Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen planer for helgen?

Tine

Recommended Posts

Skrevet

Noen som har planer for helga som dere vil dele med oss andre? :) Om alt går i boks så reiser jeg ned til Bergen med noen kompiser,skal på bil løp :D Så skal jeg da også besøke Vipsen *gleder seg* Om det ikke blir tur så blir det vel en fest i bygda...

Skrevet

Noen som har planer for helga som dere vil dele med oss andre? :D Om alt går i boks så reiser jeg ned til Bergen med noen kompiser,skal på bil løp :D Så skal jeg da også besøke Vipsen *gleder seg* Om det ikke blir tur så blir det vel en fest i bygda...

Jeg reiser til Mallorca grytidlig i morgen... :P

Har vel nevnt det noen ganger allerede, men siden dere spør så... :)

Skrevet

jeg skal jobbe på fredag. så skal jeg hjelpe til hos søsteren min fordi hun skal ha bryllups fest. så skal jeg NYTE de to dagene jeg har fri fra jobb før skolen begynner! begynner å bli en smule lei av den jobbinga...

Skrevet

Jeg reiser til Mallorca grytidlig i morgen... :D

Har vel nevnt det noen ganger allerede, men siden dere spør så... :)

Heldig gris alså :P Få ha en kjempe fin tur og husk og knipse masse bilder som du kan dele med oss andre da... Husk solkrem da :D

Skrevet

I helga skal jeg være barnevakt, eller rettere sagt, valpevakt :) Skal passe den lille Breton-valpen til Broren min. Da blir det nok liv i leiern :D

Skrevet

Jeg skal klippe meg :D Også skal jeg besøke valpene :D (og nyte det siste som er av ferien før jeg begynner på skolen!)

Ja samme her,nyte de 2 siste ukene før jeg begynner på skolen...Syns nå det skal bli litt herligt å begynne på skolen og jeg da :):P

Skrevet

Heldig gris alså :D Få ha en kjempe fin tur og husk og knipse masse bilder som du kan dele med oss andre da... Husk solkrem da :)

Tuuuuuusen takk. :D

Jeg skal nok kose meg ja, stranda, bade, paraplydrinker.... banana

Skrevet

Tuuuuuusen takk. :P

Jeg skal nok kose meg ja, stranda, bade, paraplydrinker.... banana

Aww jeg og vil, ja det blir vel en del festing da ? :huh:

Guest Christine
Skrevet

I helga skal jeg være barnevakt, eller rettere sagt, valpevakt :huh: Skal passe den lille Breton-valpen til Broren min. Da blir det nok liv i leiern :P

Husk bilder da :P

Vel, skal nok til dyrlegen for siste vaksina+revaksinering. Også skal jeg få han til og se på foten til hunden.

Ellers blir det vel litt forbredelser til skolen begynner :P

Skrevet

Fredag:slappe av tenker jeg og til bestemor..

Lørdag:kanskje en tur på gjerpen med hundene

Søndag:På nhl-stevne i drammen park for å se på Heidi og Elwira stille.

Skrevet

Husk bilder da :huh:

Vel, skal nok til dyrlegen for siste vaksina+revaksinering. Også skal jeg få han til og se på foten til hunden.

Ellers blir det vel litt forbredelser til skolen begynner :P

kommer du ikke på sonentreff? :P

Skrevet

Jeg skal ikke gjøre noe, det er "festival" her nå, men jeg er ikke i form til å vagge rundt der sammen med en gjeng fulle folk! :P

Så blir det nok en rolig kosehelg her ja! ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...