Gå til innhold
Hundesonen.no

Innbilt svangerskap


Flash

Recommended Posts

Molly har hatt snev av innbilt svangerskap etter hver løpetid, men til nå har det kun merktes fysisk (hovne patter).

Denne gangen virker det som om det har slått over på psyken også. Hun går rundt og piper hele tiden - som om det er noe hun savner (valpene?), tråkker/graver rundt i evigheter før hun legger seg og sanker sokker hun tar med seg i senga (de er forresten fjernet nå). Synes også hun er rastløs og merkbart nedfor, og kan være ganske så bitchy overfor andre hunder.

Ser heller ikke ut som det vanlige rådet om mer mosjon og mindre mat hjelper foreløpig. Har hatt tendenser i et par uker, men det har slått ut skikkelig de siste 3-4 dagene.

Vet at det finnes middel mot dette hos dyrlegen (Galastop?). Ville dere vurdert det dersom deres tispe hadde hatt lignende adferd? Har tidligere aldri vurdert det ettersom tilstanden mest har merktes fysisk - men nå er det tydelig at hun ikke har det helt bra med seg selv og livet. Men jeg vil nødig tukle for mye med naturens gang heller...

Har Galastop noen bivirkninger verdt å merke seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tispe som har hatt innbilt svangerskap mange ganger og det har blitt så ille at vi har måttet bruke medikamenter ja. Hun har fått melk i pattene, blitt direkte drittsur og laget rede og i det hele tatt oppført seg som en vordende mor.

Jeg ville brukt Galastop uten å stusse. Det er effektivt og virker etter kun noen dager. Vet ikke om det har noen kjente bivirkninger - har i alle fall ikke merket noe. Så dersom hunden din virker plaget av det og ingenting annet hjelper, så bør du prøve Galastop.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også slitt med innbildt på min eldste tispe som nå er sterelisert :rolleyes: .Hun var rimelig utafor i lange perioder, ingenting var gøy, og melken sprutet av pattene hennes.

Siden jeg er skeptisk til å putte allt for mye "medisiner" i hunden min gikk jeg til akupunktør med hunden.Hun ble sjekket ut, satt på hømopat medisiner og fikk en omgang med nåler.Dagen etter var hunden den samme gamle, og møtte meg med ett smil, og en hale som gikk trill rundt.Er ikke sikkert dette fungerer for alle, men for min hund fungerte det supert.

Ang Galastop har det blitt sagt att det fører til økt risiko for jursvulster /kreft og problemer med livmor.

Siri

www.prikkedyret.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to.

Jaktlykke: Når du bruker Galastop, bruker du det preventivt når det er "dags" i hver syklus, eller ser du an tispas tilstand?

Hoppetussa: Akupunktur har jeg vurdert. Hunden til en kjenning hadde slag tidligere i sommer. Kom seg på fote, men var "skeiv" i kroppen. Prøvde akupunktur, og hunden ble nesten over natta frisk som aldri før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Flash!

Nei, jeg venter og ser det an. Blir det for ille så starter jeg med Galastop. Det er ikke alltid det trengs å gjøres noe.

Har vel brukt det 5-6 ganger på disse snart 11 årene, så det er ikke ofte :) Polartispa mi på 7 år fikk Galastop for første gang nå i vår da hun ble ille rammet av innbilt svangerskap. Når hunden blir så uttafor og så bitchy som mine har blitt, så velger jeg den utveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tispe ( 5 år ) har etter hver løpetid hatt innbilt.

Men det er kun de 2 siste løpetidene at det har vært plagsomt ......Hun er sikkelig frustert og hormonell. En ser på hunden at hun ikke har det bra, å være så frustert/stresse/hormell er slitsomt ( for oss begge ).

Jeg har brukt Galastopp og kommer til å gjøre det neste gang også - om det trengs.

Jeg ville helt klart brukt Galastop, det er bedre enn at hunden er frusert. Ikke noe gøy for hundene å ha det slik som du beskriver heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Galastopp og kommer til å gjøre det neste gang også - om det trengs.

Jeg ville helt klart brukt Galastop, det er bedre enn at hunden er frusert. Ikke noe gøy for hundene å ha det slik som du beskriver heller.

Har du opplevd bivirkninger? Har hørt om slapphet og kvalme - og har et "viktig" kurs i helga der jeg nødig vil at bikkja skal være helt på felgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...