Gå til innhold
Hundesonen.no

Epostvarsel


Recommended Posts

Jeg ser at dere forsøker å få tilbake den funksjonen som gjør at man kun får en epost per emne, og ingen nye før man sjekker tråden. Men dere har nok ikke klart det. :)

Jeg får flere mailer pr. tråd (og i mailen står det at jeg bare skal få en, hehe).

Håper dere får det til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du bytter til "Daglig E-postvarsel" ?

Så også at du kan legge til meldingen i e-posten.

Under Valgmuligheter:

E-postinnstillinger:

Legg ved en kopi av innlegget når jeg mottar e-postvarsling om en tråd jeg abonnerer på.

Når du bruker denne funksjonen, får du en enkel tekstversjon av innlegget i e-posten.

Skal være haket av.

Mener noen har etterlyst dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant det jeg lette etter under Valgmuligheter --> Epostinnstillinger.

Byttet til "Daglig e-postoppsummering", så får jeg se om den sender en med en gang eller ikke...

Edit: Nei, nå får jeg ingen mail i det hele tatt. *bytte tilbake*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Klart jeg vil ha mail om alle trådene jeg svarer på, hvordan skal jeg ellers holde oversikt?

Poenget er at jeg bare vil ha en mail per emne per besøk.

Det klarer dere visst ikke å få til igjen? ;)

Akkurat dette har jeg etterlyst lenge! Var kjekkere varsling før, at man ikke fikk flere varsel om samme tråd før man var inne i tråden igjen...

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg \'e-postvarsling\' som standard?

Hvis avmerket, velg standard type:

Dette valget vil gi deg automatisk e-postvarsel på alle tråder som du starter eller svarer i.

Der skal man kunne velge 5 forskjellige? En av dem bør være det som etterlyses?

Men hvilken, kjære Administrator?

1: Ingen e-postvarsling

2: Øyeblikkelig e-postvarsling

3: Forsinket e-postvarsling

4: Daglig e-postoppsummering

5: Ukentlig e-postoppsummering

Det hadde forøvrig vært kjekt med en funksjon som viser hvilken type varsling man faktisk har for øyeblikket. Jeg _tror_ jeg har alternativ 2 for øyeblikket. Jeg prøvde enten forsinket, det virket ikke (da fikk jeg jo ingenting selv om det kom nye innlegg). Jeg byttet tilbake ganske raskt, så jeg vet ikke når jeg ville begynt å få beskjed.

4 høres unektelig ut som om man får en mail på et bestemt tidspunkt hver dag.

Og det er ihvertfall ikke 1 eller 5.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at forsinket e-postvarsling er det du ønsker,

Motta informasjon fra forumets administratorer

Hvis du velger dette får du e-poster fra administratorene vedr. f.eks større forumendringer og/eller oppdateringer. <- Denne bør også hakes av så du tillater at det kommer mail fra oss.

Forklaring

1: Ingen e-postvarsling

Selvforklarende ;)

2: Øyeblikkelig e-postvarsling

Denne sender ut svar uansett om du er aktiv eller ikke. Den sender også en e-post per svar.

3: Forsinket e-postvarsling

Denne sender ut svar på om ditt emne har blitt besvart, hvis du ikke er aktiv i forumet.

4: Daglig e-postoppsummering

Denne sender ut en daglig oppsummering.

5: Ukentlig e-postoppsummering

En ukentlig oppsummering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender den ut svar hvis jeg ikke er aktiv i forumet, eller EMNET? Hvis man virrer rundt på sonen i noen timer, så er det kjekt å få beskjed om at tråder man allerede har gått over har fått svar. Det er det jeg er ute etter.

Når jeg prøvde forsinket varsling, fikk jeg ikke det. Fordi jeg var innlogget, antakelig?

Nå har jeg forresten 100 eposter, og såvidt jeg kan se er 90 av dem fra sonen, 10 fra et annet forum som også sender en mail per svar, men men trådtittelen i emnet, noe som gjør at jeg bare kan huke av og slette. Å gå gjennom 90 eposter er "litt" tungvindt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det du vil ha er vel daglig da? Har du prøvd daglig e-post summering ?

Nei, jeg antar at ukentlig og daglig er det samme, bare med forskjellige intervaller. Altså, samling indikerer jo at mailene spares opp, for så å sendes i bolk på et eller annet tidspunkt, most sammen i en mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er riktig. Det du ønsker er at kun får en mail når du får svar på emnet? Og hvis det kommer flere svar så ønsker du ikke mail på dem. Og dette skal komme med det samme det blir svaret?

Jeg vil ha det som det var før, for lenge siden.

At hvis jeg nå kikker i en annen tråd, eller drrver med noe helt annet, og du svarer her, så skal jeg få en mail, med en gang. Men hvis flere svarer, så vil jeg ikke ha flere mailer, bare en, som sier at det har vært aktivitet siden sist jeg var inne i tråden. Når forumet registrerer at jeg har vært inne på tråden, så begynner det på nytt: hvis jeg går ut av tråden, sender den mail ved aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skjønner, det er paradoksale er jo at det står i selve mailen man kun vil få en e-post men man får flere :rolleyes:

Skal undersøke litt mer, får jeg kommer med et svar ..

Ja, det synes jeg er moro, det står det i mailene jeg får nå. ;)

Håper virkelig du finner ut at det går an, var så kjekt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme som jeg mente - og joda, det er litt komisk at det står det i alle 90 mailene at jeg kun vil få 1 ;)

Hadde vært flott om dere fant ut av akkurat dette - for som Argyros sier, det var sabla kjekt, man slapp å bli oversvømt av mail, men man ble oppdatert så fort første svar i en tråd kom inn. For det er jo greit å kunne få emailen idet første svar kommer, slippe å få alle svarene til et gitt tidspunkt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg synes det er kjempeflott at dere i alle fall har fått til å merke for om det er svar eller om det er nytt emne :P

Idealet for meg er om dere hadde fått merket hvilken tråd det gjald, men jeg er veldig fornøyd nå også!

Har du prøvd dette:

Under Valgmuligheter:

E-postinnstillinger:

Legg ved en kopi av innlegget når jeg mottar e-postvarsling om en tråd jeg abonnerer på.

Sette kryss på den.

Når du bruker denne funksjonen, får du en enkel tekstversjon av innlegget i e-posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd dette:

Under Valgmuligheter:

E-postinnstillinger:

Legg ved en kopi av innlegget når jeg mottar e-postvarsling om en tråd jeg abonnerer på.

Sette kryss på den.

Når du bruker denne funksjonen, får du en enkel tekstversjon av innlegget i e-posten.

Takk skal du ha for tipset, skal se hvordan det bli nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...