Gå til innhold
Hundesonen.no

Giftig?


pokoli

Recommended Posts

Det er mitt intrykk også. Det eneste vår pus noen gang har blitt dårlig av var den gangen hun trykte nedpå en hel porsjon creme brulee :huh: Hun pleier ikke stjele mat så den sto framme uten tilsyn.

Men dersom det finnes noe de blir skikkelig syke av så er det kjekt å vite :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

:P Påskeliljer er giftig for katter. Har tatt katten på fersken med å spise det...fikk stoppet det i tide :lol:

Har hørt at julestjerner ikke er noe særlig heller? jeg holder meg til plastikk planter jeg for å være på den sikkre siden, pluss at jeg har en stor tendens til å glemme å vanne ;)

Jeg tror katter tåler en god del, men i begrensede mengder. Når det er spessielle anledninger pleier jeg å gi dem godmat og gjerne ei skål med melk (men jeg blander 50% vann i melka).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Min katt spiste matrester med zalo på fra vasken da han var liten og dum.

Han spydde grønt overalt... ;)

Men han døde ikke heldigvis, ble bare uggen, og spiste aldri fra vasken mer.. :)

Stakkars liten, de tåler visst endel. Stygt å si det men jeg humrer litt av den lille med zalo-ånde :rolleyes:

Ser for meg tegneseriepus som hikker såpebobler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Oi,oi,oi! Det med tunfisken visst jeg virkelig ikke! Og mine har fått en god del av det! Sånn boksemat tunfisk for katter. Ja, da får jeg skjære ned på den godisen og finne på noe annet å gi...

Tror ikke tunfisk laget til katter er farlig, men saltet de har i den tunfisken til menneskene...

Mange vanlige stueplanter som er giftige, blant annet fredslilje. fant en link med oversikt over giftige planter:

http://www.hushjemhage.no/hjem/planter_giftige.htm

verd å sjekke ut. hundemat kan også skade nyrene til kattene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, det er sånn som med hunder at de skal ikke ha sjokolade osv. Det er dødlig!

Dessuten skal de ikke ha for mye tunfisk og andre salte ting da de kan få nyresvikt av dette!

ja men det kan jo mennesker også så det er bare sunn fornuft... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, det hadde jeg glemt... men da har jeg jo et alternativ!

Forsøkte meg med "ekte" tunfisk igår, et stort fiskestykke - og gjett om DET gikk ned på høykant!!

Men kan jo ikke gjøre det til en vane, 79 kr for tre stk... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...