Gå til innhold
Hundesonen.no

My site! Masser av nye bilder


Basse

Recommended Posts

Heisann!

Jeg har en hjemmeside som er http://www.katakozi.piczo.com/, siden er selvfølgelig under stadig oppgradering og jeg jobber hele tiden med å gjøre den bedre...Det skal også være sagt at dette er min første hjemmeside... Har du noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få den bedre? (Leste om det å bare har 3 farger eller noe på siden, og samme bakgrunn, men noen ganger gjelder ikke det heller... man kan lett bli forvirret dere?) Vel ta en tur innom å se da, å så vil jeg gjerne høre deres meninger! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var en kjempt fin hjemmeside jeg :D

Og Rico var jo søt da :D Hvilken kennel kom han fra?

Og hadde han brukket øre? er det faktisk muligå brekke øret? dakar lille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Ja det går visst ann å brekke øret! Ikke spør åssen det skjedde men det går visst! Hehe... Vet ikke hvem kennel Rico kom fra, for han tilhørte tanta og onklen min, og de fikk ham av foreldrene til onkelen min.. Så sorry det vet jeg ikke :? Men han var i allefall liten og sjønn... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit og ryddig side det der da, behagelig å se på liksom... Fargene blinder ingen av oss tror jeg :D

Men må legge til at jeg fortsatt er fan av at fargene går igjen med feks den samme bakgrunnen på alle sidene (men det kan fort bli litt kjedelig siden du har så mange sider, kunne jo variert litt innen feks grønn så det ikke blit så store kontraster?)

Nå veit jeg ikke om det er pga at jeg har isdn, men det virker som om bildene laster litt tregt? Hvis det er tilfelle og ikke bare min trege maskin, så kan du jo sette ned oppløsningen på dem? :D

Det med 3 farger pluss svart og hvitt mener jeg å huske at alltid skal gjelde. Er for å gi et helhetlig inntrykk tenker jeg :D

Sida di er fin den altså. Selv om jeg er en standhaftig tilhenger av en fast meny på siden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til IW:

Mye av grunnen til at det gåt litt tregt er nok fordi du har isdn.. Hos meg går det *knips knips*... Men, vet ikke.. Alle (eller i alle fall de som gikk) bildene er enten i JPEG format eller gif format.. Så mindre plass enn det kan de ikke ta..

IW sa > Så kan du jo sette ned oppløsningen på dem?

Var det det du mente? :?

> Fast meny på siden?

Hva betyr det? At menyen burde være på alle sidene?

Takk for alle synspunkter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det med fast meny var det ja.. Får se om jeg skaffer det etterhvert, det er bare det at menyen som jeg har har jeg laget selv, ofrdi jeg kan velge ne fast meny, men den har grønne prikker ved siden av, og den passer liksom ikke inn bestandig.. Det er litt tungvint å lage ny meny for hver side... Mrn jeg har tenkt på det, og også hørt at det går ann å bytte ut disse prikkene... Så jeg får se... Det er bare det at jeg er litt usikker på hvor jeg skulle plassert den på noen av sidene... Hvis jeg har en "fast" meny, blir den noe alla det jeg ha, bare at det blir prikker på siden... Noen forslag til hvor/hvordan jeg burde ha den på sidene? Er som sagt ikke lett å vite hvor jeg skal plassere den... :? :? Takker for alle svar... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hjemmesida mi nå så er det html-filene som ligger ute. Dersom jeg skal gjøre en endring i menyen på siden nå, må jeg inn på hver eneste side og bytte det som skal endres. KJEDELIG, TUNGVINT!!

Egentlig er det php-sidene mine som skal ligge ute, helt like som htmlsidene, bare at de heter php og gjør det hele med menyen MYE enklere. Dvs at jeg lager først en side som er blank, altså uten bilder og innhold, bare med menyen og linkene. Jeg velger å ha min på venstre side, lett tilgjengelig. Den sida med menyen kaller jeg meny.html, og lagrer i webmappa mi.

Deretter kommer det som er litt vanskelig. Inne i html-koden (du kan åpne websida di i feks notisblokk og se strukturen og alle htmlkodene til siden, vet ikke om du er kjent med dette?) Hvertfall. I alle de andre sidene som til nå heter feks meg.html (du lager selvfølgelig sida først og kaller den .html) og i denne htmlfila ligger jo koden til den menyen du har på sida. MEN dersom du bytter ut denne såkalte "taggen" med en annen, og lagrer siden som "meg.php," så vil php gjøre slik at i stedet for at menyen er lagret fast på hver eneste side, ligger den nå som en egen fil du kan lagre endringer på.

