Gå til innhold
Hundesonen.no

Skolestart


Toller

Recommended Posts

Hei dere!

Da er det skolestart da. Liker det ikke! :)

Jeg har begynt i 1. klasse nå. Drittlei av å bytte skoler! Dette blir 5. gang jeg kommer til helt ny skole hvor jeg ikke kjenner NOEN. Fikk også skikkelig dårlig første intrykk av skolen! I det hele tatt... en dårlig dag!

Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner i morgen :)

Har flyttet 1 time hjemmenfra for at hundene skal ha det bedre mens jeg er på skolen. Bor 4 km fra vei, langt oppi skogen... og skal gå på en kristen internatskole (skal ikke bo på internatet) :rolleyes: Ja, dette kan bli et spennede år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner på Noroff i Stavanger på webdesign neste tirsdag... Jeg har faktisk store forventninger til skolen og miljøet :) Fikk veldig bra inntrykk når jeg var på intervju der for noen mnd siden... Må si jeg gleder meg som en liten unge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte i dag på siste året på ungdomsskolen. Gledet meg ikke akkurat til å begynne igjen etter ferien, men samtidig var det egentlig ganske greit å bare komme i gang så jeg kan bli ferdig med det. :) Ganske fornøyd med timeplanen, og jeg fikk den beste norsklæreren på skolen! Har den sære kontaktlæreren min i bare tre fag og det er supert. Ellers går jeg i klasse med en gjeng enormt umodne fjortiser, men jeg skal vel klare å overleve et år til, hehe, neida...

En helt grei start på noe jeg ser for meg at kommer til å bli et intensivt og slitsomt skoleår, før jeg reiser av sted til videregående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte idag, Helt ny skole, og helt ny linje. (Grunnkurs(vg1) IGJEN)

Klassen er helt grei uten om ei :) ho har gått meg på nærvene allerede (etter bare 2 og en halv time)

Fikk også vite at vi skal på overnattingstur til torsdag, og gleder meg ikke for å si det sånn.

Ellers virker skolen grei, ikke så stor skole med mange elever og det passer meg yppelig.

Vi startet med omvisning på skolen og fjøset etter at lærerne hadde presantert seg og vi hadde blitt inndelt i to klasser.

Om 4 uker får vi PC`ene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte på vk1 allmenn i dag, samme skole som i fjor. Vi beholdt samme klassen, men mistet 4 og fikk 2 nye. Kan se bra ut dette. Var mindre enn en time på skolen i dag, og starter nok ikke skikkelig før på onsdag. I morgen får vi timeplan og nok litt fag informasjon, også skal vi vise rundt 1. klassingene på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å starte på vg1 igjen da! ;)

Jeg har også funnet noen jenter i klassen som nesten får meg til å spy!

Og særlig når jeg begynner det for TREDJE gang ;) haha, må jo bare le da. Men har aldri bestemt meg for hva jeg skal bli :)

Kan jo si at jeg har påbegynt to vk2 (som det het, andre året assa) linjer også, men som jeg fant ut at ikke passa meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og særlig når jeg begynner det for TREDJE gang ;) haha, må jo bare le da. Men har aldri bestemt meg for hva jeg skal bli :)

Kan jo si at jeg har påbegynt to vk2 (som det het, andre året assa) linjer også, men som jeg fant ut at ikke passa meg.

Uff! Da syns jeg du er sterk!

Det er alltid det jeg er så redd for, så har bare tatt almenn jeg da, men valgt feil skole.

Du får ha lykke til denne gangen! Håper dette passer bedre enn de forige ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Da syns jeg du er sterk!

Det er alltid det jeg er så redd for, så har bare tatt almenn jeg da, men valgt feil skole.

Du får ha lykke til denne gangen! Håper dette passer bedre enn de forige :);)

Takk takk ;) var ikke gøy å dra på skolen etter over ett halvt år med helt FRI. men håper jeg har valgt riktig nå, (ikke det at jeg aner hva jeg skal bli), men får drive med dyr, også håper jeg at jeg kommer inn på linja jeg ønsker til neste år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på Vg1 på Foss, allmenn linje. Jeg ble litt skuffet. Likte ikke klassen. Håper at det bare er et dårlig førsteinntrykk og at det bedrer seg etter hvert.

Toller: Ser du bor i Oslo, hvilken skole har du begynt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt på vg1 studiespesialisering på Sandvika vgs ;)

Synes det er litt ekkelt, kjenner omtrent INGEN! Vi får ikke vite klasser før i morgen og det synes jeg er litt dumt, at ikke de har klart å lage ferdig klasser. Menmen, skolen er helt ny, så de må vel unskyldes. Har litt dårlig følelse, og jeg må dra 30 minutter i buss hver dag, hver vei, jeg synes det er litt mye jeg...:)

Uansett, håper det går seg til, og blir bedre etter hvert. Lykke til alle sammen! Skal tenke på dere i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter på Bachlorgraden min på Høgskolen i Bodø. Men er litt annerledes i år, for vi tar forelesningene sammen med sosionomene, og jobber i grupper på tverrs av klassene. Gleder meg til å komme skikkelig igang, spesielt med jussen. Masse gøye lover og regler B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynnte på torsdag jeg... På Borgund vgs. lokalitet nørve i Ålesund.

Skal gå Vk1 Design og tekstil, klassen virker helt grei den de tar bare inn 12stk hvert år, så jeg tror nok det skal gå bra. Har jo flytta ut nå, heh skal si det var litt styr me busser og sånn de første dagene. Men det kommer seg vell det og. Bare så kjipt at alle i klassen er flinkere enn meg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner i morgen ;)

Har flyttet 1 time hjemmenfra for at hundene skal ha det bedre mens jeg er på skolen. Bor 4 km fra vei, langt oppi skogen... og skal gå på en kristen internatskole (skal ikke bo på internatet) :rolleyes: Ja, dette kan bli et spennede år :)

Tror jeg vet hvilken skole det er du skal på. Kjenner ei som går der, i 2. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...