Gå til innhold
Hundesonen.no

hopper over gjerdet... noen tips?

Benedicte Alice

Recommended Posts

Vi har fått ett lite problem...Vi har en liten hage utenfor leiligheten vår(ca 10x15)som vi har gjerdet inn.. Det er ca 1.20cm høyt..

Vår 7 måneder gamle valp Storm elsker å være i hagen og stor koser seg der...:)

Men så har det kommet en liten 4 måneder gammel valp i blokken ved siden av oss.. de går ofte tur forbi på veien som er ca 10-15 meter unna hagen vår.. Da blir Storm helt gal å ´flyr´ over gjerdet.. altså, han hopper opp å klatrer videre over.. Det neste han gjør er å springe rett bort til valpen, da løfter eieren den opp, å Storm hopper etter å glefser etter den andre valpen.. jeg springer etter og får til slutt tak i han..

Lignende episoder har nå skjedd noen ganger, å dette er selvfølgelig ikke kjekt for de som eier den andre valpen eller for oss..

Damen som eier hunden vil ikke at de skal hilse på hverandre som jeg har forstått, for første gangen de traff hverandre var vår litt voldsom syns hun..

Storm har ikke noen problem med andre hunder, han vil hilse på alle og er bare kjempe happy, men her er det noe litt annet føler jeg..

Kan det være frustrasjon for at den andre ofte går forbi og han aldri får hilse? Dette er min teori..

Men mitt spørsmål er egenlig, hva kan man gjøre for å forhindre at han hopper over?

Setter stor pris på mange gode råd tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva du gjør, men kanskje han trenger selskap av andre hunder.. mens du er på tur, og du evnt. kjenner noen med hund i nærheten av deg så kan du jo la han får hilse på den eller noen andre's hunder... hvis de tillater det da selvfølgelig :)

Jeg ville kanskje ogs ha prøvet å sette opp en to meters gjerde, ser kanskje litt dumt ut, men er bedre enn at naboene skal plages av at hunden din hopper over gjerdet hele tiden..

Det med lina er en god ide det også... prøv u og finn ut hva du og hunden din liker..

Lykke til

Klem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett opp høyere gjerde du, det er jo faktisk også (såvidt jeg har forstått?) brudd på båndtvangen om han kan hoppe over gjerdet (og gjør det).. Dessuten, som valpeeier selv, det er ikke noe morsomt når fremmede hunder som jeg ikke vil at min valp skal hilse på, kommer stormende, uten at eier er har helt kontroll. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg blde av gjerde på hjemmesiden deres og er enig i BCrex at det er ikke SÅ høyt... Hadde satt opp et 2 meter høyt gjerde jeg. Kom og til å tenke på det at med det fjerde dere har nå så er det lett for andre fremmede hunder å hoppe inn til Storm. Ikke godt å vite hva disse firbente kan finne på. I sommer fikk vi besøk to ganger av nabobikkja. Hadde oppe ytterdøren og hadde stengt for, men alikevel kom den hoppende inn to ganger, og det var inn i huset.

Må bare ogå si at Storm er kjempeflott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...