Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva kjøper du på utstilling?


MarieR

Recommended Posts

Vet det er fler enn meg som bare må handle med seg på utstilling. Er det noe du kjøper spesielt ofte? Bortsjett fra slike klips til å henge nr.lappen i da :P Ellers, hva er det du ser spesielt på i standsene på utstilling? :P

Her går det en del på både småting som fòrkrydder, dispensere, leger, bånd, og selfølgelig den elskede 20 kr. kurva om er å finne i en eller annen bod på nesten hver utstilling :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en greie med halsbånd jeg da..leter alltid etter halsbånd i alle dyrebutikker og på utstillinger,finner liksom aldri det jeg leter etter...så Mini har sikkert 10 halsbånd og 10 bånd og 5 seler :P

Ellers kjøper jeg litt godbiter og tyggebein på utstillinger,og noen leker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som går igjen for det meste er godbiter og tyggebein. Er ofte nokså billig, særlig hvis du kjøper flere osv. Dessuten kjøper jeg en del leker som hun ikke trenger, også har jeg kjøpt bånd og/eller halsbånd på en del utstillinger. Kjøper ikke fancy bånd, jeg kjøper bånd som er praktiske, gode å holde i osv. Dessuten er alle sånne flotte halsbånd (det er et som er mørkegrønt med naglelignende saker på, det har hengt på halv-pris-stativet til Josera lenge nå, som er veldig fint) helt runde. Og jeg må ha halvstrup, ellers er det takk og farvel til hunden min med en gang vi kommer ut...

Men jeg liker ting som er billig eller gratis! Kommer alltid hjem med masse forprøver, og på NKK Trondheim kjøpte jeg et bringkobbel for tjue kroner - kun fordi det var så billig. Sannsynligheten for at vi får bruk for det er jo null. Omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en greie for bånd jeg, både halsbånd og lenke, så jeg kikker som oftest på det.. Og er småbitter for at jeg har rase med "krage", jeg kan jo ikke kjøpe de kule blingbling-halsbåndene da, de både sliter pels og blir borte, liksom <_<

Jeg finner sjeldent noe da, leiebåndene må være lange nok (over 150 cm), gode å holde i (jeg ønsker meg et sort lærbånd til frøkna, og lærbånd er alltid ekle i begynnelsen :D ) som ikke er for breie eller smale.. Fant et kjempefint i lær på Letohallen i februar, men det røyk på første turen, til tross for at frøkna ikke drar noe særlig.. Æsj :D Om jeg skal ha tøybånd, ser jeg etter et sånt med ringer og klyper her og der, sånn at det kan justeres, men de er enten for korte eller for breie eller ekle å holde i.. Skal ikke være lett nei.. hehe :(

Godbiter går også igjen, selvsagt, mye billig å få kjøpt der.. Forprøver tar jeg sjeldent med meg, jeg er ikke på utkikk etter nytt for, og til nå så har det stort sett blitt lagt i skapet, hvor det blir liggende til det må kastes.. Idiotisk egentlig, jeg kunne jo brukt de som godbiter, om ikke noe annet.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(jeg ønsker meg et sort lærbånd til frøkna, og lærbånd er alltid ekle i begynnelsen :D ) som ikke er for breie eller smale

Kjøpte et skikkelig bra lær band hos hundeklubben min, det beste var at læret er mykt, ikke noe ubehaglig, og de var "skit" billige., jeg kjøpte det korte med håntak, de har forskjellige lengeder og med og uten håntak, de bruker det selv i IPO trening de som lager de så tviler på at det komet til å ryke med det første:9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en greie for bånd jeg, både halsbånd og lenke, så jeg kikker som oftest på det.. Og er småbitter for at jeg har rase med "krage", jeg kan jo ikke kjøpe de kule blingbling-halsbåndene da, de både sliter pels og blir borte, liksom <_<

Loke har et bling-bling halsbånd i skinn med stener og utsmykkninger som kostet hele 600,- :D

Og nei, det synes ikke.... *host*

Hva jeg shopper på utstilling? Leker, tyggeben, paraplyer ( :D ) etc...på Bjerke kjøpte jeg rasekompendiet og en utstillingsklype fra belgerklubben bare *flink*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper nesten alltid hundegodis i en eller annen form. Ellers så kiker jeg mest på halsbånd og kobbel, men jeg er så ufattelig kresen når det gjelder kobbel og halsbånd at jeg aldri kjøper noe. Så Pito har ett kobbel,ett halsbånd og én sele som hun bruker. Det andre vi har er ødelagt.

Men jeg har lyst på et retriver kobbel (er det det de heter de tauene som automatisk strammer seg når hunden trekker?) som jeg kan bruke i agility ringen osv, for de er så lette å tré av...Men jeg finner aldri noen i Pito sin str. I mini hund str så er det alltid kjempedekorerte og klissete kobbel, nesten aldri noe i skikkelig kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper nesten alltid hundegodis i en eller annen form. Ellers så kiker jeg mest på halsbånd og kobbel, men jeg er så ufattelig kresen når det gjelder kobbel og halsbånd at jeg aldri kjøper noe. Så Pito har ett kobbel,ett halsbånd og én sele som hun bruker. Det andre vi har er ødelagt.

Men jeg har lyst på et retriver kobbel (er det det de heter de tauene som automatisk strammer seg når hunden trekker?) som jeg kan bruke i agility ringen osv, for de er så lette å tré av...Men jeg finner aldri noen i Pito sin str. I mini hund str så er det alltid kjempedekorerte og klissete kobbel, nesten aldri noe i skikkelig kvalitet.

http://www.flatcoat-arwen.com/retrieverkoppel.htm Der kjøpte jeg retrieverkobbel til Mini,fikk velge tykkelse og lengde selv,så der kan du nok finne et som passer til lille Pito :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte et skikkelig bra lær band hos hundeklubben min, det beste var at læret er mykt, ikke noe ubehaglig, og de var "skit" billige., jeg kjøpte det korte med håntak, de har forskjellige lengeder og med og uten håntak, de bruker det selv i IPO trening de som lager de så tviler på at det komet til å ryke med det første:9

Okay, hva er hundeklubben din, prisen og tykkelsen da? hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, hva er hundeklubben din, prisen og tykkelsen da? hehe :)

Sunnmøre hundeklubb, jeg betalte 110kr for det korte med handtak og de er vel 120cm eller 15o cm eller no, men de hadde flere typer, det er 12mm bredt tror jeg, kan få tatt noen blder av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...