Gå til innhold
Hundesonen.no

Bruker du solkrem på stevne?

Guest Vicky

Bruker du solkrem på stevne?  

15 stemmer

1. 1.

• Ja
      8
    • Nei
      7

Recommended Posts

Guest Vicky
Skrevet

Det fant jeg ut at jeg må begynne å bruke idag! Er helt blodrød over hele ryggen... hahahahaha :D

Skrevet

Huff, jeg ble helt ødelagt når vi var i Vormsund. Satt ute hele dagen, uten solkrem!! Flasser ennå :D Grøss... Så fra nå av bruker jeg solkrem!!!!

Guest Vicky
Skrevet

BCG`n min var helt fin før idag... da var den ganske flat og fin, men nå har det blitt en stor ekkel klump som mange i klassen min fikk... æsj. tror det er pga sola.

Skrevet

Huff da! Har heldigvis aldri hatt noe problem med min! Men så er det noen år siden jeg tok den og da..

Skrevet

Har ikke vært på stevner med så mye sol akkurat (sier bare Trondheim jeg, regn-regn-regn..)

Men på kaninhoppestevner så fant jeg ut at det er lurt å bruke solkrem! Hehe..

Så den dagen det er knallsol på et stevne, så er nok solkrem et must for meg :D

Guest Vicky
Skrevet

Hele ryggen min er blodrød! AAAAAAAAAAAAAUUUUUUUUUUCCCCHHHHHHH

Skrevet
BCG?

Det er den sprøyta du tar på ungdomsskolen vet du. Husker ikke hvilket trinn det er jeg åttende kanskje? Eller niende?

Skrevet

jeg har sol eksem på begge armene.-.. KLØØØØØRRR

Er blitt flinkere til å bruke solkrem da... tihi..

Pleier å smøre Tini på magen ,nesa og inni ørene.. For hun ligger i sola å soler seg mye. Ørene hennes står jo rett opp.. så det kommer mye sol der.. Bedre enn at hun blir solbrent...

Skrevet

Det er den sprøyta du tar på ungdomsskolen vet du. Husker ikke hvilket trinn det er jeg åttende kanskje? Eller niende?

man tar den i niende... jeg tok den i fjord høst... var ikke så ille som jeg trodde.. heldigvis :D

Skrevet

man tar den i niende... jeg tok den i fjord høst... var ikke så ille som jeg trodde.. heldigvis :D

Hater sprøyter :D

Hvem liker det uansett? :D

OT:

Hva sammeligner du den med? Stivkrampesp. eller den i tredje?

Skrevet

Gjelder bare å slappe av når de spruter inn stoffet så musklene ikke er stive og det er vanskelig for dem å treffe og sånn. Også er det ingen vits i å se på :D Jeg har aldri likt sprøyter, men blir like overrasket hver gang over hvor lite vondt det faktisk gjør! :D

Skrevet

Jeg ser alltid på, men synes ikke det er særlig vondt akkurat. Men jeg må jo følge med på hva i all verden dem gjør med meg :D

Guest Vicky
Skrevet

skal prøve det med naturell yoghurt... fikk ikke sove i hele natt... verker som et *******...

når jeg skulle ta sprøyte for et år siden klarte jeg å slå ned sykepleieren, ffikk panikk.... hu ble skikkelig sinna da :D

Skrevet
skal prøve det med naturell yoghurt... fikk ikke sove i hele natt... verker som et *******...

når jeg skulle ta sprøyte for et år siden klarte jeg å slå ned sykepleieren, ffikk panikk.... hu ble skikkelig sinna da  :D

:D

Skrevet

når jeg skulle ta sprøyte for et år siden klarte jeg å slå ned sykepleieren, ffikk panikk.... hu ble skikkelig sinna da  :D

LOL :D:(:x

Guest Vicky
Skrevet

ja, jeg lo etterpå selv! neste gangen måtte de dope meg ned litt før sprøyta... fikk 2 sobriler 1 time før, så ble jeg dum som en sau. jeg spurte helse søstrene om de var strippere :D om de hadde sånn playboy sykesøster kostyme... de bare fniste da.. hu ene litt eldre ble litt morsk da. :D

Guest Vicky
Skrevet

haha! etterpå trodde jeg at jeg skulle dø! spesielt når jeg skjønte at hun ene sykesøsteren kjente morra mi! :/

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...