Gå til innhold
Hundesonen.no

Lydighetsstevne?

goJJo

Recommended Posts

Skrevet

Som noen kanskje har fått med seg (hvertfall de jeg snakker med IRL ;)) Så er jeg klar for å finne meg et stevne jeg kan melde meg på for å prøve meg i klasse I. Har planer om å gå i Hamar, men føler ikke helt for å debutere der...

Bor i nærheten av Drammen så det må være noe som ikke er alt for langt unna (1 time, pluss minus i kjørevei)

Skjønner overhode ikke hvor jeg skal finne noe oversikt over hvor og når det skjer sånne ting, langt mindre hvor jeg skal melde meg på :icon_redface:

Noen som kan hjelpe meg litt, kanskje? :D

Skrevet

Jeg kan hjelpe deg så godt jeg kan! gå på www.nkk.no her så på utstilling, og deretter på termin utstilling. Så markerer du lydighet og søker :icon_redface: Så får du opp det som er. Skal ikke være så vanskelig å finne et greit stevne ved drammensområdet. Ellers har man jo agipro... der er det mest agility, men det går ann å melde på lp der og. http://www.norag.com/agipro/ her er den hvertfall. Ellers er det bare å se i Hundesport :D

Skrevet

http://www.nkk.no/cmnkk/public/openIndex/v...D=1093436943389

Her velger du Lydighet på "velg type" og klikker søk. Da får du opp hele terminlisten. Her er det bare å velge og vrake :icon_redface:

Om du velger å melde på et stevne kan du sende påmeldingsblanketten som du finner her: http://www.nkk.no/cmnkk/public/openIndex/v...D=1092136438724 og velger denne: Manuell påmeldingsskjema til utstilling (word doc)

Da får du opp ett skjema du kan fylle ut og sende på mail eller pr post.

Lykke til :D

Skrevet

Tusen takk begge to! :icon_redface:

Nå har jeg finni noen jeg skal melde meg på.

For, øh, det er bare å melde seg på å prøve? :D Er jo helt grønn i detta systemet. Værste som kan skje er jo at man nuller på mye, men sånn kan det jo gå.

Skrevet

Tusen takk begge to! :icon_redface:

Nå har jeg finni noen jeg skal melde meg på.

For, øh, det er bare å melde seg på å prøve? ;) Er jo helt grønn i detta systemet. Værste som kan skje er jo at man nuller på mye, men sånn kan det jo gå.

værre er det ikke :D

Skrevet

En gang må være den første, og med den rasen du har så er det bare dritstilig :icon_redface: Har du tenkt å si hvor og når, eller vil du gjøre det mest mulig i stillhet de første gangene? :D

Skrevet

En gang må være den første, og med den rasen du har så er det bare dritstilig :icon_redface: Har du tenkt å si hvor og når, eller vil du gjøre det mest mulig i stillhet de første gangene? ;)

Ja, det kan bli morsomt ;) Ikke mest BF og se innen lydighet akkurat ;D

Har oppdatert "planer" på siden min, du kan jo titte der. Må jo bare prøve å se hvordan det går. Være forberedt på at det går dritt igrunn :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...