Gå til innhold
Hundesonen.no

Katt..


BareLinn

Recommended Posts

Skrevet

Heisann .. :P

Vi har en kattunge på 9uker..

Når er det katten får løpetid for første gang? :)

Og hvor gammel kan hun være når hun får sitt første kull med kattunger?

Hun skal steriliseres, men har lest/hørt at dette gjør man ikke FØR katten er passert 7mndr.. :D

Hun har såvidt begynt å være ute med oss ;) og LiTT på egenhånd, om døre står oppe :P

Linn

Skrevet

Når fikk dere kattungen? For du vet at katter skal være hos mamman sin i minst 12 uker.

Katter kan få løpetid fra 5 mndèrs alderen.

Katten bør være over 1 år når den får kull for første gang, men er det ikke rasekatt du har så vil jeg ikke anbefale deg å sette kull på henne. Ja, selvfølgelig er det moro med kattunger, men det er så alt alt alt for mange kattunger som ikke har et hjem..

Katten kan steriliseres fra den er 5-6 mnd gammel..

Katten bør heller ikke være ute alene før den er 8-10 mnd gammel da den ikke har utviklet stedssans før det!

Skrevet

Når fikk dere kattungen? For du vet at katter skal være hos mamman sin i minst 12 uker.

Katter kan få løpetid fra 5 mndèrs alderen.

Katten bør være over 1 år når den får kull for første gang, men er det ikke rasekatt du har så vil jeg ikke anbefale deg å sette kull på henne. Ja, selvfølgelig er det moro med kattunger, men det er så alt alt alt for mange kattunger som ikke har et hjem..

Katten kan steriliseres fra den er 5-6 mnd gammel..

Katten bør heller ikke være ute alene før den er 8-10 mnd gammel da den ikke har utviklet stedssans før det!

Vi fikk henne når hun var 6uker gml :D

Syntes også dette var merkelig tidlig, da vi selv har hatt kattermor med barn før..

Di var hos oss godt over 3mnd..

Men disse eierne skulle visst flytte da.. :P

Vi vil IKKe ha kattunger på henne..

Men måtte nesten spørre..

Sånn at jeg vet at vi på en måte er sikkret frem til hun kan steriliseres.. :)

Ingen rase-katt vi har =)

Vanlig huskatt ;)

langhåret eller korthåret, er ikke så godt å se enda :P

Linn

Skrevet

Huff, det er så alt alt for tidlig. Den viktigste tiden katten lærer å være katt er fra 10-12 uker. Og dette skal den jo lære av mamman sin!

Katter som blir tatt for tidlig fra mamman kan få problemer senere. Selv om katten kanskje går på kassa nå så kan de bli urenslige senere, de kan begynne å sutte på ting, det er veldig typisk og de kan bli nervøse!

Skrevet

Huff, det er så alt alt for tidlig. Den viktigste tiden katten lærer å være katt er fra 10-12 uker. Og dette skal den jo lære av mamman sin!

Katter som blir tatt for tidlig fra mamman kan få problemer senere. Selv om katten kanskje går på kassa nå så kan de bli urenslige senere, de kan begynne å sutte på ting, det er veldig typisk og de kan bli nervøse!

Det var det jeg trodde !

Men jeg tenkte ikke så nøye over det når jeg henta henne !

Selfølgelig så jeg at hun var veldig liten..men..

:)

Får prøve å se hvordan det går :D

Hun er jo kjempe herlig nå da.."trasser" litt..men det går geit..

Kan jo ikke forvente alt heller..

Får prøve å lære henne vi.. ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...