Gå til innhold
Hundesonen.no

Bestille fra USA?

Gronnis

Recommended Posts

De gangene jeg har bestilt fra USA ( 3 ganger ) så oppgir man bare kortnr og blir belastet med dollar. Enklet og greit. En må jo betale på forhånd ( kredittkort kan derfor være greit, samt at man føler at brukerstedet er ok ).

Den ene gangen hadde jeg bestilt for under 200kr så det var porto fritt.

Gang nr 2 kom det med posten ( ikke sporing ) og jeg måtte betale toll ( 25% ) på postkontoret når jeg hentet pakken. Sist gang kom pakken via UPS ( med muligheter for sporing ), pakken ble levert på døren og toll + andre kostnader kom på faktura noen dager etter.

Jeg synes vel egentlig at UPS kostet mer enn det smakte ....så jeg vil nok styre unna dem i fremtiden. Selv om det er flott å kune spore pakken, men dog......

Jeg kjøpte noe for 300kr og det skulle UPS ha 200kr for. Det er for dyrt.

Glemte å si at porto/frakt kosnader får man som regel når man går i kassa ( men før man betaler ). Så da får man en pekepinn om hva det koster. Eller send en mail og spør. Er ikke alle steder som sender til Norge heller .....

Men porto tror jeg ikke er så ille, og så er det toll når varene kommer til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kredittkort, VISA, Mastercard...

Tror jeg har prøvd på ruffwear men funnet ut at de ikke sender til Norge..

Tryggest er det med rene kredittkort, men VISA-delen på minibankkortet skal også virke. Men banken må ha samme adresse på deg som du skal ha varene sendt til, ellers så reagerer den og tror det er svindel. :P

Rett det Monica skriver over, skrev innlegget mitt for en lenge siden men sendte det ikke inn.

Tenk på at det kan komme 25% toll oppå hele beløpet, UPS ground eller hva de kaller det (ikke kjappeste måten) er vel ikke så ekstremt dyr. USPS (merk forskjellen) er postverket i USA og er billigere (og tregere)

Si ifra om du finner ut at de sender til norge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bestilt fra Ruffwear.com, men har bestilt fra cleanrun.com i usa. Der brukte jeg visakort (vanlig bankkort) og det fungerte kjempe fint. Ble trekt de dollarene jeg skulle ha. Dette ble sendt til norge via post (litt tregt), og jeg har enda tilgode å betale toll på noe jeg har bestillt derifra, enda jeg har vært oppe i mot 1000kr.. :P Der kan en også sende det i gave til seg selv eller en veninne...feks;) Jeg satte folkeregisteradressa mi (hjem til muttern og fattern) som vanlig adresse siden bankkortet er registrert dit, og sendte det i gave til meg selv på leiligheta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri bestilt fra Ruffwear, men jeg har bestilt mye annet fra usa, og det går stort sett greit.

Noen nettbutikker merker det som "gaver" og vi slipper toll, mens andre ikke gjør det. Da er det fort dårlig fortjeneste....

Har også ofte bestilt det i adressen til bekjente i usa, og fått de til å sende meg det som gave. Det er vel kanskje det greieste, hvis du har den muligheten.

Ellers vil jeg anbefal www.barehund.no De selger også Ruffwear produkter, og kløven som blir nevnt er bare helt suveren. Hvordan prisen hos BareHund er i forhold til andre er jeg ikke helt sikker på, men leveringstid og service er det i hvert fall ikke noe å si på.

Jeg kjøpte et produkt av BareHund på Bjerke i sommer, som det var en feil på. Pengene for produktet var på min konto samme dag som jeg sendte klage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bestilt fra Ruffwear.com, men har bestilt fra cleanrun.com i usa. Der brukte jeg visakort (vanlig bankkort) og det fungerte kjempe fint. Ble trekt de dollarene jeg skulle ha. Dette ble sendt til norge via post (litt tregt), og jeg har enda tilgode å betale toll på noe jeg har bestillt derifra, enda jeg har vært oppe i mot 1000kr.. :D Der kan en også sende det i gave til seg selv eller en veninne...feks;) Jeg satte folkeregisteradressa mi (hjem til muttern og fattern) som vanlig adresse siden bankkortet er registrert dit, og sendte det i gave til meg selv på leiligheta :)

Hvor lang tid gikk det fra du bestilte til du fikk varene?

Har bestilt en del fra cleanrun ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Opprett ny...