Kefir Skrevet 7. September 2006 Rapporter Share Skrevet 7. September 2006 Jeg vil kjøpe kult blinkehalsbånd til Hera (naboens hund jeg går turer med), men aner ikke hvilken størrelse jeg skal kjøpe i. Hun går i kjettingstrup til vanlig, så det står ingen størrelser på det jeg kan lese av. Hun er en 2-3 år gammel labrador, utstillingsvarianten. Brei og fin. Medium: 41-56 cm Large: 56-68 cm Hva vil passe? Har spurt og fått svar på dyrenett, men vil bare forsikre meg. Er jo noen her som har labbetisper. Hva bruker dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lille_christine Skrevet 7. September 2006 Rapporter Share Skrevet 7. September 2006 Jeg har en iten BC og han bruker 45 cm. Så mulig du må ha large? Mål hvor lang hun er rundt halsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 7. September 2006 Rapporter Share Skrevet 7. September 2006 41-56 cm vil holde. Tispa mi er sånn at hun akkurat ikke får på seg vanlige, runde halsbånd som er 50 cm, og hun har en god del halsskinn. Men jeg bruker kun halvstrup jeg da, alt annet kommer hun seg ut av (hun har kommet seg ut av halvstrup også, men det er ikke regulerbart). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SnowDOG_ Skrevet 7. September 2006 Rapporter Share Skrevet 7. September 2006 Vanskelig å si egentlig men vil tro ca 50cm. Er forøvrig ikke vanskelig å måle halsen til vofsen. Bare å finne målebånd og måle. Gutten min har 49 sist eg skjekket og vil tro at en gjennomsnitlig labrador har omtrent det også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kefir Skrevet 7. September 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. September 2006 Jeg har en iten BC og han bruker 45 cm. Så mulig du må ha large? Mål hvor lang hun er rundt halsen Jau... Men det er stor forskjell fra 45 og til 56, da? Tror du ikke det er nok? 41-56 cm vil holde. Tispa mi er sånn at hun akkurat ikke får på seg vanlige, runde halsbånd som er 50 cm, og hun har en god del halsskinn. Men jeg bruker kun halvstrup jeg da, alt annet kommer hun seg ut av (hun har kommet seg ut av halvstrup også, men det er ikke regulerbart). Ok, takk for svar. Tror ikke Hera er breiere rundt halsen enn Tinka er (har smugtittet på en del bilder av henne "opp gjennom årene"). Så passer det til Tinka, må det funke for Hera. Tusen takk Vanskelig å si egentlig men vil tro ca 50cm. Er forøvrig ikke vanskelig å måle halsen til vofsen. Bare å finne målebånd og måle. Gutten min har 49 sist eg skjekket og vil tro at en gjennomsnitlig labrador har omtrent det også. Takker! Hera er forresten ikke min, og jeg orker ikke å gå tur med henne med det første (er syk), så jeg får ikke målt henne. Og jeg vil kjøpe i dag, eller i morgen, i hvert fall ganske snart. Klarer ikke å vente med sånt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lille_christine Skrevet 7. September 2006 Rapporter Share Skrevet 7. September 2006 Jau... Men det er stor forskjell fra 45 og til 56, da? Tror du ikke det er nok? Ja er jo 11 cm, så vil tro det går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annette Paehler Hovd Skrevet 8. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2012 Jeg har en labradortispe på bare 7 månder og hun er slank og fin, men hun bruker allerede 50-55 cm i halsbånd...så d derre tror jeg er veldig individuellt... Jeg ville lånt med meg hunden å gått på en dyrebutikk å faktisk fått prøvd d på hunden og få skikkelig hjelp istedet for å ende opp med å måtte dra å bytte d pga at d ble enten for stort eller for lite :-) Mvh Annette & Kalissa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar