Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange er det her inne som ikke har hund?

Basse

Recommended Posts

Skrevet

Hei, jeg lurte litt på dette.. For jeg har ikke hund selv. Men en gang i fremtiden vil jeg ha en nydelig gyllen Golden Retriever *sukk* Jeg har altså ikke hund selv, (mamma er alergisk, og Golden er ikke akkurat den mest alergivennlige)men er det noen andre her på forumet som ikke har hund, eller er det bare meg? :? Svar er du snill! Å si gjerne litt om hvorfor du ikke har hund, eller hva slags du kunne tenke deg..

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar
Guest Vicky
Skrevet

Cavalier&Collie har ikke hund, men får snart en nydelig Kooiker. :D

Skrevet

Jeg har ikke hund, men venter på valpen min! :D hehe.

Hun er forresten 12 dager gammel i dag, og vokser mer for hver dag som gpr :D

Skrevet

Du må legge ut litt bilder da, når den kommer mener jeg... Så alle som ikke har hund her skal få valp om ikke så lenge? Hmm... Vel, jeg får trøste meg med at jeg skal ha valp en vakker dag jeg også... Hehe.. :D

Guest Vicky
Skrevet

du må begynne å mase hjjemme nå Katarine tullejente!! Hjelper ikke å vente i all evighet!!! :D:D Du får sikkert lov etter noen måneders masing :D Du kan sikkert spørre folka her på forumet om de vet om noen kule allergi frie raser :D

Skrevet

Hehe... Men det er liksom golden jeg ønsker da.. Men har sagt jeg ska forhøre meg litt om allergifrie hunder... Får starte ett nytt tema da... Hehe :wink:

Guest Vicky
Skrevet

ja, men er du virkelig en hunde entusiast klarer du deg med en hund med et annet utsende :D :D stå på!!! det gjorde jeg, som du husker :D

Skrevet

Hehe, ja.. har tenkt litt på puddel.. Det har jeg... Du får skrive litt om dem i det nye temaet som er lagt ut :wink: Det eneste som jeg synes er litt dumt er at mange har så fjollete klipper på deres pudler.. Men din var fin da (veldig naturlig liksom) men synes alt for mange "overdoller" pudler så... Med litt hår over baken, ingenting i midten å så hår igjem.. Nei, synes det er mye finere når hele hunden er dekt til.. men det er nå min mening.. :wink: Det er jo noen som kler sånn "dolle look" å, å så er det vel nesten påkrevd i mange utstillinger og'? :?

Skrevet
ja, men er du virkelig en hunde entusiast klarer du deg med en hund med et annet utsende :D :D stå på!!! det gjorde jeg, som du husker :D

Hehe, husker det! Ogjeg er en hundeentusiast! Det burde da du vite??? Hehe.. I love dogs!!! :D

Guest Vicky
Skrevet

<

--------------------------------------------------------------------------------

Hehe, ja.. har tenkt litt på puddel.. Det har jeg... Du får skrive litt om dem i det nye temaet som er lagt ut Det eneste som jeg synes er litt dumt er at mange har så fjollete klipper på deres pudler.. Men din var fin da (veldig naturlig liksom) men synes alt for mange "overdoller" pudler så... Med litt hår over baken, ingenting i midten å så hår igjem.. Nei, synes det er mye finere når hele hunden er dekt til.. men det er nå min mening.. Det er jo noen som kler sånn "dolle look" å, å så er det vel nesten påkrevd i mange utstillinger og'? >

Er så enig... det er vel ikke påkrevd, men man vinner ikke med en uklipt puddel akkurat... men det finnes noen utstillings klipper som ikke er alltfor ille... helst liker jeg dem med pels jeg da :D

Skrevet
Hehe, ja.. har tenkt litt på puddel.. Det har jeg... Du får skrive litt om dem i det nye temaet som er lagt ut  :wink: Det eneste som jeg synes er litt dumt er at mange har så fjollete klipper på deres pudler.. Men din var fin da (veldig naturlig liksom) men synes alt for mange "overdoller" pudler så... Med litt hår over baken, ingenting i midten å så hår igjem.. Nei, synes det er mye finere når hele hunden er dekt til.. men det er nå min mening..  :wink: Det er jo noen som kler sånn "dolle look" å, å så er det vel nesten påkrevd i mange utstillinger og'?  :?

Hehe.. Ja du kan jo prøve å dra på utstilling med en valpeklipt puddel :D Lykke til liksom.. Du blir sendt rett ut igjen ;):lol:

Skrevet

Hehe, jeg syns jeg ser det :lol: Alle de sjokka annsiktene som ser ut som om at jeg har vandalisert hunden eller no... hehe :D Tror ikke, jeg kunne gått på utstilling med sånn valpesveis nei... :wink:

Skrevet

De aller fleste utstillings pudler er ikke "fjollete" klipt men klippet slik som de var når de var arbeidende hunder. Så klippen har en mening.

De hadde masse pels foran for å beskytte brystkassen og hjertet mot kaldt vann. Pels på anklene for å beskytte dem også mot kaldt vann. Og de to "dottene" på hoften beskyttet nyrene.

Så klippen har en mening,det er ikke bare noen som tenkte "nå skal vi finne på en dollete klipp på puddel"

Skrevet

Godt å høre at klippen har en mening da! Har forsovidt hørt noe lignende før.. men syns nå det er finest når den har litt hår på hele kroppen... :lol:

Skrevet

hehe ja jeg liker også best den klippen hvor det er hår på hele kroppen men mer på brystet hvis du skjønner..Tror klippen heter "lamb" et elr anna hvis jeg ikke er heeelt på bærtur :oops:

Skrevet

Elsker den mest vanlige utstillingsklippen på storpuddel :lol: På juni-nr av Hundesport er det et bilde fra sånn stor utstilling i New York eller no med DE nyydelige puddlene!! :D Men om jeg skulle hatt storpuddel, hadde jeg klipt HELT ned. Ikke sånn litt stor pels, men heelt ned. Sånn som denne hvite: www.canis.no/minhund/pres.php?hundeid=1110

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...