Gå til innhold
Hundesonen.no

Nye "hundesonen"


Minadachs

Recommended Posts

Hva synes dere om den nye utvidete "hundesonen"? Jeg blei rimelig forbannet og er ikke fornøyd. Desverre, jeg blei så irritert for det blei så utrolig rotete. Jeg tror sonen kommer til å miste mange gamle brukere. Jeg hadde ikke lyst til å være her mer egentlig. Og det at det var hundesonen, gode gamle hundesonen var best. Finner jo ingenting lenger.. Skikkelig dritt for å si det sånn! Jeg veit om fler som er enige.. Eller hva Christine!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Jeg var mer fornøyd med gammle hundesonen, syntes det ligner for mye på dyrenett nå, bortsett fra at jeg syntes dyresonen er enda mer rotete..

Dyresonen

Infosonen

hundesonen

kattesonen.. osv osv.. Rotete :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonen har allarede mistet en del medlemmer, vell de kommer gjerne innom en tur av og til.

I fjord var det så mangen lovord om at sonen skulle bli så mye bedre, men for å være helt ærlig så har det dette året vært mye rot og forandringer i hytt og pine, jeg forstår godt de som takker for seg.

Nå synes jeg det ble litt vell mye forandringer og er som regel bare innom for å lese og svarer hvis det tilfeldighvis var noe som var innteresagnt(noe det ikke så veldig ofte er lengre).

Men jeg og flere andre er sjeldnere og sjeldnere her inne, og jeg har vært medlemm her lenge da.

Men det er jo ledelsen som bestemmer(vet ikke om de har spurt brukere om hvordan de kunne tenkt seg at hundensonen burde sett ut, i så fall har ikke jeg fått med meg det) nå hvordan de vil utforme Hundesonen(kan jo ikke kalle det hundesonen nå lengre da), men jeg og mangen andre synes det var mye koseligere sånn det var i begynnelsen.

Og Taran jeg er veldig enig med deg, det ligner nå mere og mere på Dyrenett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få fornøyde brukere må man vite hva de vil ha. Dette gjelder både regler, utseende osv osv. Jeg har ikke inntrykk av at det herjer demokrati på hundesonen(eller dyresonen :huh: ).

Det er greit dere vil tjene penger, og det er jo det som er årsaken til utvidelsen. Flere dyr, flere brukere og mer penger i kassa på sikt med tanke på annonsering osv. Jeg er ikke aktiv her fra før av, men er jo innom av og til. Nå er det gjort så mye 'bommerter' her med tanke på urettferdig behandling med tanke på regler, moderatorer, forumendringer osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

For å få fornøyde brukere må man vite hva de vil ha. Dette gjelder både regler, utseende osv osv. Jeg har ikke inntrykk av at det herjer demokrati på hundesonen(eller dyresonen :huh: ).

Det er greit dere vil tjene penger, og det er jo det som er årsaken til utvidelsen. Flere dyr, flere brukere og mer penger i kassa på sikt med tanke på annonsering osv. Jeg er ikke aktiv her fra før av, men er jo innom av og til. Nå er det gjort så mye 'bommerter' her med tanke på urettferdig behandling med tanke på regler, moderatorer, forumendringer osv...

De to første ordene jeg fik inn i hodet mitt i morrest var: Penger & Dyrenett!

Hva sier forresten dyrenett administratorne til at forumene er nesten helt like?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to første ordene jeg fik inn i hodet mitt i morrest var: Penger & Dyrenett!

Hva sier forresten dyrenett administratorne til at forumene er nesten helt like?

Dyrenett blir vel frustrerte, for "dyre"sonen stjeler jo medlemmer, praktisk talt.. så, ja, hvorfor sier ikke de noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrenett blir vel frustrerte, for "dyre"sonen stjeler jo medlemmer, praktisk talt.. så, ja, hvorfor sier ikke de noe?

