Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling Bergen/Sotra 30.09.06 og 01.10.06

MegaMarie

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal stille Blondie for første gang i Åpen Unghund Klasse :)

Skal møte oppdreteren til Blondie da også :)

Blir spenende, første gang som Unghund :) Håper det går bra da :P

Skrevet

Jeg skal stille Foxy på NMK-utstillinga den 30, hun debuterer som junior. Hun har ikke pels, så vi får nok ikke mer enn ei blåsløyfe...men, men.

Skrevet

vi skal på bøes søndagen.

Skal stille Småen i champion klasse også skal jeg stille en halvbror av henne i åpen klasse.

Blir litt spennedes da han aldri har vært stilt før og er en veldig fin liten gutt som ligner far sin bare mye mindre(altså slik jeg vil ha hannhunder).

Bare så forbasket synd at han er i så nær slekt med Småen, ellers så hadde vi kanskje brukt han på Småen på neste kull.

Skrevet

Hei hei! Jeg skal dit den søndagen og kikke litt. Skal ikke stille ut Diva, men gøy å se litt allikevel;)

Skal heie på dere alle!

:lol:

Skrevet

Jeg skal dit for lillesøstra mi skal stille i Barn og hund. Jeg skal ikke stille Pito for det er bare penger ut av vinduet..Så det blir ingen utst på meg :lol:

håper at BSBK arrangerer barn og hund for alle raser i år da og ikke bare for retriver rasene slik det gjorde i fjor.

Skrevet

Jeg skal dit for lillesøstra mi skal stille i Barn og hund. Jeg skal ikke stille Pito for det er bare penger ut av vinduet..Så det blir ingen utst på meg :P

håper at BSBK arrangerer barn og hund for alle raser i år da og ikke bare for retriver rasene slik det gjorde i fjor.

Det var ikke BSBK, men Retrieverklubben som arr, derfor bare retrievere :lol:

Benedicte blir kanskje handler for Aris, hoho, jeg gleder meg til å se på hu ;)

Neida, men hun er så snill å steppe inn om Aris kommer til BHK :P

Skrevet

Tror det blir et salig parkeringskaos på BSBK i år, den store grusbanen som tok unna det verste har nå blitt kunstgress og tviler på det går an å parkere der lengre. Tidlig ute er altså et godt tips! :P

Skrevet

Ja, jeg hørte det på medlemsmøte for noen dager siden, så det blir førstemann til mølla her!

Når hele grusbanen er borte er det jo nesten ingen plasser igjen! Lurer på hva de finner på da. Det er jo ikke så veldig mange steder i nærheten som egner seg som parkeringsplasser (bortsett fra bygget nedenfor hallen)

Skrevet

Skal stille lille Roma monsteret... er sikkert der når hallen åpner... vi får se når PM kommer.. Parkering er ikke noe problem... *hehe* har jo bodd i området i en del år, så lure plasser vet vi mye om :o det burde jo gjelde vipsen og stine og :o

og du vipsen, tullejenta som ikke har meldt på... jeg sa jo jeg kunne stille spetakkelet for deg :o

Skrevet

Skal stille lille Roma monsteret... er sikkert der når hallen åpner... vi får se når PM kommer.. Parkering er ikke noe problem... *hehe* har jo bodd i området i en del år, så lure plasser vet vi mye om :o det burde jo gjelde vipsen og stine og :o

Så lenge ingen parkerer i MIN garasje så, hehe, det har skjedd det også. Vært og handlet og kommet hjem til stappfull gjestepark + fellesgarasje av hundefolk ;)

og du vipsen, tullejenta som ikke har meldt på... jeg sa jo jeg kunne stille spetakkelet for deg ;)

Vet du, jeg trodde faktisk fristen var 7. Lover! For jeg hadde tenkt å melde på *sukk* Kan komme og heie på dere uansett da :o

Skrevet

Det bør du bare!! :o hehe... dette er jo første utstillingen til Roma-plutte og vi trenger all den moralske støtte vi kan få... så flink og sosial som hun er, så er det vel jeg som klarer å drite på draget og gjøre noe teit. *hehe* som jeg pleier å si; det er helt i orden å stille andre sine hunder, men min egen hund?! å herregud så skummelt :o

Skrevet

Det bør du bare!! :o hehe... dette er jo første utstillingen til Roma-plutte og vi trenger all den moralske støtte vi kan få...

Jeg skal, jeg skal! Og Ipsa også, så får tulla noe å titte på. Skal Stine stille Ace? Flere kjente?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...