Gå til innhold
Hundesonen.no

løpetid..


Tiffa

Stor forskjell på løpetid å ikke?  

8 stemmer

  1. 1.

    • ja, litt forskjell
      6
    • Ingen forskjell
      1
    • stor forskjell
      1


Recommended Posts

Noen andre som merker forskjell på tispa når hun har løpetid? Hva slags forskjell er det i så fall? Her hjemme merker jeg STOOR forskjell.. Både før, under og etter løpetid.. Viss jeg trener lp blir all ros jeg gir likegyldig, når hun ikke har løpetid blir hun bare ennå mer gira når all rosen kommer! Alt det som er litt negativt med henne fra før (bla småvokting) blir fordoblet.. heh, viss dere skjønner hvca jeg mener da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

ja, jeg er enig med deg.... Min blir skikkelig bitchete i den perioden.... Hun ligger bestandig i et hjørne og surmuler og grynter irritert. Når vi trener er hun nokså likegyldig og kan fort tenne. Jeg krever like mye av henne selv om hun har løpetid da... hun ikke få lov å være sur og grinete når hun har meg som sjef :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

URK! jeg hater løpetid! Har bare hatt det en gang da, og vi "venter" fremdeles på den andre som ho egentlig skulle hatt for 3-4 mnd. siden. det er så kjipt, vil jo bare bli ferdig med den, og ikke risikere å få den nårtid som helst i sommer.. kanskje vi bare skal sterilisere henne. Har ikke lagt så mye merke til store endringer på hunden (foreløpig) Men det som er ille er blod, skifte bind, lukt, griseri ja slike ufyselig ting. Da er det like greit å slippe, og kanskje få en litt roligere/stabil hund i samme slengen. Det aller beste hadde vel vært en kastrert hannhund. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

nei, det er mange som ikke merker forskjell.... jeg syns forsåvidt det er greiest med tispe, i og med at de har et litt lettere temperament, bortsett fra i løpetiden. Men den er jo bare to ganger i året :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men dere med hannhund må passe på den nesten hele året da... :D

Ja, nettopp... Sjukt irriterende med hannhund det der!! Og er du ekstra heldig så har du en uler.. vil si at når det er tisper i nærheten med løpetid så uuuuuler han hele tida :lol: Hadde en uler men etter at han blei mer vant til løpske tisper ga det seg :? Får jo se hvordan det blir med Nena sin løpetid da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

hihi.... vi har hatt noen friere på døra en del ganger... det er en Flatt som er her fast hver løpetid. Da står han utenfor å uler, og når vi kommer ut og skal på tur er han etter Vicky så da må vi jage ham vekk... søt er han da.. hehe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor en setter litt borti veien her. Jeg merker forskjell på henne når hun har løpetid ja! Hun har løpetid nå, å hun hyler og bjeffer konstant.. vanligvis er det ikke en lyd fra henne :lol:

Samme eieren hadde ei schæfertispe en gang, hver gang hun hadde løpetid så kom det en elghund hann til de. Den hunden bor 2,5 km unna oss (tvers over "dalen"), men han fant fram hit lell ja! Hver morgen når eieren var ut å henta avisa, så sto den elghunden på trappa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...