Dvs at hver enkelt php-side uten meny "kaller opp" menyen hver gang siden laster. Og dersom du har skjønt noe av det jeg har skrevet nå (hehe) så vil du også skjønne at dersom du skal lage endringer i menyen, vil du bare trenger å gjøre det i den ENE fila som heter meny.html! LETTVINT! :D Man må bare skjønne det først, jeg kan det ikke 100%, satt på nettet og fikk hjelp av en som studerer det her :D Men håper du skjønte sånn ca.

Veldig greit å ha menyen på venstre side syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte alt du sa, selvfølgelig så ser det vanskeligere ut enn det sikkert er, og hvis jeg hadde fulgt oppskrifta di steg for steg så hadde jeg nok greid det... Det eneste er at heg nesten har litt dårlig samvittighet nå... Du har skrivi alt det greiene der, å så har jeg ikke html koder på siden min engang... :oops: Men TUSEN TAKK for at du tok deg tid til å skrive det =D> Hvis jeg skal lage meny i en html side en gang så vet jeg hvordan det skal gjøres... For prøvde å lage en html side en gang, å så skjønnte jeg ikke bæret av det menygreiene... Så fant jeg piczo sine sider og der er alt veldig enkelt, ja bortsett fra det med de grønne prikkene vedsiden av menyen da (om jeg ikke gjør det slik jeg har gjort det nå, og lager link til alle sidene) ... Menyen til venstre er jo et godt tips :D Men på de sidene jeg bare har bilder så er det jo ikke alltid den passer inn (eller lett å vite hvor den gjør det...) Men skal se litt etterhvert... Kanskje jeg gjør noe med det menygreiene... Da burde den vel være sånn ca midt på siden(til venstre) kanskje? Takk for svar IW, det er alltid greit å høre andres synspunkter.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nok en html-kode uansett. Det gjør det til alle websider, men jeg veit ikke hvordan det funker når du har laget den på nettet :?

Dersom du får en datakyndig kamerat til å skaffe deg Adobe GoLive, har du et program som er lett å jobbe med, det er veldig klipp og lim, men funker. Det er egentlig det ejg pleier å bruke, men det ligger ikke på den maskina her, så nå bruker jeg det mongolide Frontpage :D

Du trenger ikke lage siden med html-kodene, du bare på en måte drar og setter inn det du skal ha, så opprettet programmet koden for deg mens du jobber. Kjekt :D Og når du er ferdig da, kan du høyreklikke på den lagrede filen og åpne i notisblokk. Vips, html-kode :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Kan bli vanskelig det øre greiene da ja ;) men men... Var nå et de sa... Men uansett:

Please gå inn på www.katakozi.piczo.com

og videre til dyresiden og derretter videre til bilder av Basse og Sofus!

Disse sidene har jeg nemmelig laget en Egen hjemmeside til fordi jeg hadde en "fast" meny på min egentlige hjemmeside, ogville ikke at linken til disse bildene skulle vises på denne menyen.. Dermed laget jeg en ny sidene til å ha disse bildene på slik at det ikke ble visende på menyen men kun som link på dyresiden!

Hjelp meg til å få nok hits til at siden ikke legges ned ved å gå inn på disse bildene :D

Tusen takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sheltien skal ha kipp ører med 1/3 del vipp. Det kan være at denne hunden hadde for tunge ører, og da kan man ikke stille dem ut... (for tunge ører er også vanskelig å fikse, for lette ører/stå ører er enklere å orde :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nye bilder har blitt lagt ut på bildesiden fra Egypt turen jeghadde med mamma og pappa i fjord og bilder fra tennisleiren i Nederland i år.. (hehe, ikke veldig mange bilder som Viser at jeg spiller tennis men :) ..) hehe, ta gjerne en tur til www.katakozi.piczo.com og www.katakozi2.piczo.com (den første linken linker til den andre, men jeg ville gjøre det litt enkelt.. og by the way, flere bannnere med linker til andre sider kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg som noen allerede vet forrandret på forsiden min, har noen noen tips til den eller andre ting er det bare å skrive det ned her..

Note til Julie: nå tar jeg IT på skolen, og vi skal lage hjemmeside i Frontpage der :P Hehe, veit det kanskje ikke er det beste programmet at det gjør noe, menhar i alle fall det på pcen hjemme også :P Det vi skal lage på skolen er jo sånn derre "late hjemmeside til en eller annen butikk", men etterhvert skal vi få en oppgave å lage hjemmeside til f.ek. en ordentlig butikk høres litt spennende ut, men foreløpig er det bare slappt :P Men uansett, så kan det jo hende jeg får noen tips fra det og, meeen jeg vet ikke... Trives med å ha piczo, det er egentlig veldig lettvint, men Kan jo hende jeg får med meg noen tips på veien :P

Men har Dere noen tips nå, er det bare å Hyle ut, så skal jeg se hva jeg kan gjøre med det! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...