Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyrlege besøk.

Taz

Recommended Posts

Skrevet

Ja, da var jeg komt hjem fra Dyrlegen..

Diego likte ikke veterinæren så godt og han motte bæres inn døra til klinikken.

Han knurra til dyrlegen når sku sjekka ledda i bena..

Motte nesten le litt da. (ikke sånn seriøs knurring)

Grunnen til at jeg gikk til dyrlegen var at Diego har da siden jeg fikk han hatt rennende øyne og det har dannet seg sår under øynene..

Fikk vite (som jeg allerede mistenkte, men motte til dyrlegen og ut med 550 kr for å bekrefte det) at han har tette tårekanaler.

Og det er ingenting å gjøre med det. Han kommer antagelig til å slite med dette hele livet. ("FUN!!!")

Han har også litt stive ledd i bena.. Noe som ikke er alvorlig elns, og blir antagelig bedre når han blir voksen..

Han er også litt for tynn.. Selv om jeg har ingen planer om å få han til å gå opp i vekt. (Vil ikke ha en tjukk hund som får ledd problemer)

Fikk medisiner til øynene som jeg skal smøre på øynene og sårene i 1 uke.. Så håper jeg han blir bedre nå.. :D

Har vært en plage med de øynene hans. Syns så synd på han og..

Så nå sitter han i hagen med gule/grønne øyne..

Skrevet

Når jeg tenker meg om.. Burde ikke denne topicen egentlig være under hundens helse?? :oops: ops.

Skrevet

Stakkars Diego :D Tenker på øynene hans. Han kommer til å ha det hele livet, vil han være veldig plaget av det?

Håper kremen bedrer problemet :D Så får dere ha lykke til med neste dylegebesøk, kanskje dere slipper å bære han inn døren? hehe..

Skrevet

Han er ikke så veldig plaget av dette.

Men er ikke så kjekt når han begynner å blø..

Og det renner konstant..

Var litt merkelig det at han ikke ville inn døra. :D

Han har aldri reagert sånn før. Men jeg gikk da til en annen klinikk..

Han ville ikke la veterinæren sjekke han heller.. :D

Skrevet

Stakkar Diego da! Håper han blir bedre med salve da...

Det at han er for tynn, og at du ikke vil fete ham opp... Det er jo svært viktig at en valp ikke er for tynn også da! Da vil den ikke utvikle seg rett, og veksten kan hemmes... Tenkt hvor mye en liten valpe kropp vokser, har den ikke nok næring til det så går det jo ut over helsen hans... Men det er rett som du sier, du bør ikke ha ham altfor tykk heller, for det er skadelig for leddene... En gyllen middelvei er nok det beste!

Hvis dyrlegen mente at han var for tynn, så hadde jeg nok lagt litt på ham...

Når du kjenner ham på sidene så skal du kunne kjenne ribbena, og ryggraden på toppen skal være kjennbar... men du skal ikke kunne klare å telle hvert enkelt ribben...

Skrevet
Stakkar Diego da! Håper han blir bedre med salve da...

Det at han er for tynn, og at du ikke vil fete ham opp... Det er jo svært viktig at en valp ikke er for tynn også da! Da vil den ikke utvikle seg rett, og veksten kan hemmes... Tnkt hvos mye en liten valpe kropp vokser, har den ikke nok bæring til det så går det jo ut over helsen hans... Men det er rett som du sier, du bør ikke ha ham altfor tykk heller, for det er skadelig fo leddene... En gyllen middelvei er nok det beste!

Hvis dyrlegen mente at han var for tynn, så hadde jeg nok lagt litt på ham...

Når du kjenner ham på sidene så skal du kunne kjenne ribbena, og ryggraden på toppen skal være kjennbar... men du skal ikke kunne klare å telle hvert enkelt ribben...

Han er ikke altfor tynn.. Han er bare tynn..

Tror den gyllne middlevei er å holde han omtrent på det han er nå.

Men dyrlegen kjente også på han før han hadde fått mat osv.

Men har fått skryt fra folk som har hund at de syns han er i fin form.

Er så mangen som har hunder som er overvektige.

Syns så synd på de hundene..

Han får nok mat og er aktiv. Vil være veldig forsiktig med dette, da

Chows får lett ledd problemer osv. Og pga det som sto i stamtavlen.

Skrevet

Stakkar.. :D

Ingenting å gjøre med tette tårekanaler?!

Vet om flere kaniner som sliter med tette tårekanalar, da spyler vetrinæren kanalene, og da har de alltid fungert helt fint etterpå.

Men vet ikke om det veldig annerledes på hund enn på kanin da.

Skrevet
Stakkar.. :D

Ingenting å gjøre med tette tårekanaler?!  

Vet om flere kaniner som sliter med tette tårekanalar, da spyler vetrinæren kanalene, og da har de alltid fungert helt fint etterpå.

Men vet ikke om det veldig annerledes på hund enn på kanin da.

Trodde også at en skulle skylle tette tårekanaler..

Men får så mangen forskjellige svar fra veterinærer at jeg gir opp..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
    • Han trenger ikke å være løs, men jeg lurer på om balansen mellom mental og fysisk trening er riktig for ham. Har dere prøvd å kutte ned på søksarbeidet og løpe eller sykle med ham, eller lengre turer i langline? Bare 5-7 meter langt bånd gir mye mer frihet samtidig som du har kontroll på om han kommer over noe. Hvis han har god nok innkalling så kan jo evt munnkurv være et verktøy mot å spise alt. Det er det eneste jeg kan komme på å ta tak i, hva slags, hvor mye og riktig balanse mellom type aktivitet.
    • Ja det er superlativ rase og en drøm å ha når de fungerer som de skal. Dette er min 3 jakt cocker så rasen er ikke ukjent for meg.   det trenes spesifikk på ro, avslapping på teppe både inne, ute og i bilen. men han blir irritert når han blir fulgt tilbake på plass og ender kun med biting og frustrasjon fra hans side. Han kan å gå på teppet sitt og inn i buret. Men det fungerer ikke når ha blir i modus og han holder ikke mer enn kort tid de gangene han gjør det. Så fortsatt mye igjen å jobbe på.   maten blir brukt til det meste av trening og han fungerer godt når han er i riktig modus. Hovedsakelig skjer dette når han kjeder seg, hvis han får overtenning. Både når han har fått aktivitet og når han ikke får aktivitet. Så han er en liten nøtt og knekke. i aktivitet med voksne hunder fungerer han godt. Tilpasser seg tempo og sinnsstemning. Med valper så går han fort lei etter å10min og begynner heller å bite på oss. Så da må vi ta han bort fra situasjonen. Han får lengre turer i blandt. Men fordi han spiser alt som er på bakken har vi måtte begrense det å være løs etter flere turer til dyrlegen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...