Gå til innhold
Hundesonen.no

Kontakte oppdretter når man får inn rasehund til omplassering


alucinor

Recommended Posts

Om mine hunder skulle blitt omplassert (og det skal MYE til før det skjer!), hadde jeg tatt kontakt med oppdretter, uavhengig av om det står i kontrakten eller ikke. Jeg har hunder fra to forskjellige oppdrettere, men begge er seriøse, og jeg synes det er rett og rimelig at de skal få beskjed om det. De har begge vært nøye på hvem de har solgt hundene sine til, og da ville jeg tro at de gjerne vil vite hvordan det går med hundene videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opdretterene bør helt klart få hvite om hunder av eget oppdrett som skal omplasserer. .men jeg lurer bare på en ting.. Flere sier at det står i kontrakten at oppdretter har første rett til å kjøpe tilbake hunden hvis den skal omplasseres/avlives.. Men hva skjer i tilfelle om dette IKKE holdes? Hva blir følgene? Blir det bare tomme ord på et hvitt papir eller kan oppdretteren lovmessig kreve hunden tilbake av ny eier eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes PIP har et poeng her. Hvis en oppdretter er opptatt av hva som skjer med valpene etter 8 ukers alder, så følger h*n dem opp uansett, og da er det jo helt naturlig at de får vite det hvis hunden omplasseres. Hvis oppdretter ikke bryr seg, så, tja... Vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes PIP har et poeng her. Hvis en oppdretter er opptatt av hva som skjer med valpene etter 8 ukers alder, så følger h*n dem opp uansett, og da er det jo helt naturlig at de får vite det hvis hunden omplasseres. Hvis oppdretter ikke bryr seg, så, tja... Vet ikke jeg.

Jeg synes uansett de skal få beskjed, om ikke annet så for å gjøre dem oppmerksomme på at samfunnet forventer at de tar et visst ansvar for valpene de produserer, også etter at de er solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes uansett de skal få beskjed, om ikke annet så for å gjøre dem oppmerksomme på at samfunnet forventer at de tar et visst ansvar for valpene de produserer, også etter at de er solgt.

Ja, det er sikkert like greit. Skader jo ikke å kontakte dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...