swimzy Skrevet 19. August 2006 Rapporter Share Skrevet 19. August 2006 heihei alle sammen!! Bare lurte på hviken type fôr dere bruker til kattene deres?? vi skal bytte ut fôret vi bruker nå(olivers) med noe annen...hva har dere å anbefale?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ricco Skrevet 20. August 2006 Rapporter Share Skrevet 20. August 2006 Kjøper for i butikken, og så får han fisk i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tine Skrevet 20. August 2006 Rapporter Share Skrevet 20. August 2006 Kjøper også for i butikken, så får han tunfisk i tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marthe Skrevet 20. August 2006 Rapporter Share Skrevet 20. August 2006 Jeg fòrer min på ANF Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pokoli Skrevet 20. August 2006 Rapporter Share Skrevet 20. August 2006 Våre puser får Hills science plan, i tillegg har de en skål med tørrfor fra butikk som de kan spise om de blir lei Hills. Så får de en spiseskje med bløtfor til middag Bortskjemt? neeei Vi merket enormforskjell på pels og katt da vi byttet fra bare butikkfor til Hills, det er dyrere men på våre katter var det verdt det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kit Skrevet 20. August 2006 Rapporter Share Skrevet 20. August 2006 før fikk pusene våre royal canin ,men har nå byttet over til olivers (: veldig fornøyd hittil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 20. August 2006 Rapporter Share Skrevet 20. August 2006 Min gikk på HILLS hairball controll og HILLS light også hadde han en skål med friskies som han spiste litt av innimellom ellers ble han "sur" om han ikke hadde det. Han fikk også div våtfôr en gang om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yakine Skrevet 20. August 2006 Rapporter Share Skrevet 20. August 2006 Vi bruker butikkfor, og så får han bløtfor hver dag i tillegg. Hvis han ikke får det, så blir det gauling til han får det... Vi har en hund som ikke tigger, men ei katt som sitter oppå oss for å få mat! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tine Skrevet 21. August 2006 Rapporter Share Skrevet 21. August 2006 Jeg har prøvd andre for typer til katten også men han vil ikke ha det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
swimzy Skrevet 23. August 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23. August 2006 oki... vi har tidligere brukt hills til dem, men dette ble litt dyrt når vi har 5 stk, men vi har bestemt oss for å begynne igjen med det...tror nok det er det beste! kattene har begynt å røyte så forferdelig fært etter vi begynte med olivers! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M-lady Skrevet 24. August 2006 Rapporter Share Skrevet 24. August 2006 Jeg bruker Royal Canin Intense hairball for innekatter nå, og blander det ut med RC light fordi den ene er litt i overkant stor... Vårfôr fåt de kun en gang i uken, og så får Smula smake på Vom og hundematen til hunden en gang i mellom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabalder Skrevet 24. August 2006 Rapporter Share Skrevet 24. August 2006 Har brukt hills tørrfor og litt whiskas våtfor før, men prøver nå ut ut skyttens kattefor og det liker hun bedre enn hills. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synne N Skrevet 25. August 2006 Rapporter Share Skrevet 25. August 2006 Jeg bruker spesific på min katt, og er veldig fornøyd med det;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millis Skrevet 13. September 2006 Rapporter Share Skrevet 13. September 2006 Jeg bruker Hills, feline cd for! Men med 6katter så blander jeg det i ny og ned med billig kattemat. I helgene er det boxemat på menyen. Har vi fisk eller kylling til middag renser jeg det for bein og serverer det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
swimzy Skrevet 13. September 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. September 2006 vi har nå begynt med hills cd til voksenkattene her, siden alle sammen er kastrerte og stereliserte, i tilllegg at vi blander i resten av olivers maten vi har! så får de jo bløtfôr og fisk på lørdagene!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 13. September 2006 Rapporter Share Skrevet 13. September 2006 Han får fisk for det meste. Så får han whiskas bløtfor og pellets. har alltid pellets tilgjengelig. Men han liker veldig godt whiskas. Sikkert fordi han blir lei av fisken iblandt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.B. Skrevet 28. September 2006 Rapporter Share Skrevet 28. September 2006 Vil anbefale alle dyrevenner å se på www.iamscruelty.com ...... !! Forer selv med mat fra vetrinær, kommer ikke på navnet i farten.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baby Skrevet 28. September 2006 Rapporter Share Skrevet 28. September 2006 Har byttet til Olivers fra RC. Olivers legger hun faktisk på seg av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LØVEN Skrevet 2. