Jump to content
Hundesonen.no

Lus

Anettex

Recommended Posts

på Tirsdag som var merka vi lus på min mor sin hund og Timon leker jo med denne hver dag så han hadde også fått men ikke så mye da.. vi fikk lusemiddel.. sånn som vi drypper nedi nakken og de hadde fått den lusen som kun smitter mellom hunder.. vet dere når dette er helt borte? føler ikke moren min sin hund har fått det bort.. men Timon er det borte tror jeg...

jaja håper på svar da...

Da Simba hadde lus fikk vi beskjed om at etter vi hadde fått middelet for lus så var det helt borte om 3-4uker og da måtte den ikke være i nærkontakt med andre noen andre hunder for å være sikker på at den andre hunden ikke blir smittet.. :huh:

Det tok oss 2 mnd. å bli kvitt lusen.

Expot (middelet du fikk) dreper kun lusa når det klekkes. Når den suger blod dør den av dette middelet. Men Expot tar ikke knekken på eggene, så du må ta kur helt til alle eggene i pelsen har klekket. Det er derfor lusen er så vanskelig å bli kvitt, og da spesielt eggene!

Det tok oss 2 mnd. å bli kvitt lusen.

Expot (middelet du fikk) dreper kun lusa når det klekkes. Når den suger blod dør den av dette middelet. Men Expot tar ikke knekken på eggene, så du må ta kur helt til alle eggene i pelsen har klekket. Det er derfor lusen er så vanskelig å bli kvitt, og da spesielt eggene!

jeg tror ikke Timon har så mye egg.. jeg har hvertfall ikke sett noen... og lusene er borte.. men jeg skal ta ny kur om 2 uker...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...