Gå til innhold
Hundesonen.no

For oss som bor alene


tuppetroll

Recommended Posts

Fjordland er ikke billig da... Det er i såfall bare grøten som er det..

også smaker de fleste middagene hurr! <_<

Flere butikker selger 200-300 grams fjellørret til en 10-15 kr. Ovnsbakt i folie med poteter og gulrøtter til er supergodt, billig og ganske så sunt! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en pose med pytt i panne med baguetter til, syns hverfall det er kjempe godt :P

Signerer den - gjerne med et speilegg eller to ved siden av :lol:

Spiser ofte en billigvariant av Chili con carne (dersom du liker sterk mat): Brun ei pakke kjøttdeig, bland oppi en pose chili/taco-krydder og la det putre i 5-10 min. Ha oppi en boks hakkede tomater og en boks bønner (helst chilibønner eller noe sånt, selv om vanlige brune duger). Varm opp. Dette rekker til middag i to dager, så alt i alt er det rimelig billig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye som kan fryses, så da er det bare å ta det opp og varme det senere. En del holder seg bra i kjøleskap også noen dager.

- Fersk suppe eks. Kok opp en STOR posjon, og frys det i mindre posjoner. Så er det bare å ta den opp og varme den med noe brød til senere.

- Steke pølser sammen med diverse grønnsaker til, med ris, pasta eller potetmos til.

- Nuddelsuppe med kylling: Kok kyllingfilet (billigst i Sverige...) sammen med krydder. Legg oppi grønnsaker (slike frosne) og nudler til slutt. (Du finner ut når det er ferdig... jeg er elendig på tider... :-P )

- Semulegrynsgrøt. Godt og billig.

- Slike uncle bens glass med noe kjøtt til og ris. Et glass går til flere middager, og holder seg i noen dager. Den sweet & sour sausen kan brukes til mye stekt mat.

- Spaghetti med ostesaus og slik skinke på boks.

Billigste alternativet er da "Mamma": Få en mor til å lage posjonsmiddager som kan fryses. Enkelt og ta med seg hjem og fryse selv, og enkelt å tilberede. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frossengrønnsaker eller ferske grønnsaker stekt med bønner eller kikerter.

Mais, champignon og potetbiter + eventuelt ris og/eller bønner/kikerter stekt.

Lage potetmosen i grønnsakssuppe så du får grønnsaksstappe.

Kjøpe masse Ristorante Mozzarella på salg og putte i fryseren.

Ostesausgratinert brokkoli og blomkål med mais på toppen (lag hvit smørjevning, ta oppi litt ost og ha brokkoli og blomkål med saus og mais på toppen i ildfast form i ovnen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å gå lei av karbonader & potetstappe, fiskekaker & potetstappe, fiskeboller og poteter og spagetti a la capri. Er det noen som har noen gode tips til billige og gode middagsretter for en?

Du er jammen flink til å spise poteter Tuppetroll..! Jeg lagde ikke potet-mat en (1) gang i løpet av 4 år som student i Oslo :lol: ...de eneste potetene jeg spiste var de som kom med maten på Frederikke.

Men jeg spiste masse taco, (kjekk reste mat), og hadde ofte dinner-dates med venner. Det sparer du masse penger på, og er også innmari koselig. Ellers spiste jeg bacon og egg, lasagne, og en del på studentcafen. Hadde også is til middag og knekkebrød om jeg hadde veldig dårlig råd.. Det er mye god mat i en 2 liter med pistasjis... ;) Ellers er (svensk og billig) kyllingfilet, brokkoli, ris og fløtesaus veldig godt, og litt sunt i hvertfall. Eller eggfried rice veldig godt; ris fra dagen før, med et egg, stekes lett, og ha i grønnsaker og evnt kjøtt (skinke/kylling.ol.) *Nam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jammen flink til å spise poteter Tuppetroll..!

Pose potetstappe kan vel ikke betegnes som poteter, kan det det? :lol: Jeg har en fryser som er bitteliten, og i tillegg skal stappes full av vom & hundemat relativt snart, så frysemat er lite aktuelt her i gården dessverre.

Takk for mange gode tips så langt, keep'em coming ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Pitabrød-pizza er godt. Da kan man bare putte på det man har og steke i ovnen som en pizza.

-Dampet fisk med wokgrønnsaker. Putt fisk og frosne grønnsaker i samme kjele (sparer oppvask) og damp det i ca 15-20 min. Godt med ris til.

-Pannekaker og tomatsuppe

-Bakt potet med ost, skinke, hvitløsmør, mais ++ (veldig billig, men tar lang tid!)

-Smørgrøt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wok, wok, wok... :P

Kjøp en pose med wok-grønnsaker og en pakke med to kyllingfileter feks... Da har du middag til to dager (tar ikke stor plass i fryseren).

En halv pose med frosne grønnsaker og en kyllingfilet er en passe stor middag til meg. Sleng i hva du ellers har. Jeg MÅ ha i oliven, gjerne jalapenos, soltørket tomat, løk etc...

Ta på litt sweet chillie saus, og du har en sunn og god middag.

Edit: Salaten på MC Donalds, Crispy chicken bacon salat er knallgod og billig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuddler :P :P

Beste forslag hittil, nudler er digg!

Frossenpizza er jo også en hit, hvertfall for oss gutta. Savner Grandiosa og Hold its - Norge må ha verdens beste frossenpizza :P

Bestillingsmat er jo et must da, men det blir man jo fort lei. Men Kebab, McDonalds og Pizza er jo juummy.

Ellers kan til og med jeg lage taco i en fei, digg i pitabrød. Ikke så dyrt eller, og kan ha's i to dager.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en stor fisk, og en stor pose brun ris (mer mettende) og stjel noen gulerøtter fra naboens hage.

Det overlevde jeg på den første måneden før jeg fikk stipendet mitt. Det og tigging av kameraten min sin matpakke. :P

Om man blir lei av fisk? jupp! men liker man det ikke så godt, så spiser man ikke så mye av det heller!

Ellers så kan man opprette ett firma, og kjøpe alt man trenger på storcash, der trenger du ikke betale moms.

Andre gode ting er spaghetti med hvitløk og ost, spaghetti med dolmiosaus (gjerne kald) og ost, pita med skinke og ost, (kjøpte en kilo ost på tilbud) grøt (men det er ikke godt med brun ris) havregrøt, ostesmørbrød, bakt potet, (med ost) og salat med bønnespirer og ost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...