Stjeler medlemmer? Hvordan da? De annonserer vel ikke forumet sitt på andre forum? Dette er i såfall veldig frekt fra noen som gir advarsler i hytt og pine fordi folk nevner andre fora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det fortsetter i samme retning så tror jeg faktisk sonen vil miste flere av de gamle medlemmene. Kan virke som om flere har blitt mindre aktive av visse årsaker allerede. Og mindre tror jeg det vil bli nå.

Men kan godt hende de vil få flere medlemmer. Men de gamle vil forsvinne og det blir som å starte på nytt, med mange nye folk. Det blir så anonymt for vi som er her nå blir "kjent" gjennom forumet. Mens når man har flere underforum så blir det mye å sette seg inn i, og det blir veldig anonymt.

Lettere å ta inn nye medlemmer når alle kommer i samme forum der alle er. enn nå som det er mange forumer i ett (om dere skjønner), og jeg vil jo f.eks bare holde meg i hunde-delen, og mange da vil bli "ukjente" for meg.

Hundesonen var bra som det var. Men litt mye rot i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette liker vi ikke... :huh:

Hva er det med all den slettingen? 500 innlegg har jeg fått slettet... Ikke at jeg absolutt skal ha så mange innlegg altså, men det er fint å bli informert om at det vil bli slettet innlegg på forhånd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags system er det på alle disse innlegga som blir sletta da? Altså, hvorfor blir de sletta? Tviler på at jeg har skrevet 200 støtende innlegg liksom.

Ang. Dyresonen er det helt idiotisk! Rotete og håpløst. Alt for stort og uoversiktlig, og det trengs ikke flere forum som skal ha "alt". Jeg likte hundesonen fordi det omhandlet HUND (pluss litt annet om man selv ville liksom), det var oversiktlig og greit emnesystem og det var passe med brukere (ikke for få, men ikke så mange at man ikke visste av noen heller). Hundesonen kommer nok ikke til å bli brukt like mye i framtiden her i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner og lure på om poenget med hele hundesonen er og tjene penger, og det synes jeg er trist.

Selfølgelig er det vel og bra at forumets admin kan tjene litt på dette her, men det får være grenser.

Jeg har likt meg på hundesonen fordi admin/mod har vært tilstede hele tiden, det er ganske fritt her og det er koselig her. Var i det minste.

Det har vært ganske lett og komme i kontakt med brukerne her fordi hundesonen har vært såpass "lite" og intimt. Det omhandler hund så blir man medlem har man nødvendigvis ihvertfall 1 ting til felles med de noenogtusen andre medlemmene her.

Jeg skjønner ikke poenget med og bli størst og flottest. Forumer er ofte koseligst da det blit benyttet til det det skal: diskusjon...

Jeg føler kanskje det blir litt "stormannsgalskap" her.. Vi har allerede dyrenett, og mange andre dyreforumer. Vi trenger ikke fler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig jeg og. Jeg var her fordi det var et hundeforum, man kunne "fordype" seg i hund. Nå vil jeg tippe mange av de intressante medlemmene fordufter, mange nye kommer til og forumet har blitt så stort at man kan ikkke "kjenne" alle. Atmosefære ødelagt.

Og når man atpåtil ikke kan stille seg kritisk til noe som mesteparten av medlemmene stiller seg negative til (med god grunn) fordi da er man "sur" eller "sytete"... Omg.

Et forum skal lytte til medlemmene først og fremst.

I beg yer pardon, men nå kaller Dyrenett på meg. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjeler medlemmer? Hvordan da? De annonserer vel ikke forumet sitt på andre forum? Dette er i såfall veldig frekt fra noen som gir advarsler i hytt og pine fordi folk nevner andre fora.

Vi har ikke oppfordret og kommer heller aldri til å oppfordre noen til å reklamere for oss på andre fora, derimot oppfordrer vi til å følge hvert enkelt forums retningslinjer. Hva privatpersoner gjør får de stå for.

