Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye for skal jeg gi hunden?


Wicked Sister

Recommended Posts

Jeg har en flatcoated retrievertispe på ca. 14 måneder. Hun får Hill's adult large breed og hun veier ca. 25 kilo. Jeg er ganske usikker på hvor mye jeg skal gi henne av for. Hun virker fin i kroppen, men er veldig små spist av seg!

Skal jeg bruke veiledningen bak eller er det noen som har noen tips? 285 -390 gram skal man gi til en hund på 25 kg, ifølge hill's! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiledningen på dette föret er beregnet for "gjennomsnittshunder" av en gitt størrelse med et middels stort aktivitietsnivå/ energi behov.

Stemmer dette med din hund? Er den i mye aktivitet kan den trenge mer, men om den ikke er av den aktive typen kan hun trenge noe mindre. Dette er individuelt.

Du må se det litt an. Prøv å för den anbefalte mengden. Taper hun seg (går ned i vekt) må du øke mengden.

For å øke matlysten kan du jo helle over litt leverpostei blandet ut i vann e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg anbefalingene på sekken, det høres ut som du har en hund akkurat passe vekt for sin rase/alder, hvis hunden din er i mye aktivitet bør du vel fôre maxanbefalingen som er gitt. Er hunden din mindre aktiv i perioder bør du følge minimumsanbefalingen. Ikke bekymre deg for at hunden er småspist, det er ikke ofte hunder dør av sult i vårt land. En litt slank hund er mye bedre i både kropp og sjel enn en som er "litt lubben". La fôret stå fremme en stund, et par timer f.eks., spiser hun ikke så får hun vente til neste måltid. Ville jeg gjort i hvert fall. Tror ikke du skal bekymre deg for at flat'en din skal slonkne hen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...