Jump to content
Hundesonen.no

Kløv til dachs

Recommended Posts

Alle hunder kan bære kløv, så lenge man finner en god kløv som passer hunden. Hvor tungt den kan bære, det kommer an på rase og individ. Enkelte raser kan bære mer enn andre, så der må man bruke litt sunn fornuft. Har ingen erfaringer med dachs, men har en dvergschnauzer som har vært på et par små kløvturer(kjøpte kløven for noen dager siden) og han stortrives!

Alle hunder kan bære kløv, så lenge man finner en god kløv som passer hunden. Hvor tungt den kan bære, det kommer an på rase og individ. Enkelte raser kan bære mer enn andre, så der må man bruke litt sunn fornuft. Har ingen erfaringer med dachs, men har en dvergschnauzer som har vært på et par små kløvturer(kjøpte kløven for noen dager siden) og han stortrives!

Hvor kommer kløven din fra?

Selv har jeg Approach Pack II til min dachs og den passer veldig bra. Hun bryr seg ikke om den i det hele tatt og hun kan både rulle seg og løpe rundt med den. Er ikke helt sikker på hvilken str. jeg har, men tror det er XS. Foreløbig har hun kun en liten pose i hver sekk, men når hun blir litt eldre skal hun få bære litt mer.

Jeg har Rev-kløven fra seleverkstedet. Vurderte Approach Pack II men synes kløvsekkene lignes så mye på to poser uten noe form for støtte/polstring mot ryggen.

Unnskyld meg - men hvis KLØVING er det man vil bruke hunden til, hvorfor kjøper man da en dachs?

I tillegg til at enkelte blodslinjer har særlige problemer med skiveprolaps (alvorlig ryggproblem som kan medføre avlivning), så er rasen som sådan den minst egnede til formålet som finnes, de har lange rygger som bør belastes MINST MULIG, ekstremt korte bein som gjør at kløven er i veien hvoren man ferdes (bortsett fra langs landeveien), og de er i seg selv så lette (selv standard dachsen, strengt tatt), at de ikke kan bære noe særlig uansett!

(Min dvergdachs veide 5,5 kilo i topptrim...)

Nix, dachser skal ikke kløve - selv om man klarer å finne en kløv som er liten nok til ikke å subbe i bakken...

Unnskyld meg - men hvis KLØVING er det man vil bruke hunden til, hvorfor kjøper man da en dachs?

I tillegg til at enkelte blodslinjer har særlige problemer med skiveprolaps (alvorlig ryggproblem som kan medføre avlivning), så er rasen som sådan den minst egnede til formålet som finnes, de har lange rygger som bør belastes MINST MULIG, ekstremt korte bein som gjør at kløven er i veien hvoren man ferdes (bortsett fra langs landeveien), og de er i seg selv så lette (selv standard dachsen, strengt tatt), at de ikke kan bære noe særlig uansett!

Nix, dachser skal ikke kløve - selv om man klarer å finne en kløv som er liten nok til ikke å subbe i bakken...

Var den ment til meg, du hadde quotet mitt innlegg. Jeg har ikke dachs som jeg kløver med, jeg har en dvergschnauzer.

Jeg bare lurte om noen hadde erfaring med kløv til dachs.. Jøss.. og jeg skal ikke bruke bikkja til kløv, beklager at jeg spurte da..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...