Gå til innhold
Hundesonen.no

IPO spor!

linn88

Recommended Posts

IPO spor er vel godbitspor? Med godbit i hvert fotavtrykk omtrent ? Trente inn spor sånn med forrige hunden min. Fungerte forsåvidt greit, men desverre så plukket han aldri opp gjenstander i sporet så hos Loke har jeg brukt gjenstander først og nå har jeg gått over til godbitspor med han og.( Loke blander feltsøk og spor litt sjø :) ) Men på han bruker jeg 5-6m i mellom hver godbit for han blir lei hele greia hvis de kommer for tett :rolleyes: (enten er han en ræva sporhund eller så er jeg en ræva fører ..eller begge deler *sukk* )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IPO spor er vel godbitspor? Med godbit i hvert fotavtrykk omtrent ? Trente inn spor sånn med forrige hunden min. Fungerte forsåvidt greit, men desverre så plukket han aldri opp gjenstander i sporet så hos Loke har jeg brukt gjenstander først og nå har jeg gått over til godbitspor med han og.( Loke blander feltsøk og spor litt sjø :) ) Men på han bruker jeg 5-6m i mellom hver godbit for han blir lei hele greia hvis de kommer for tett :rolleyes: (enten er han en ræva sporhund eller så er jeg en ræva fører ..eller begge deler *sukk* )

Det er mulig jeg spør dumt nå, men om du bare skal lære han å gå spor, hvorfor driver du og legger ut godbiter i det før sporslutt?

IPO-spor kan jeg ingenting om, så jeg burde kanskje ikke spurt om det nå? hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få de til å spore mer nøyaktig..det er det som er IPO spor :) (mener jeg da ganske bestemt..) Loke hadde aldri i verden sporet overhodet han da, hadde han ikke funnet noe rimelig kjapt.. Det er så mye annet å gjøre skogen annet enn å snuse rundt på bakken må vite <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IPO spor er et spor som skal fåregå rolig, med likt tempo og hunden skal lukte i hvert eneste fotspor. Det inneholder også vinkler og gjenstander. Grunden til at vi i starten legger godbiter i hvert fotspor er for å få en hund som sporer nøye og rolig. Så legger vi opphold etterhvert osv... i et IPO spor skal hunden være rolig i bena og intens i hodet, det er det som er vanskelig å få til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...