no galt med høyre øyet(øyene) eller kan det bare være kameraet mitt som fikser og mikser det?! :P

Edit: Jada..Kan godt være noe med lyset..Men det øyet er også mindre enn det venstre.

Hm, det var jo litt rart. Har du sett på øyet i virkeligheten da? Noe du sikkert har :P Men spesielt om det bare kommer frem på bilder! Legg ut ett så vi kan se :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt eller lest noe om prikk på øyet, kom på når jeg leste innlegget ditt. men husker ikke åssen det var igjen, og om det var på bilder man ser det. (da noe med at blitsen treffer et punkt og gir gjennskinn), skal ikke si sikkert. men Bare noe sånt, men husker ikke om det var fordi det er noe galt eller at det er vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter og ha sett igjennom gamle og nye bilder av hunden min har jeg lagt merke til noe.

Han har som oftest en rund, grå flekk på høyre øyet, men sjeldent på venstre.

Har liksom ikke sett dette på andre hunder, og iogmed at det kommer på en del bilder ble jeg litt engstelig :o:rolleyes:

Får liksom ikke til og beskrive hvordan det ser ut, men har iallefall ikke sett det på andre hundebilder. Dessuten er det som oftest bare på høyre øyet..

Kan det være no galt med høyre øyet(øyene) eller kan det bare være kameraet mitt som fikser og mikser det?! :o

Edit: Jada..Kan godt være noe med lyset..Men det øyet er også mindre enn det venstre.

Hvor gammel er hunden din da?

Første som slo meg var katarakt - sånn gammel-hund katarakt.. Men om du er bekymra, hvorfor ikke stikke innom veterinær? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ja, katark slo meg også, men er liksom ikke sikker. Han er 4 år.(Ikke gammel med 2.ord)

Skal på helsesjekk i neste uke, så vi tar det da :o

Er borte nå, så bilder kommer senere;) (Søn-Man)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du merket noe til om han ser dårlig?

Har selv hund(2 år) med litt karakt på ene øyet og en katt(2 1/2 år) med litt karakt på begge øyne. Det merkes nesten ikke, men etter øyenlysning så gikk det opp for meg at de gangene jeg trodde dyra var bare "klønete" kanskje var p.g.a synet. Jeg har ikke sett noe til dette på bilder av dyra.

Hadde også en kattunge der linsen fallt bort(husker ikke navnet på sykdommen) og det viste på bilder, men du kunne også se tydlig at noe var galt med katten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hmm..Vanskelig og si... Han er jo litt klebbete, og vi tok han jo medtil dyrlegen for et halvårsiden, fordi føttene sviktet.. Men jeg tviler kanskje litt på at føttene svikter fordi det er no galt med synet?

Finnes det noen slags "tester" jeg kan prøve på han, før vi svinger innom dyrlegen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...