Jump to content
Hundesonen.no

Misforstå en kontekst..

Synne N

Recommended Posts

Jeg må skrive en historie på skolen om min største tabbe, da jeg misforsto en kontekst.

Det står helt stilt for meg jeg kommer ikke på noen, og fristen er i morgen.

Jeg kunne jo brukt utgangspunkt i den reklamen om han fyren som går til legen og har fått støv i forgasseren, troll i trompeten osv, men da er det bare han som er dårlig og forklare konteksten :)

Ellers så har jeg tenkt på å skrive om at jeg misforsto en slags hint som noen skrev på en lapp eller prøvde og si meg.

Stress! Tenkte at kanskje noen her inne hadde noen bra forslag..

Det er litt vanskelig å forklare, men når du kommuniserer med noen så er det liksom en mening du prøver å få frem. Da prøver du å forklare det til den personen slik at h*n best mulig kan forstå det. Hvis h*n ikke forstår det får h*n ikke med seg konteksten.

Noen ganger misforstår noen konteksten og forbinder saken med noe helt annet enn det skal være. KOnteksten kan også være gjemt, det skjer veldig ofte i reklame, da må du streve litt for å finne konteksten slik at det hele gir mening. :)

Vet ikke om du forsto, er litt vanskelig å forklare. Men hvis du har sett reklamen jeg skrev om tidligere, så er han fyren utrolig dårlig til å få frem konteksten :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...