Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyrlege besøk.

Taz

Recommended Posts

Skrevet

Ja, da var jeg komt hjem fra Dyrlegen..

Diego likte ikke veterinæren så godt og han motte bæres inn døra til klinikken.

Han knurra til dyrlegen når sku sjekka ledda i bena..

Motte nesten le litt da. (ikke sånn seriøs knurring)

Grunnen til at jeg gikk til dyrlegen var at Diego har da siden jeg fikk han hatt rennende øyne og det har dannet seg sår under øynene..

Fikk vite (som jeg allerede mistenkte, men motte til dyrlegen og ut med 550 kr for å bekrefte det) at han har tette tårekanaler.

Og det er ingenting å gjøre med det. Han kommer antagelig til å slite med dette hele livet. ("FUN!!!")

Han har også litt stive ledd i bena.. Noe som ikke er alvorlig elns, og blir antagelig bedre når han blir voksen..

Han er også litt for tynn.. Selv om jeg har ingen planer om å få han til å gå opp i vekt. (Vil ikke ha en tjukk hund som får ledd problemer)

Fikk medisiner til øynene som jeg skal smøre på øynene og sårene i 1 uke.. Så håper jeg han blir bedre nå.. :D

Har vært en plage med de øynene hans. Syns så synd på han og..

Så nå sitter han i hagen med gule/grønne øyne..

Skrevet

Når jeg tenker meg om.. Burde ikke denne topicen egentlig være under hundens helse?? :oops: ops.

Skrevet

Stakkars Diego :D Tenker på øynene hans. Han kommer til å ha det hele livet, vil han være veldig plaget av det?

Håper kremen bedrer problemet :D Så får dere ha lykke til med neste dylegebesøk, kanskje dere slipper å bære han inn døren? hehe..

Skrevet

Han er ikke så veldig plaget av dette.

Men er ikke så kjekt når han begynner å blø..

Og det renner konstant..

Var litt merkelig det at han ikke ville inn døra. :D

Han har aldri reagert sånn før. Men jeg gikk da til en annen klinikk..

Han ville ikke la veterinæren sjekke han heller.. :D

Skrevet

Stakkar Diego da! Håper han blir bedre med salve da...

Det at han er for tynn, og at du ikke vil fete ham opp... Det er jo svært viktig at en valp ikke er for tynn også da! Da vil den ikke utvikle seg rett, og veksten kan hemmes... Tenkt hvor mye en liten valpe kropp vokser, har den ikke nok næring til det så går det jo ut over helsen hans... Men det er rett som du sier, du bør ikke ha ham altfor tykk heller, for det er skadelig for leddene... En gyllen middelvei er nok det beste!

Hvis dyrlegen mente at han var for tynn, så hadde jeg nok lagt litt på ham...

Når du kjenner ham på sidene så skal du kunne kjenne ribbena, og ryggraden på toppen skal være kjennbar... men du skal ikke kunne klare å telle hvert enkelt ribben...

Skrevet
Stakkar Diego da! Håper han blir bedre med salve da...

Det at han er for tynn, og at du ikke vil fete ham opp... Det er jo svært viktig at en valp ikke er for tynn også da! Da vil den ikke utvikle seg rett, og veksten kan hemmes... Tnkt hvos mye en liten valpe kropp vokser, har den ikke nok bæring til det så går det jo ut over helsen hans... Men det er rett som du sier, du bør ikke ha ham altfor tykk heller, for det er skadelig fo leddene... En gyllen middelvei er nok det beste!

Hvis dyrlegen mente at han var for tynn, så hadde jeg nok lagt litt på ham...

Når du kjenner ham på sidene så skal du kunne kjenne ribbena, og ryggraden på toppen skal være kjennbar... men du skal ikke kunne klare å telle hvert enkelt ribben...

Han er ikke altfor tynn.. Han er bare tynn..

Tror den gyllne middlevei er å holde han omtrent på det han er nå.

Men dyrlegen kjente også på han før han hadde fått mat osv.

Men har fått skryt fra folk som har hund at de syns han er i fin form.

Er så mangen som har hunder som er overvektige.

Syns så synd på de hundene..

Han får nok mat og er aktiv. Vil være veldig forsiktig med dette, da

Chows får lett ledd problemer osv. Og pga det som sto i stamtavlen.

Skrevet

Stakkar.. :D

Ingenting å gjøre med tette tårekanaler?!

Vet om flere kaniner som sliter med tette tårekanalar, da spyler vetrinæren kanalene, og da har de alltid fungert helt fint etterpå.

Men vet ikke om det veldig annerledes på hund enn på kanin da.

Skrevet
Stakkar.. :D

Ingenting å gjøre med tette tårekanaler?!  

Vet om flere kaniner som sliter med tette tårekanalar, da spyler vetrinæren kanalene, og da har de alltid fungert helt fint etterpå.

Men vet ikke om det veldig annerledes på hund enn på kanin da.

Trodde også at en skulle skylle tette tårekanaler..

Men får så mangen forskjellige svar fra veterinærer at jeg gir opp..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...