Jump to content
Hundesonen.no

PHP sider

Nirm

Recommended Posts

Om jeg prøver å se på en php side i IE eller Firefox på maskina, så får jeg bare opp valget å lagre den, eller jeg kan åpne den i Dreamweaver eller Frontpage. For å få sett selve sida, så må jeg laste den opp på nettet.

Er det noen innstillinger som jeg kan forandre på, slik at jeg får sett på sida uten å laste den opp på nettet først?

Knotete forklart, men håper noen skjønner hva jeg skal fram til...

Nei, tror ikke det. Så vidt jeg vet, er den eneste måten å gjøre dette på å opprette en egen server på din maskin, som du så kan "publisere" php-siden på. Jeg tror ikke det egentlig er så vanskelig å gjøre dette, men har aldri forsøkt det selv.

Guest Per Olav
Om jeg prøver å se på en php side i IE eller Firefox på maskina, så får jeg bare opp valget å lagre den, eller jeg kan åpne den i Dreamweaver eller Frontpage. For å få sett selve sida, så må jeg laste den opp på nettet. [--]
http://tinyurl.com/ge6fo bruk søkeordene php AND server

--

Per Olav

Takker. Får leite litt der og se om jeg finner noe. Men må jeg publisere det, så er det jo egentlig hips om haps om jeg gjør det på maskina eller på hjemmeområdet til sida mi.

Skal du bare forhåndsvise siden for deg selv?

Da åpner du mappen siden ligger i - Feks - "Sia" og så dobbeltklikker du/trykker på Åpne i... så vil den forhåpentligvis vises i nettleseren din :P

Edit: blås i det jeg sa :P jeg leste feil (fikk sjampoo i øyet - au) :S

For å se PHP hjemme, så må du installere Appache webserver og PHP. Det finnes ferdig pakker ute på nett, ellers må du konfigurere litt etter installasjon.

Trenger du hjelp, så kontakt meg på MSN.

PHP kan IKKE vises uten dette

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...