Gå til innhold
Hundesonen.no

Bestille fra USA?


Gronnis

Recommended Posts

De gangene jeg har bestilt fra USA ( 3 ganger ) så oppgir man bare kortnr og blir belastet med dollar. Enklet og greit. En må jo betale på forhånd ( kredittkort kan derfor være greit, samt at man føler at brukerstedet er ok ).

Den ene gangen hadde jeg bestilt for under 200kr så det var porto fritt.

Gang nr 2 kom det med posten ( ikke sporing ) og jeg måtte betale toll ( 25% ) på postkontoret når jeg hentet pakken. Sist gang kom pakken via UPS ( med muligheter for sporing ), pakken ble levert på døren og toll + andre kostnader kom på faktura noen dager etter.

Jeg synes vel egentlig at UPS kostet mer enn det smakte ....så jeg vil nok styre unna dem i fremtiden. Selv om det er flott å kune spore pakken, men dog......

Jeg kjøpte noe for 300kr og det skulle UPS ha 200kr for. Det er for dyrt.

Glemte å si at porto/frakt kosnader får man som regel når man går i kassa ( men før man betaler ). Så da får man en pekepinn om hva det koster. Eller send en mail og spør. Er ikke alle steder som sender til Norge heller .....

Men porto tror jeg ikke er så ille, og så er det toll når varene kommer til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kredittkort, VISA, Mastercard...

Tror jeg har prøvd på ruffwear men funnet ut at de ikke sender til Norge..

Tryggest er det med rene kredittkort, men VISA-delen på minibankkortet skal også virke. Men banken må ha samme adresse på deg som du skal ha varene sendt til, ellers så reagerer den og tror det er svindel. :P

Rett det Monica skriver over, skrev innlegget mitt for en lenge siden men sendte det ikke inn.

Tenk på at det kan komme 25% toll oppå hele beløpet, UPS ground eller hva de kaller det (ikke kjappeste måten) er vel ikke så ekstremt dyr. USPS (merk forskjellen) er postverket i USA og er billigere (og tregere)

Si ifra om du finner ut at de sender til norge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bestilt fra Ruffwear.com, men har bestilt fra cleanrun.com i usa. Der brukte jeg visakort (vanlig bankkort) og det fungerte kjempe fint. Ble trekt de dollarene jeg skulle ha. Dette ble sendt til norge via post (litt tregt), og jeg har enda tilgode å betale toll på noe jeg har bestillt derifra, enda jeg har vært oppe i mot 1000kr.. :P Der kan en også sende det i gave til seg selv eller en veninne...feks;) Jeg satte folkeregisteradressa mi (hjem til muttern og fattern) som vanlig adresse siden bankkortet er registrert dit, og sendte det i gave til meg selv på leiligheta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri bestilt fra Ruffwear, men jeg har bestilt mye annet fra usa, og det går stort sett greit.

Noen nettbutikker merker det som "gaver" og vi slipper toll, mens andre ikke gjør det. Da er det fort dårlig fortjeneste....

Har også ofte bestilt det i adressen til bekjente i usa, og fått de til å sende meg det som gave. Det er vel kanskje det greieste, hvis du har den muligheten.

Ellers vil jeg anbefal www.barehund.no De selger også Ruffwear produkter, og kløven som blir nevnt er bare helt suveren. Hvordan prisen hos BareHund er i forhold til andre er jeg ikke helt sikker på, men leveringstid og service er det i hvert fall ikke noe å si på.

Jeg kjøpte et produkt av BareHund på Bjerke i sommer, som det var en feil på. Pengene for produktet var på min konto samme dag som jeg sendte klage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bestilt fra Ruffwear.com, men har bestilt fra cleanrun.com i usa. Der brukte jeg visakort (vanlig bankkort) og det fungerte kjempe fint. Ble trekt de dollarene jeg skulle ha. Dette ble sendt til norge via post (litt tregt), og jeg har enda tilgode å betale toll på noe jeg har bestillt derifra, enda jeg har vært oppe i mot 1000kr.. :D Der kan en også sende det i gave til seg selv eller en veninne...feks;) Jeg satte folkeregisteradressa mi (hjem til muttern og fattern) som vanlig adresse siden bankkortet er registrert dit, og sendte det i gave til meg selv på leiligheta :)

Hvor lang tid gikk det fra du bestilte til du fikk varene?

Har bestilt en del fra cleanrun ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...