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 2. Oktober 2006 Jeg forer våre med Eukanuba Adult kylling. (Kitten når de var liten) Er strålende fornøyd Minimalt med røyting,drøyt og fin avrøring! Det forebygger også tannstein, og god tannhelse er viktig! Måtte fore de med Royal en gang jeg ikke fikk fatt i Eukanuba. Begge begynte og røyte og ble mer stiv i pelsen + at kattetoalettet ble "fullere"! En gang imellom får de våtfor, enten Hills eller Iams. Når jeg forer hunden kommer begge kattene ilende (uansett om de er inne eller ute) og bare MÅ ha litt hundefor (Eukanuba Adult Small) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoLynx Skrevet 2. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 2. Oktober 2006 Forer på Olivers nå, men tror jeg må bytte fordi jeg ikke får slanket dem... Bruker diett foret nå, men de får maks 50 g hver seg om dagen (to katter på 4,8 og 5,4 kg). Må iallefall ha Psycho litt ned i vekt. Kommer ALDRI til å fore på friskies eller annet butikkfor igjen da jeg så åssen det gikk med Gråpus. (katta til mamma og pappa som ble avlivet pga urinstein.) Mamma og pappa har også lært. De har alltid foret på butikkfor, men etter problemene og veterinærutgiften på Gråpus har de lært. Aldri mer billig for der i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marthe Skrevet 3. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 3. Oktober 2006 Forer på Olivers nå, men tror jeg må bytte fordi jeg ikke får slanket dem... Bruker diett foret nå, men de får maks 50 g hver seg om dagen (to katter på 4,8 og 5,4 kg). Må iallefall ha Psycho litt ned i vekt. Kommer ALDRI til å fore på friskies eller annet butikkfor igjen da jeg så åssen det gikk med Gråpus. (katta til mamma og pappa som ble avlivet pga urinstein.) Mamma og pappa har også lært. De har alltid foret på butikkfor, men etter problemene og veterinærutgiften på Gråpus har de lært. Aldri mer billig for der i huset. Dette skjedde med en katt jeg kjenner også. Kan var kastrert og ble fòrert på "butikk fòr". Han døde av dette... Når de gikk til vett`n sa han at kastrerte katter må ha et eget fòr. Dette visste jeg ikke før han sa det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoLynx Skrevet 3. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 3. Oktober 2006 Nei, kastrerte hannkatter bør få spesialfor pga urinkrystaller som kan hope seg opp og tette urinrøret. Gråpus til mamma og pappa ble syk av dette. Han var inne til veterinæren 3 ganger for å stake opp igjen urinrøret, men da det tettet seg for 4 gang (eller var det tredje??? går litt ut av telling), så valgte de å la han slippe.... Så jeg tar ingen sjanser med dette.. Jeg så hvor vondt hanhadde det på den tiden. Samme skjedde med katta til søskenbarnet mitt (broren til Lucifern min). Men der holdt det heldigvis med å stake opp to ganger, og nå la hn gå fast på et surt for fra veterinæren. Fra før foret de på det billigeste katteforet man kan få, i tilegg til litt vom og hundemat. Kastrerte hanner trenger et surere for enn butikkforet rett og slett. (historien om Gråpus kan leses på hjemmesiden min www.psycholynx.tk under Til Minne) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magicka Skrevet 4. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 4. Oktober 2006 Friskies, og bløtfor i helgene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vala Skrevet 4. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 4. Oktober 2006 Dette skjedde med en katt jeg kjenner også. Kan var kastrert og ble fòrert på "butikk fòr". Han døde av dette... Når de gikk til vett`n sa han at kastrerte katter må ha et eget fòr. Dette visste jeg ikke før han sa det Nei, kastrerte hannkatter bør få spesialfor pga urinkrystaller som kan hope seg opp og tette urinrøret. *klippet* Kastrerte hanner trenger et surere for enn butikkforet rett og slett. (historien om Gråpus kan leses på hjemmesiden min www.psycholynx.tk under Til Minne) Altså, her tror jeg feilen ligger mest på veterinærene. Jeg fikk tilfeldigvis vite det da jeg tok inn en hittekatt som merkelig nok var kastrert (knis).. OG når en venninne kastrerte katten sin, så fikk hun ikke vite det av sin vet og jeg måtte faktisk krangle med henne (venninna altså) fordi hun mente at det bare var sprøyt siden vet ikke hadde sagt noe om det... Så her må det mer info ut folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeampi Skrevet 6. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 6. Oktober 2006 Hun har gått på Friskies nå siden hun var liten, men jeg innser at en må bytte fór til henne for hun er FEIT, og så har hun fått en ganske rar kroppsform (hengemage) om det er pga at hun er sterilisert eller pga fóret er jeg usikker på. Men neste lønning så skal jeg gå til innkjøp av diet fór på dyrebutikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar