Jump to content
Hundesonen.no

Katt..


BareLinn

Recommended Posts

Posted

Heisann .. :P

Vi har en kattunge på 9uker..

Når er det katten får løpetid for første gang? :)

Og hvor gammel kan hun være når hun får sitt første kull med kattunger?

Hun skal steriliseres, men har lest/hørt at dette gjør man ikke FØR katten er passert 7mndr.. :D

Hun har såvidt begynt å være ute med oss ;) og LiTT på egenhånd, om døre står oppe :P

Linn

Posted

Når fikk dere kattungen? For du vet at katter skal være hos mamman sin i minst 12 uker.

Katter kan få løpetid fra 5 mndèrs alderen.

Katten bør være over 1 år når den får kull for første gang, men er det ikke rasekatt du har så vil jeg ikke anbefale deg å sette kull på henne. Ja, selvfølgelig er det moro med kattunger, men det er så alt alt alt for mange kattunger som ikke har et hjem..

Katten kan steriliseres fra den er 5-6 mnd gammel..

Katten bør heller ikke være ute alene før den er 8-10 mnd gammel da den ikke har utviklet stedssans før det!

Posted

Når fikk dere kattungen? For du vet at katter skal være hos mamman sin i minst 12 uker.

Katter kan få løpetid fra 5 mndèrs alderen.

Katten bør være over 1 år når den får kull for første gang, men er det ikke rasekatt du har så vil jeg ikke anbefale deg å sette kull på henne. Ja, selvfølgelig er det moro med kattunger, men det er så alt alt alt for mange kattunger som ikke har et hjem..

Katten kan steriliseres fra den er 5-6 mnd gammel..

Katten bør heller ikke være ute alene før den er 8-10 mnd gammel da den ikke har utviklet stedssans før det!

Vi fikk henne når hun var 6uker gml :D

Syntes også dette var merkelig tidlig, da vi selv har hatt kattermor med barn før..

Di var hos oss godt over 3mnd..

Men disse eierne skulle visst flytte da.. :P

Vi vil IKKe ha kattunger på henne..

Men måtte nesten spørre..

Sånn at jeg vet at vi på en måte er sikkret frem til hun kan steriliseres.. :)

Ingen rase-katt vi har =)

Vanlig huskatt ;)

langhåret eller korthåret, er ikke så godt å se enda :P

Linn

Posted

Huff, det er så alt alt for tidlig. Den viktigste tiden katten lærer å være katt er fra 10-12 uker. Og dette skal den jo lære av mamman sin!

Katter som blir tatt for tidlig fra mamman kan få problemer senere. Selv om katten kanskje går på kassa nå så kan de bli urenslige senere, de kan begynne å sutte på ting, det er veldig typisk og de kan bli nervøse!

Posted

Huff, det er så alt alt for tidlig. Den viktigste tiden katten lærer å være katt er fra 10-12 uker. Og dette skal den jo lære av mamman sin!

Katter som blir tatt for tidlig fra mamman kan få problemer senere. Selv om katten kanskje går på kassa nå så kan de bli urenslige senere, de kan begynne å sutte på ting, det er veldig typisk og de kan bli nervøse!

Det var det jeg trodde !

Men jeg tenkte ikke så nøye over det når jeg henta henne !

Selfølgelig så jeg at hun var veldig liten..men..

:)

Får prøve å se hvordan det går :D

Hun er jo kjempe herlig nå da.."trasser" litt..men det går geit..

Kan jo ikke forvente alt heller..

Får prøve å lære henne vi.. ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Nye innlegg

    • Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Create New...