Gå til innhold
Hundesonen.no

årlig vaksine.


Kathrine

Recommended Posts

Hunden din kan bli mer syk enn de som har vaksine. Bli lettere smittet. Det gikk over 2 år før jeg vaksinerte min hund, og hun har ikke vært syk. Er du ofte i kontakt med hunder og reiser omkring på utstillinger etc. bør du vaksinere årlig. Men det er ikke livsnød om du ikke vaksnerer et år. Spesiellt hvis du ikke er og farter omkring eller treffer mange hunder. Mange er nesten hysteriske når det kommer til sånn vaksinering osv. Men det er folk som ikke vaksinerer i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, en hund blir selvsagt klart mere syk av f.eks. parvovirus /kennelhoste, etc hvis den ikke er vaksinert. Ellers hadde det jo ikke vært noen vits å vaksinere i det hele tatt..

MEN med de nyere og bedre vaksinene som finnes nå for tiden er dette punktet "årlig vaksine" veldig overdrevent. NKK har endret sine regler (etter retningslinjer fra veterinærer) slik at det holder med en vaksine hvert tredje år. og det bør jo alle hundeeiere greie å få til å gjøre, synes jeg.

Ergo - litt på overtid på den "årlige vaksinen" er ikke noe problem - i alle fall ikke før det har gått ett par år..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv så velger jeg å ta årlig, men det er 2 år mellom "typene" av vaksine. I år tok jeg bare kennelhoste og til neste år tar jeg trippel vaksinen (som bla inneholder parvo virus og kennelhoste).

Dette er i samråd med vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...