Hva er det med all den slettingen?

Vi har slettet/ryddet innlegg i Søppelbøtta og i Moderatorsonen, du er forhenværende moderator, jeg tipper det er tilfellet akkurat her.

Jeg begynner og lure på om poenget med hele hundesonen er og tjene penger, og det synes jeg er trist.

Poenget med Dyresonen.no er å lage en samlet portal hvor alle finner det de trenger å vite og engasjere seg i innen kjæledyr. Hittil har admin bare hatt utgifter med dette prosjektet og slik kommer det nok også til å fortsette.

Jeg har likt meg på hundesonen fordi admin/mod har vært tilstede hele tiden, det er ganske fritt her og det er koselig her. Var i det minste.

Dette håper jeg får all del fortsetter, noe av det jeg synes er kjekkest med sonen er å delta og være aktiv, prate og bli kjent med folk, det er kun derfor jeg fremdeles er her.

---

Fortsett gjerne diskusjonen i Tilbakemeldinger så har vi alt på en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg folk begynner å fordømme ting de ikke har prøvd ut enn dag en gang. Det koster faktisk å holde et forum oppe på nett, og du trenger ikke å gå på heste-, ilder-, fiske eller noe av de andre underforumene om du kun interesserer deg for hund. Det er ingen som tvinger deg.

Jeg har lenge savnet et brukbart hesteforum, og har forhåpninger at hestesonen kan bli noe, og samme håper jeg for resten av forumene de har laget til.

Forestten er det også mange dyreforumer rundt omkring, og jeg vil tro dyrenett har på liklinje med konkurrenter som hundesonen var for f.eks canis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg folk begynner å fordømme ting de ikke har prøvd ut enn dag en gang. Det koster faktisk å holde et forum oppe på nett, og du trenger ikke å gå på heste-, ilder-, fiske eller noe av de andre underforumene om du kun interesserer deg for hund. Det er ingen som tvinger deg.

Jeg har lenge savnet et brukbart hesteforum, og har forhåpninger at hestesonen kan bli noe, og samme håper jeg for resten av forumene de har laget til.

Forestten er det også mange dyreforumer rundt omkring, og jeg vil tro dyrenett har på liklinje med konkurrenter som hundesonen var for f.eks canis.

Signerer den jeg :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte også den gamle hundesonen best! Men, synes de kunne gjort det mer ryddig ved å ha hatt forsiden som den var med "Hundesonen" og "Off topic". Også kunne de heller hatt en link inn til alle de andre "sonene."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig at det var rotete med dyresonen... synes ikke det er så koselig her mer jej :huh:

Det er jo nettopp kommet. Er jo verd å gi dette en sjanse før man avskriver det helt. Jeg er sikker på at det blir forbedret med tanke på funksjoner og slikt etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte også den gamle hundesonen best! Men, synes de kunne gjort det mer ryddig ved å ha hatt forsiden som den var med "Hundesonen" og "Off topic". Også kunne de heller hatt en link inn til alle de andre "sonene."

Hundesonen blir nok ikke den samme gamle siden igjen! Kan vi kalle det hundesonen lenger egentlig..?

Okay, jeg skal ikke være FOR negativ før jeg får prøvd ut det nye forumet :huh: man blir vel vant til det tilsutt..

Men jeg likte denne ideen som Muffins snakker om altså!

Jeg ble helt forvirra når jeg kom inn her og "off topic" ikke var der lenger. Og da ser jeg at det har kommet flere nye soner.. Så, nå må de som bare vil lese hundesonen og "off topic" bla nedover hele siden for å komme til "off topic".. Det jeg mener er at hundesonen burde vært akkurat som den var, men under logoen, som nå, kunne de andre sonene stått.. Og ikke off topic som egen sone, fordi det er hundesonen i sin helhet jeg savner mest! Om det er "linker" til andre soner, gjør meg ingenting..

Litt vanskelig å forklare, men håper noen forstod meg her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...