Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har en flybag å låne bort?

Toller

Recommended Posts

Er det noen som har en flybag for en Toller-valp, å låne bort?

Skal hente valpen min den 15.september, og er usikker på om jeg skal kjøpe bag (skal jo tross alt bare bruke den en gang!). Hvis noen hadde noe å låne bort hadde det vært supert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke gamble på å bruke en vanlig bag, da kan du faktisk bli nektet å ta med valpen inn i kabinen! Det er faktisk kabinpersonalet som har det siste ordet (ved boardingen), og de kan sette foten ned dersom de mener at hunden ikke fraktes forsvarlig -uansett hva en eller annen representant for flyselskapet (som kundeservice, billettkontoret..) har sagt per telefon.

En hundebag har bl.a. avstivet, vanntett bunn og netting i sidene og ser ofte ut som en liten sportsbag. Nettingen er for at det det skal komme frisk luft inn i bagen, hvilket det ikke gjør i en vanlig bag. Du gjør lurt i å kjøpe deg en rimelig bag, og du kan jo selge den igjen etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke gamble på å bruke en vanlig bag, da kan du faktisk bli nektet å ta med valpen inn i kabinen! Det er faktisk kabinpersonalet som har det siste ordet (ved boardingen), og de kan sette foten ned dersom de mener at hunden ikke fraktes forsvarlig -uansett hva en eller annen representant for flyselskapet (som kundeservice, billettkontoret..) har sagt per telefon.

En hundebag har bl.a. avstivet, vanntett bunn og netting i sidene og ser ofte ut som en liten sportsbag. Nettingen er for at det det skal komme frisk luft inn i bagen, hvilket det ikke gjør i en vanlig bag. Du gjør lurt i å kjøpe deg en rimelig bag, og du kan jo selge den igjen etterpå :)

Hmmm... Du sier noe! Noen tips på hvor jeg kan få tak i en rimelig bag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp flytta til Oslo, så jeg har dessverre ikke noen oversikt over hvor man finner utstyr til overkommelige priser. Min gamle bag var kjøpt på Plantasjen, men jeg tror ikke de har noe hundeutsyr før hagesesongen er over for i år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ringte flyselskapet og hørte med dem. Poenget med bagen er jo at valpen skal oppbevares der under reisen og at hunden ikke gjør ifra seg i flyet. Derfor må bagen være av nylon og vannett. Hvis bagen er det skal du ikke bli nektet adgang. Bagen fungerer på samme måte som det du kjøper hos dyrebutikken. bare at valpen stikker hodet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei at i en flybag er hele hunden inni, mens i en vanlig reisebag med glidelås, stikker hodet til valpen ut. De bære veskene de selger på petshop girls feks., er sånn der hundene stikker hodet ut, og det står også at de er godkjente fybager. Feks. denne: en veske (og de ser ut som vanlig håndvesker) Så jeg hadde satset på en vanlig bag, og spart masse penger. Men klart, du bestemmer jo selv. :) Kommer bare med et forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk to flybager som skal kunne egne seg. Jeg bor på Grua (40 min nord for oslo). Ellers er jeg støtt og stadig i oslo. En flybag koster heller ikke all verdens rundt 200 kr.

Her er jeg og Echo på flyet på vei fra Finland der jeg hentet han:

Finland_Echo_March2006095.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djervekvinnen: Nå var ikke disse vesken i mine tanker overhodet, da det er noe som ikke eksisterer i min verden :) Når jeg tenker hundebag tenker jeg på de som ser ut som vanlige sportsbager som har netting i sidene og kan åpnes i enden i tillegg til i toppen.

Og ellers, hunden kan bli nektet adgang i flyet ved bruk av disse åpne veskene. Ofte når det står "flygodkjent" (o.l.) betyr det kun vanntett bunn. Det betyr ikke at noe flyselskap har godkjent den til bruk ved transport av kjæledyr i kabin. Har hunden (evt katten) mulighet til å komme seg ut av bagen, så kan den være til fare for sikkerheten ombord. Så her er det, som sagt, helt opp til kabinpersonalet hva de anser som forsvarlig og uforsvarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bag fra Plantasjen som jeg hadde Vesla i da vi fløy til Bergen i sommer med SAS Braathens. Den er egentlig større enn det som er tillatt, men det var ingen som sa noe om det.

Jeg har også en liten en som har de målene SAS godkjenner(40x25x23cm) i hvertfall.

Vet ikke hvilket flyselskap du skal reise med, men du kan sikkert låne en av disse hvis du ikke får tak i en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Miriam (en av de andre som skal ha valp fra samme kull, som bro her i Oslo) kjøpt en bag som jeg får låne. Ettersom hun skal hente valpen en annen dag enn meg. Husker ikke hvor stor den bagen var, men hun sa den var litt større enn det som var tillat, men at det akkurat gikk. Så alt ordnet seg! :) Men takk for tilbudet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...